Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 March 2013, 20:24   #1
anoniem55637
Guest

Standaard vraagje over HDD klonen

Ik ben een nieuweling hier. Heb al veel gelezen maar kan mijn antwoord niet vinden.

Ik heb het volgende probleem.

HDD laptop heeft kuren en moet vervangen worden, nu wil ik een Kloon hiervan maken met DriveImage op een exterrne HDD. Anders ben ik al mijn programma's kwijt etc.

De vraag is nu , zal ik gewoon bij mijn bestanden kunnen die al op deze externe HDD al staan, of wordt deze externe HDD een opstart schijf ? En mijn bestanden die er nu al op staan dus onbruikbaar.

windows 7
samsung laptop, 750 gb interne HDD
externe HDD 3TB, USB 3
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 20:32   #2
anoniem54435
Guest

Exclamation

http://www.computeridee.nl/download/drive-image-xml

Bedenk wel dat klonen via USB best wel even kan duren.

Laatst gewijzigd door Desperado : 12 March 2013 om 20:40
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 20:46   #3
anoniem55637
Guest

Standaard vraagje over HDD klonen

Beste Desperado,

bedankt voor je super snelle reactie! Ik heb het artikel gelezen maar het is mij nog niet duidelijk of mijn bestanden die NU al op die externe HDD staan nog gewoon bruikbaar zijn.
En dat DriveImage gewoon een map maakt op de externe HDD met daarin het image bestand wat ik dan weer terug kan zetten als mijn laptop weer gemaakt is (er een nieuwe HDD IN zit )

graag dus nog iets meer info?

thanks alvast
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 20:52   #4
anoniem54435
Guest

Standaard

Ja maar maak wel een partitie extra aan voor die kloon

Of het terugplaatsen van die kloon naar een nieuwe harddisk in de laptop vlekkeloos zal verlopen, daar geef ik geen garantie op.

Klonen van een Harddisk in een Desktop Computer is veel eenvoudiger, daar hang je de nieuwe schijf er gewoon bij in ,en als het klonen gereed is ,even de sata kabeltjes wisselen en je kun gewoon weer verder.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 21:02   #5
anoniem55637
Guest

Standaard

Desperado,

super bedankt ik ga het proberen!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2013, 21:07   #6
anoniem54435
Guest

Standaard

Bedenk wel als er malware op je harddisk aanwezig is ,dan komt dat ook op de kloon versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2013, 19:57   #7
anoniem17857
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jst1974 Bekijk bericht
Beste Desperado,

bedankt voor je super snelle reactie! Ik heb het artikel gelezen maar het is mij nog niet duidelijk of mijn bestanden die NU al op die externe HDD staan nog gewoon bruikbaar zijn.
En dat DriveImage gewoon een map maakt op de externe HDD met daarin het image bestand wat ik dan weer terug kan zetten als mijn laptop weer gemaakt is (er een nieuwe HDD IN zit )

graag dus nog iets meer info?

thanks alvast
bij drive image is het zo dat de te klonen partitie net zo groot of iets kleiner moet zijn als de doelschijf.
staan er in die partitie van de doelschijf bestanden, dan worden die gewist, immers je schijf wordt een KLOON van je orginele schijf.
wil je een image maken van je orginele schijf dan verandert er niks op de externe schijf, dit is de backup functie van driveimage,behalve dan dat er een image van je schijf op die externe schijf wordt gezet, dit kost je ook geen bestanden.
als je later dan een nieuwe schijf in je laptop zet dan schrijf je die image naar de nieuwe schijf, waarna die nieuwe schijf hetzelfde wordt als je oude schijf, let wel op de grootte van die nieuwe schijf, die moet ook weer minimaal de grootte hebben van de oude schijf.

Laatst gewijzigd door yomel : 13 March 2013 om 20:08
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten