Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 March 2013, 18:07   #11
anoniem17857
Guest

Standaard

even een hele rare vraag, welke antivirus heb jij?
bij avg internet security heb ik eens het volgende probleem gehad, misschien helpt dit bij jouw probleem ook.
ga via start>configuratiescherm>netwerk en internet>netwerkcentrum.klik daar in de blauwe linkerkolom adapterinstellingen wijzigen aan.
rechtsklik in het volgende tabblad op je draadloze netwerkverbinding.klik op eigenschappen.
zie je in het volgende tabblad avg network filter staan?
en staat daar een vinkje voor?
dit vinkje weghalen en alles dichtklappen.
nu proberen verbinding te maken via je draadloze netwerk.
heb je dan wel verbinding, kan je, terwijl je nog verbinding hebt het avg network filter weer aanzetten.

Laatst gewijzigd door yomel : 10 March 2013 om 18:12
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2013, 19:07   #12
anoniem26138
Guest

Standaard

Het lijkt mij ook een beveiligingsprobleem trouwens, zeker omdat andere netwerken de laptop ook niet kunnen verbinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2013, 19:34   #13
anoniem55617
Guest

Standaard

Het kan ook zijn dat daar de wifi knop van de laptop uitstaat er zijn uitvoeringen met wifi knop ingebouwd zodra je draadloos gedeelte onmiddelijk kunt uitschakelen bij je laptop en aanschakelen.

Ofwel DNS-server instellen.
ipconfig gaan doen via MS-dos
en ping doen op 8.8.8.8
als de pakketten gelukt zijn met het ontvangen/verzenden
ga je het volgende pingen www.google.be
als dit niet lukt moet er zowiezo de DNS server gewijzigd worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2013, 00:23   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Zoek hier: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers de laptop op ( Acer Aspire One series ZG5 bestaat daar niet, dus even op de sticker onderzijde kijken) en vul het besturing systeem in. Download dan eens de laatste driver voor je Wlan kaart.

En deze:
Citaat:
@kevin77:Het kan ook zijn dat daar de wifi knop van de laptop uitstaat er zijn uitvoeringen met wifi knop ingebouwd zodra je draadloos gedeelte onmiddelijk kunt uitschakelen bij je laptop en aanschakelen
De laptop heeft verbinding met het modem, dus wifi staat aan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2013, 20:48   #15
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nieke30
Zoek hier: http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers de laptop op ( Acer Aspire One series ZG5 bestaat daar niet,
Mijn reply in bericht #9 niet gelezen op de vorige pagina?
De ZG5 is hetzelfde als de A0A110, dus je moet wel daar zijn en dan kiezen voor "Netbook Chromebook" dan Aspire One en dan A0A110.
En dan kun je daar de nieuwste drivers downloaden.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2013, 23:48   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

I'm verry sorry.... Moet wat meer tijd voor het forum uittrekken, maar het komt vaak aan het eind van de avond. En geen grappen over alcohol, want ik drink geen druppel van dat spul...

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2013, 18:01   #17
anoniem14733
Guest

Standaard

Geen probleem, ik zit met hetzelfde. Kom vaak 's nachts of laat 's avonds nog een rondje doen of tussendoor als het wat druk is en dan zie ik ook wel eens wat over het hoofd waar me dan terecht op gewezen wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2013, 18:48   #18
anoniem55593
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Ik zou eens bij de fabrikant zelf gaan kijken of daar een nieuwe driver te krijgen is, dus niet laten updaten door XP.
Overigens ben ik even gaan kijken bij Acer. De series ZG 5 is dezelfde als de A0A110 en daar zijn wel drivers van te vinden. De nieuwste driver daarvan is van 2008 maar dat is in elk geval nieuwer dan 2007, dus wie weet helpt het.

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

En dan kiezen voor "Netbook Chromebook" dan Aspire One en dan A0A110.
gedaan de laptop gaf idd aan dat deze software nieuwer is dan de geinstalleerde versie. Maar helaas geen internet na installatie
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2013, 19:01   #19
anoniem55593
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Als het driver avontuur op niets uitloopt:
in deze link staan tips om op een winsock verbindingsprobleem te testen, doorloop die eens, je hoeft nog niets te veranderen, alleen wat testjes doen:
http://support.microsoft.com/kb/811259/nl

Ik weet zelf niet of je het probleem daar kan verwachten omdat je bedraad het wel doet, maar ik zou toch even kijken.
helaas ook niet de oplossing
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2013, 19:12   #20
anoniem55593
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yomel Bekijk bericht
even een hele rare vraag, welke antivirus heb jij?
bij avg internet security heb ik eens het volgende probleem gehad, misschien helpt dit bij jouw probleem ook.
ga via start>configuratiescherm>netwerk en internet>netwerkcentrum.klik daar in de blauwe linkerkolom adapterinstellingen wijzigen aan.
rechtsklik in het volgende tabblad op je draadloze netwerkverbinding.klik op eigenschappen.
zie je in het volgende tabblad avg network filter staan?
en staat daar een vinkje voor?
dit vinkje weghalen en alles dichtklappen.
nu proberen verbinding te maken via je draadloze netwerk.
heb je dan wel verbinding, kan je, terwijl je nog verbinding hebt het avg network filter weer aanzetten.
ik heb AVG maar de volgorde start>config>netwerk en internet heb ik niet waar kan ik anders eventueel vinden
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten