Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 February 2016, 18:46   #11
pieter204

Standaard

Ik heb het gecopierd en ik wil dat hier plaatsen en dat gaat niet
pieter204 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 19:29   #12
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Eerst als .JPG opslaan.
Een .jpg mag op het forum niet groter dan 97 kb zijn of het wordt geweigerd.

Lees deze uitleg door, en kijk ook bij bericht #22 voor de afmetingen:

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41995
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 19:54   #13
PoppeSchuitema

PoppeSchuitema's schermafbeelding

Standaard

Ik upload een foto altijd in http://tinypic.com/ verklein de foto voor message board (640x480) en kopieer&plak de link hier in een bericht, werkt altijd en is kostenloos

Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya
PoppeSchuitema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2016, 11:27   #14
pieter204

Standaard

http://i63.tinypic.com/20u7rmf.jpg
Oud 24 February 2016, 11:29   #15
PoppeSchuitema

PoppeSchuitema's schermafbeelding

Standaard

Pieter, als je de foto geuploaded hebt krijg je aan de linkerkant een aantal links te staan daar kies je de 2de optie link voor fora messageboards enz en kopieer die link en plak die hier

Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya
PoppeSchuitema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2016, 11:41   #16
erikdenhouter

Standaard

Deze dus op de pagina die je linkte:

"IMG-code voor forums & berichtenforums"

Maar dat plaatje is veel te groot om direct goed weer te geven, maak het alsjeblieft niet breder dan 820 pixels, of anders scrolt iedereen zich suf om een tekst te lezen, en persoonlijk stop ik gewoon met reageren, want ook al mijn knoppen staan door de breedte buiten beeld.

Ik moet wel zeggen dat zoals je het nu hebt geplaatst er geen sprake is van een te breed plaatje, we moeten het alleen aanklikken om te zien.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 24 February 2016 om 11:53
Oud 24 February 2016, 11:55   #17
porrelaar

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Wanneer pieter204 de afbeelding eerst nog moet verkleinen naar maximaal 820 pixels breed, voordat hij hem mag plaatsen, dan wordt de tekst erg klein en daardoor slecht leesbaar. Ik heb dat nu even voor hem gedaan:

Het gaat hier over een e-mail. Dan had pieter204 ook de gehele inhoud van die mail kunnen kopiëren en daarna hier plakken. Nu zien we minder dan de helft van die e-mail.
Maar die helft is voldoende om te concluderen dat het hier om een scam gaat. Dat is Engels voor een poging tot oplichting.
Deze e-mail is niet afkomstig van Microsoft. Je mag hem gewoon weggooien en je moet er verder geen aandacht aan besteden. Zeker niet op reageren!
Hier een vergelijkbare poging tot oplichting: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1661929
Op bladzijde 2 van dat topic heeft forumlid peeka exact dezelfde mail gekregen als pieter204; inclusief dezelfde fouten in spelling, grammatica en interpunctie. De inhoud heeft peeka gepost op 15 februari 2016 om 17:18 uur. Dit voor de mensen die geïnteresseerd zijn...

Laatst gewijzigd door porrelaar : 24 February 2016 om 12:12
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2016, 12:10   #18
erikdenhouter

Standaard

Wanneer je het erboven vermelde (nep) e-mail adres met Google zoekt, dus:

payments-nl@mail.com

dan krijg je diverse waarschuwingen over nepmail en fraude als zoekresultaat.

Nergens in die mail op reageren, nergens op klikken, gewoon negeren.
Oud 24 February 2016, 12:13   #19
pieter204

Standaard

Porrelaar bedankt voor het erbij te plaatsen zo heb ik verschillende laatste minnelijke schikking ontvangen om te betalen van Microsoftoffice .
gr
Oud 24 February 2016, 12:30   #20
porrelaar

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Die mails mag je allemaal weggooien. Niet op reageren.
Natuurlijk is dit vervelend voor je, maar deze dingen gebeuren. Trap er niet in!

Ik krijg zelf minstens 1 keer per week zo'n mailtje. De ene keer staat daarin dat ik een betaalachterstand heb bij een internetprovider (die niet eens de mijne is), de andere keer dan ik onmiddellijk mijn gegevens van mijn creditcard moet corrigeren, anders zou hij ongeldig worden.
Dat is allemaal leugen en bedrog. En je kunt er weinig of niets aan doen om dat te voorkomen.
Misschien zullen sommige mensen jou aanraden om e-mailadressen van bepaalde afzenders te blokkeren. Dat helpt niet. Ze gebruiken om de haverklap andere e-mailadressen. Gewoon weggooien, die e-mails. Dat is het enige.

Mocht je nog een keer een andere e-mail krijgen, waarover jij je twijfels hebt, dan kun je de inhoud van die e-mail kopiëren en hier in een reactie plakken.
Hoe doe je dat?
Open die e-mail. Klik dan met de muis aan het begin van de tekst van die e-mail, houd de linker muisknop ingedrukt en beweeg de muis dan langzaam helemaal naar rechts onderaan.
De achtergrond van de tekst wordt dan blauw (als teken dat die tekst geselecteerd is). Klik dan met de rechter muisknop op de geselecteerde tekst en kies dan Kopiëren uit het contextmenu dat je ziet verschijnen bij een rechtsklik.
De tekst staat dan op het klembord van Windows.
Maak een nieuw topic aan op dit forum (of ga verder in dit topic). In het tekstvak Snel reageren klik je dan met de rechter muisknop. In het contextmenu dat dan verschijnt, kies je Plakken.
De tekst van de e-mail is dan geplakt in je reactie. En andere forumleden kunnen dan hun oordeel geven of het een legitieme e-mail is of een poging tot oplichting.
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten