Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 February 2016, 13:39   #1
pieter204

Standaard Printscreen

Halo ik zit met een probleem , als ik een printscreen wil maken van een bestand of een document dat gaat niet . Ik heb versie 8.1 van Windows met een update naar Windows 10
Wat ik doe als ik een printscreen wil maken van het bestand dan duw ik op de toets Windows en op PrtSc , maar daar gebeurt niks ik zie alleen het scherm flikkeren meer niet
moet men misschien eerst de software er van downloaden of niet ?
Gr
pieter204 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 13:43   #2
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...download-paint

Wordt bewaard tot je hem plakt.
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 14:12   #3
pieter204

Standaard

waar wordt die bewaart dan
Oud 23 February 2016, 14:27   #4
porrelaar

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieter204 Bekijk bericht
Ik heb versie 8.1 van Windows met een update naar Windows 10
Dat is een beetje onduidelijk voor mij. Je hebt als besturingssysteem nu ofwel Windows 8.1 ofwel Windows 10.
Ik vermoed dat je besturingssysteem nu Windows 8.1 is, en dat je de mogelijkheid hebt om gratis te upgraden naar Windows 10, maar dat je die upgrade nog niet hebt uitgevoerd.

Maakt ook niets uit, want het maken van een print screen (= schermafbeelding = schermopname) gaat in Windows 8.1 en Windows 10 hetzelfde.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een schermopname te maken. Ik noem er nu slechts 2:
1. Druk alleen op de Print Screen toets. De afbeelding staat dan op het klembord. Open daarna een fotobewerkingsprogramma, bijvoorbeeld Paint. Hoe open je het programma Paint? klik daarvoor op Start > Alle programma's > Accessoires > Paint. Wanneer Paint geopend is, kun je de afbeelding in Paint plakken. Dat plakken kan ook weer op verschillende manieren. Je kunt daarvoor de toetsencombinatie Ctrl + V gebruiken, of je klikt in het programma Paint op de knop Plakken (die vlak onder de knop Bestand staat).

2. De snelle manier: houd de Windows toets ingedrukt, terwijl je kort op de Print Screen toets drukt. Dit is de manier die jij gebruikt hebt. Je zag enkel wat flikkeren, maar meer niet. Toch is er al van alles gebeurd op de achtergrond. Je schermopname is al automatisch opgeslagen. Waar? In de map Afbeeldingen > Schermopnamen.
Wanneer dat de eerste schermopname is die je op die manier gemaakt hebt, dan heeft die schermopname deze naam gekregen: Schermopname (1).png.
Wanneer je nog een schermopname maakt, dan krijgt die de naam Schermopname (2).png enzovoort.

Laatst gewijzigd door porrelaar : 23 February 2016 om 14:30
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 14:28   #5
Alexander

Standaard

Worden opgeslagen in

Deze PC / Afbeeldingen /submap Schermopnamen

Iets te laat gereageerd zie ik

Laatst gewijzigd door Alexander : 23 February 2016 om 14:30
Alexander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 16:39   #6
Hans60

Standaard

En Alt+PrntScrn geeft een afbeelding van alleen het actieve scherm
Oud 23 February 2016, 17:01   #7
pieter204

Standaard

Ik heb Windows 8.1 , met een gratis upgrade naar Windows 10 dat dan ook gedaan is , ik heb gedaan
wat u geschreven heeft en in de afbeeldingen / submap Schermopnamen gaan zoeken maar niets te vinden , dan heb ik in Paint gaan zien ook niets te vinden , nu ga ik eens proberen met Alt+PrntScrn misschien zal dat gaan .
.
Oud 23 February 2016, 17:29   #8
PoppeSchuitema

PoppeSchuitema's schermafbeelding

Standaard

Je kunt na de toets prtScr paint openen en daar in: ctrl+V (de gewone sneltoetsen voor plakken) drukken en voilla daar heb je de printscreen welke je kunt bewerken bv bijsnijden om bv jouw taakbalk en/of werkbalk er af te knippen zodat je het zuivere printscreenonderwerp overhoud, daarna klik je op bestand 'opslaan als' en je kunt hem overal neerzetten waar je maar wilt

Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya
PoppeSchuitema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 18:19   #9
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Probeer ook eens het Knipprogramma (standaard in Windows) voor wat uitgebreider mogelijkheden dan de printscreen-toets. Daarmee kun je visueel kiezen voor volledig scherm, alleen een venster, of een zelf te kiezen uitsnede. Het resultaat kun je als afbeelding opslaan.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2016, 18:32   #10
pieter204

Standaard

Met Win toets en PrtSc die gaat nu en ik heb het ook gevonden . ik zal eens proberen die printsceens
door te sturen .
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten