Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 September 2019, 20:33   #1
anoniem14162
Guest

Standaard Uitbreiding Medion Laptop SSD van 256 GB

Ik heb een Medion Erazer Notebook P6605 met een SSD van 256 GB. Nu wil ik dit uitbreiden naar een groter geheugencapacitiet maar weet niet welke ik dan kan bestellen. Heeft iemand een tip voor mij? Ik heb hem nog maar net en het geheugen begint al aardig krap te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2019, 22:36   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Een laptop heeft geheugen en een harde schijf met een bepaalde grootte.
Ik neem aan dat je de harde schijf bedoelt.
Ik bestel ze altijd bij Azerty en ik dek dat ik er zo ongeveer 150 stuks voor andere heb ingebouwd de laatste jaren.
Als je er nu 1 wil van 500 GB dan kan ik je MX500 aanraden van Crucial.
https://azerty.nl/product/crucial/33...ate-drive-2-5-

(Ik heb er geen aandelen)

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2019, 00:43   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

[ Hoi Niek ]

Net gekocht, en dan al schijfruimte problemen met 250 GB ? Dat klopt misschien niet ? Of heb je films om op te slaan ?

Installeer Treesize, en kijk waar de ruimte blijft.
Plaats eventueel een schermafbeelding van het venster of vensters wanneer je meerdere partities hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2019, 16:35   #4
anoniem14162
Guest

Standaard

Bedankt Niek ik ga kijken op internet. En inderdaad laptop net gekocht en nu al bijna vol. Maar 250 Gb is niet echt veel. Ik download inderdaad films maar die staan op mijn NAS. Ik zie wel dat er nog windows old op staat. Ik ga die maar verwijderen want daar heb ik niets aan. Maar ga zeker kijken voor uitbreiding. Dank je wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2019, 17:11   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tcooteman Bekijk bericht
. . . Maar 250 Gb is niet echt veel. Ik download inderdaad films maar die staan op mijn NAS.
Een Windows installatie alleen komt zelden boven 50-75 GB, al zeker niet binnen een paar maanden..Dus bedenk dan waar de rest zou blijven, want als je geen films o.i.d. op C: opslaat kan het nog niet vol raken. Nogmaals advies, installeer Treesize, die kan het makkelijk en snel in beeld brengen waar het gebruik naar toe gaat.
Er zijn gevallen bekend waarbij het Systeemherstel foutief op 100% schijfgebruik staat ingesteld, en dan loopt je schijf langzaam vol.

Neemt niet weg dat die SSD waar Niek naar linkt er goed uit ziet, zeker qua prijs.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2019, 17:37   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Die Windows.old kan je alleen verwijderen via schijfopruiming. (2 keer uitvoeren) de tweede keer mag je ook oude Windows installaties verwijderen.
En die ssd's zijn echt goed. Ik heb er nog niet 1 stuk terug gekregen. Er zit ook 3 jaar garantie op.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2019, 18:07   #7
anoniem14162
Guest

Standaard

Ik heb nu windows old verwijderd. Maar ga toch nog even verder kijken of ik een grotere schijf kan aanschaffen. En ik ben uiteraard tevreden met deze ssd maar ik vind er te weinig geheugen in. In ieder geval bedankt voor jullie support.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten