Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 February 2008, 02:46   #1
anoniem30075
Guest

Unhappy Netgear WPN824v2 update

hallo,

ik weet niet of het hier goed staat maar ik gok het erop

ik heb een router van Netgear, de WPN824
Hardware Version V2H1
Firmware Version V1.0.31_1.0.1UPC

UPC heeft mij deze router aangeraden om erbij te nemen omdat hij goed zou werken met mijn internet, (het Power abonnement van UPC (6mbps down/1.5mbps upload))

ik heb alleen al vanaf het begin het probleem dat om de 2 uur of minder mijn verbinding uit valt (van elke computer die op de router zit)
als ik dan verbinding herstellen druk zegt hij "kan de verbinding niet herstellen kan ARP cache niet wissen"
het enige wat dan helpt is de router resetten door het knopje achterop of door de stekker er even uit te halen.

ik ben wat gaan google, en daar kwam uit dat ik als eerste even een firmware update zou kunnen proberen omdat sommige mensen met het zelfde probleem daardoor geholpen zijn.

er is mij uitgelegt dat bij het inloggen van de router er een bericht moet komen van de firmware update assistent moet komen. Maar dat bericht verschijnt bij mij niet.
het handmatig updaten lukt ook niet want als ik het volgens het boekje doe en het update bestand wil uploaden geeft hij het bericht "update failed"

dus mijn vraag/vragen zijn:
weet iemand wat het probleem is?
komt het door ARP cache?
hoe los ik het op?
en is er een manier om die firmware update assistent aan te zetten?

alvast bedankt voor het bekijken van mijn probleem,
en ik hoop dat er een oplossing uitkomt

Ps. ik gebruik met elke pc de Wireless USB adapter van NETGEAR de WPN111 (die zat bij de router in de zelfde doos dus het lijkt mij niet dat dit problemen kan geven?)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 February 2008, 23:33   #2
anoniem28644
Guest

Standaard

NetGear in één woord: "Bagger!".
Wij hebben het hier ook gehad. Het is ongeveer even duur als linksys, maar ze maken het net wat mooier dan dat het is. De klachten die jij nu hebt die hebben wij ook gehad. De enige mogelijkheid. De hele troep in een doos gooien, terug naar de winkel. En weer terug naar huis met of je geld terug of linksys. Je kan hier wel aan gaan klote, maar dat help niet. De storingen blijven maar komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2008, 01:32   #3
anoniem30075
Guest

Standaard

slecht nieuws dus

ik zal dan binnenkort wel met de helehandel naar UPC gaan en ze ff duidelijk maken dat ze die zo goed werkende router bij hun modem maar lkkr in een gat mogen stoppen waar de zon niet schijnt!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2008, 13:31   #4
anoniem14745
Guest

Standaard

Linksys in één woord: "Bagger!".
Wij hebben het hier ook gehad. Het is ongeveer even duur als netgear, maar ze maken het net wat mooier dan dat het is. De klachten die jij nu hebt die hebben wij ook gehad. De enige mogelijkheid. De hele troep in een doos gooien, terug naar de winkel. En weer terug naar huis met of je geld terug of newgear. Je kan hier wel aan gaan klote, maar dat help niet. De storingen blijven maar komen.

Kijk eens op netgear.nl , staat meestal wel een oplossing
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2008, 15:55   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Linksys, Netgear, Belkin, beetje onzin om dat bagger te noemen.
Deze problemen komen bij vrijwel elk merk router voor. Als je het over bagger gaat hebben dan kun je beter spreken over Sitecom.
De drie bovengenoemde routers zijn prima routers en zoals gezegd, dit probleem kun je bij elke router hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2008, 16:31   #6
anoniem14745
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Linksys, Netgear, Belkin, beetje onzin om dat bagger te noemen.
Deze problemen komen bij vrijwel elk merk router voor. Als je het over bagger gaat hebben dan kun je beter spreken over Sitecom.
De drie bovengenoemde routers zijn prima routers en zoals gezegd, dit probleem kun je bij elke router hebben.

Helemaal mee eens, zeker met dat sitecom verhaal, met een beetje puzzelen kom je er wel
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten