Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 June 2017, 22:41   #11
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Onder mijn Windows 7 Prof hoef ik alleen te kiezen voor 'Kopiëren naar...", en ze staan, als je geduldig bent tenminste.
Windows versies hebben allemaal een beetje eigenzinnige wegen om dat te doen, en binnen versies waarschijnlijk ook nog gewijzigde manieren na updates.

Vergeet niet dat het om een RW gaat.

Edit:
Oh, gisteren werkte dat zoals ik hierboven schrijf, nu ik een tweede map er naast wil zetten (weer een testje) komen ze ineens in de wachtrij. Dus niet zo maar plakken....

Edit-2:
En een derde keer geprobeerd, na de mededeling dat mijn schijfje niet goed was, en de Verkenner 2x crashte,en bij die derde keer stug weer een map op mijn harde schijf rechts geklikt, 'Kopiëren' gekozen, en op het DVD station met de schijfnaam rechts geklikt, en 'Plakken' gekozen. Ging weer perfect, net als gisteren. Helemaal geen venster of mededeling over een wachtrij.

Inconsequent dus.

(Een RW moet wel voor eerste gebruik geformatteerd worden, en ook liefst wanneer je alle bestanden op het schijfje verwijderen wil om hem geheel voor iets nieuws te gebruiken)

.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 17 June 2017 om 23:02
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2017, 01:04   #12
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Gaat misschien om thumbs.db of desktop.ini? Gevolg van als er afbeeldingen op de cd stast waar miniatuurweergaven van zijn bekeken resp. dat de weergave van de map is gewijzigd.
Kun je verder negeren. Zal om een niet-gefinaliseerde cd gaan, waardoor wordt aangeboden die instellingen aan de cd toe te voegen, omdat dat technisch mogelijk is. Maar niet heel zinvol.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2017, 09:54   #13
pieter204

Standaard

@PoppeSchuitema het is wel zo gedaan zoals u schrijft , maar als ik de schijf waar ik de bestanden op heb op gekopieerd terug wil zien dan staan die er toch ook nog op en ik heb geen brandprogramma gebruikt hoe komt dat dan ?
pieter204 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2017, 13:37   #14
pieter204

Standaard

ik heb een map aangemaakt en daar mijn bestanden heen gestuurd dat gaat lekker ik kan die ook open doen of opstarten , de schijf heb ik dan gewist en terug geformatteerd dat is gebeurt .
als ik nu terug opstart dan mag er toch niet meer staan staat in de wachtrij hé dat ga ik eens bezien .
Oud 18 June 2017, 20:52   #15
PoppeSchuitema

PoppeSchuitema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter204 Bekijk bericht
@PoppeSchuitema het is wel zo gedaan zoals u schrijft , maar als ik de schijf waar ik de bestanden op heb op gekopieerd terug wil zien dan staan die er toch ook nog op en ik heb geen brandprogramma gebruikt hoe komt dat dan ?
Goeie vraag, is dat kopieren naar de dvdspeler gekoppeld aan een brander?? maar waarom blijven ze dan in de wachtrij staan? een beetje vaag allemaal want normaalgesproken komt er niks op een schijfje te staan als je niets brand

Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya
PoppeSchuitema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2017, 09:22   #16
erikdenhouter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PoppeSchuitema Bekijk bericht
en beetje vaag allemaal want normaalgesproken komt er niks op een schijfje te staan als je niets brand
Die functie van het gebruik van een CD-RW (en DVD-RW ?) als een min of meer normale schijf is al onder XP gestart, misschien met een update gekomen.
Dit lees ik hier (2006):

"When you have a burner, you can drag files from a folder directly to a CD-RW. That is quite smart – but besides the RW-disks can be used directly as a ”diskette” to backup copying etc."

Drag and drop.

Of de functie goed werkt, geen idee, ik gebruik ook een brander programma, maar met een beetje testen wat ik deed kom ik er achter dat je geduld moet hebben, en op de brander moet letten of deze nog bezig is etc. Dingen duren lang. Ga niet lopen rondklikken, dan gaat Explorer huilen.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 19 June 2017 om 10:15
Oud 19 June 2017, 10:51   #17
pieter204

Standaard

Heb vandaag terug opgestart zonder cd er in en weer staat het zelfde terug , ik heb op eigenschappen
geklikt en bij het openen stonden al die bestanden terug en toch had ik die verwijderd maar eerst terug
op een usb stik gezet .
Oud 19 June 2017, 14:12   #18
erikdenhouter

Standaard

Plak deze regel eens in je Verkenner adresbalk, en ga er naar toe. Wat staat er in die map ?

Code:
%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\
Oud 20 June 2017, 10:32   #19
pieter204

Standaard

heb gedaan zoals u melde , maar daar staan zoveel in de welke moet ik openen die zijn meer voor W7
Oud 20 June 2017, 11:08   #20
erikdenhouter

Standaard

"Meer voor Windows 7" schrijf je, maar je bent er wel gekomen ?

Anders, geef exact de volgende opdracht in een 'Uitvoeren' boxje (Windows toets + R van 'Run'):

Code:
shell:cd burning
Als het goed is sta je (na op Enter drukken) in de 'Tijdelijke map voor branden'. Zo ja, wis dan alle bestanden daarin, niet de map zelf. Staat er een Desktop.ini bij ! laat die dan staan.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 20 June 2017 om 13:30
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten