Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 April 2012, 19:27   #1
anoniem17266
Guest

Standaard wel verbinding/geen internet

Ik heb onlangs een Compaq CQ57 aangeschaft voor mijn zoontje.
De laatste paar dagen kan hij echter met enige regelmaat niet meer op het internet.
Rechtsonder in het scherm geeft hij aan dat hij wel verbonden is via de router (geeft zelfs 5 streepjes signaalsterkte aan)
Zowel met Explorer als Chrome kan ik dus niet op het internet en ook kan ik mijn AVG antivirus niet updaten.
Als ik de PC opnieuw opstart, doet hij het vaak weer wel.

Ik heb de Netgear WNDR3700 router.
Hierop draaien momenteel 3 telefoons en 3 laptops.
Kan het zijn dat de router dit allemaal niet tegelijk aan kan of ligt het toch ergens anders aan?
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2012, 20:55   #2
dutch-online
Guest

Standaard

Doe eens een scan met

MBAM http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

de free versie.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2012, 22:16   #3
anoniem35068
Guest

Standaard

Al eens het kanaal in de router gewijzigd? Mogelijk dat er een ander netwerk in de buurt op hetzelfde kanaal werkt. Da's bijna garantie voor storing.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2012, 20:24   #4
anoniem17266
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans60 Bekijk bericht
Al eens het kanaal in de router gewijzigd? Mogelijk dat er een ander netwerk in de buurt op hetzelfde kanaal werkt. Da's bijna garantie voor storing.
Het kanaal staat ingesteld op "automatisch."
Is dat oké?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2012, 22:00   #5
anoniem35068
Guest

Standaard

Dat is op de PC, ik bedoel in de router. Anders met een programma als InSSIDer eens kijken of er sprake is van 'dubbelpraten' door andere netwerken.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 April 2012, 00:16   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Verbind je pc/laptop met utp kabel aan de router.
Citaat:
Type http://www.routerlogin.net, or http://www.routerlogin.com, or the router’s LAN IP
address (default is 192.168.1.1) in the address field of your browser, and then press Enter.
Daarna krijg je een login schermpje van je router.
Type: admin
en als wachtwoord " password "
Zoek naar de wirless instellingen en kijk daar op welk kanaal het ding uitzendt.
Met het programma van Hans kan je al zien, welke kanalen in de omgeving van je woning het minst belast zijn. Kies dus waar meer ruimte is.
Mogelijk is het probleem dan opgelost.

Zoniet: Ga na of er iets veranderd is in de woning op het moment dat de verbinding slechter werd. Is de router verplaatst? Staat er nu een telefoon vlak naast of op?

"password" is het standaard wachtwoord van jou type router. Je kan dat zelf reeds gewijzigd hebben.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2012, 13:00   #7
anoniem54075
Guest

Standaard

Een vraagje niek. Waarom zou een telefoon het internetsignaal moeten belemmeren. Bij mij thuis staat de telefoon vlak naast de modem/router. En ik heb nooit ergens last van.

(snel afkloppen)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2012, 18:20   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik tikte niet dat een telefoon het signaal "moet" belemmeren, maar het zou een oorzaak kunnen zijn.
Verschillende uitzendende bronnen kunnen elkaar altijd storen. Magnetische velden kunnen elkaar storen.
Het is deels ook wel ervaring. Ik heb routers gehad die op de gasmeter stonden in de meterkast en een bereik van nog geen 2 meter hadden met wifi. Op een plankje een meter hoger werkte het ding in het hele huis perfect.
Of een router achter/naast een hoge kast, vlak tegen de muur, die beperkte verbinding had. De router daarna op de kast en perfect werken.
De buren hier hadden een slecht wifi netwerk. Een simpel "scherm" van aluminiumfolie achter de router (advies van Erikdenouter dacht ik) loste daar het probleem op.
Mijn eigen verbinding ging jaren geleden (op het modem) een keer storen op de dag dat de telefoon er vlak naast kwam te staan. Wetenschappelijk kan ik het dus niet aantonen, maar de installatie van een 100 netwerkjes helpt wel mee om wat oorzaken te vinden.
Als alles goed werkt, gewoon zo laten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2012, 19:54   #9
anoniem17266
Guest

Standaard

Het probleem is niet de verbindingssterkte; die is "uitstekend".
Het probleem is alleen dat ik het internet niet op kan, ondanks dat ik wel verbinding via WiFi heb...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2012, 22:06   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Jeronimo: Is er al gescand met Mbam? (zie post 2 van Dutch)
Want het blijkt dat het probleem in, of bij de laptop zal liggen. Als uit die scan niets blijkt het volgende:
Als je wel verbinding hebt (al dan niet even met kabel,) kan je kijken of je de laatste drivers van de wifi netwerkkaart op kunt halen en installeren van de site van de fabrikant van de laptop.

Kijken of het daarna beter gaat.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten