Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 March 2013, 18:07   #1
anoniem38113
Guest

Standaard Welk moederbord

Hallo,

graag zou ik willen weten welk moederbord ik moet kiezen ik kan er uit 2 kiezen:

http://www.asus.com/Motherboards/P5GCMX1333/

of

http://www.msi.com/product/mb/945GZM3.html

alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2013, 20:49   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

De MSI heeft een of ander raar PCI-e slot dat slechts een handvol grafische kaarten ondersteunt. Alleen daarom al zou ik voor de ASUS gaan. Plus de ASUS kan 4 GB RAM aan op 667 MHz en de MSI slechts 2 GB op 533 MHz.

Maar het stelt allebei niet zo veel voor natuurlijk. Wat wil je er precies mee? Want een moderne computer ga je hier niet mee maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2013, 20:54   #3
anoniem54435
Guest

Arrow

Aardig oud spul , alleen als je al een Processor voor 775 Socket hebt , kun je er nog iets van Maken.

Maar verwacht geen Wonderen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2013, 21:55   #4
anoniem13515
Guest

Standaard

Slaat hier niet zo op, maar ik gebruik al vele jaren Asrock.
Waarom: Als er problemen zijn kun je in het Nederlads hulp krijgen en nuttige info.
Ze doen echt hun best om je te helpen, zeer uitgebreid. Dat is tenminste mijn ervaring.
Voorheen ook eens ASUS gehad.
Alles moest in het Engels en soms kreeg je gewoon geen antwoord.
Waardeloos.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2013, 01:29   #5
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar
De MSI heeft een of ander raar PCI-e slot dat slechts een handvol grafische kaarten ondersteunt.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat niet wil zeggen dat het niet klopt, maar heb je daar een voorbeeld van? Naar mijn beste weten is PCI-e een standaard met een paar onderverdelingen nl: x1; x4; x8 en x16.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2013, 18:49   #6
anoniem38113
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
De MSI heeft een of ander raar PCI-e slot dat slechts een handvol grafische kaarten ondersteunt. Alleen daarom al zou ik voor de ASUS gaan. Plus de ASUS kan 4 GB RAM aan op 667 MHz en de MSI slechts 2 GB op 533 MHz.

Maar het stelt allebei niet zo veel voor natuurlijk. Wat wil je er precies mee? Want een moderne computer ga je hier niet mee maken.
Ik wil voor boven een bij computer hebben voor zegmaar youtube, muziek en office, deze mobo's heb een vriend nog van me en kan ik per stuk voor 50 euro kopen plus cpu en ram dus welke zou ik dan nemen allebij per stuk 50 euro.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2013, 19:04   #7
anoniem54435
Guest

Arrow

Dan toch de Asus

Maar ik vind 50 Euro nog best wel aan de hoge kant.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2013, 20:31   #8
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat niet wil zeggen dat het niet klopt, maar heb je daar een voorbeeld van? Naar mijn beste weten is PCI-e een standaard met een paar onderverdelingen nl: x1; x4; x8 en x16.
Ik had het ook nog nooit eerder gezien, maar het staat zo in de specificaties van dat moederbord. Zie de link in post 1.

@vazobarry: bedenk dat bij die 50 euro nog een grafische kaart, een kast, een voeding en een waarschijnlijk een RAM uitbreiding bij moet. Dan zit je al gauw op 200 euro voor een computer die dat niet waard is. Nog zonder besturingssysteem en monitor. Die 50 euro lijkt goedkoop, maar is dat niet. Voor diezelfde 200 euro kunt je vast een tweedehands systeem kopen dat wel compleet is, en misschien nog wel met een dual core processor ook. Ook voor een computer voor 'er bij' zou ik niet meer voor een single core gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2013, 20:37   #9
anoniem17857
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Dan toch de Asus

Maar ik vind 50 Euro nog best wel aan de hoge kant.
dat is nog zacht uitgedrukt, ga liever kijken voor een nieuw upgrade kitje, is wel wat duurder, maar wel van deze tijd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten