Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 February 2008, 17:22   #1
Redactie - Martijn

Redactie - Martijn's schermafbeelding

Thumbs down Welke software haat u?

LET OP: DE INZENDTERMIJN IS INMIDDELS VERSTREKEN. DANK VOOR ALLE BIJDRAGEN!

Zoals ieder wel zijn favoriete softwareprogramma heeft, zult u vast wel software hebben waarmee u altijd ruzie hebt of die u allang hebt uitgewist. En natuurlijk mag ieder die het wil horen weten welke software hij of zij absoluut niet moet gebruiken of kopen. Wel, grijp uw kans!

Computer Idee gaat deze zomer een lijst met slechtste software aller tijden samenstellen. Samen met u! Dus hebt u wat te klagen? Doe het hier op het forum, of in een mail aan redactie@computeridee.nl met als onderwerp Slechtste Software.

Zet er wel in enkele zinnen bij waarom. Inzenders van de tien indrukwekkendste mailtjes krijgen een cd-rom met de hele jaargang Computer Idee van 2007. Zet u - als u daarvoor in aanmerking wilt komen - ook even uw postadres onder het mailtje?

Laatst gewijzigd door Redactie - Martijn : 6 August 2008 om 15:46
Redactie - Martijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2008, 19:15   #2
willem1940

Standaard

Eigenlijk zou ik geen echt slechte software weten, wel "functies" die gelukkig meestal uitschakelbaar zijn, zoals "taalhulpen", spellingscontrole enzo in browsers en in Office die ik altijd onverbiddelijk de nek omdraai.

Ergste voorbeeld, lang geleden: ik had een maniertje ontdekt om de "correctiemodule" in Word comfortabel te misbruiken voor snel werken binnen 1 document aan een vertalinkje van Engels naar Spaans, mooi in automatisch 2-kleuren.
De automatische "taalherkenning" zag het Spaans voor Frans aan, gooide mijn toetsenbord(!) om van QWERTY naar AZERTY met bovendien alle hulptekens veranderd èn verplaatst.

Meteen de setup (copies van Office2000Premium dubbelCD + updates SR1A en SP3 altijd op schijf in Software-partitie) opengetrokken, wijzigingsoptie, alle "taalhulpen" (behalve uiteraard "ondersteuning" die alleen maar met leesbaar houden te maken heeft) gezet op "NIET BESCHIKBAAR" en even later bestond deze ONGEIN niet meer.
======

Verder maakt het mij steeds weer boos dat in installatie-software vaak de paar meest voor de hand liggende instellingen default "uit" staan en daartegenover een resem van zelden bruikbare tot zelfs hinderlijke opties default "aan"; maar ik weet en (her)ken inmiddels de meeste van die grappen wel en slacht ze snel af.
Tamelijk veel (meer) van zulke dingen zitten in XP op andere plaatsen dan vroeger in W98, waarvan ik nog steeds betreur dat het niet meer wordt ondersteund want ik had het lekker stabiel door een paar kleine trucs en extra's maar het ondersteunt geen modernste Messenger en Skype en ook geen moderne programma's zoals Google Earth en NASA WorldWind dus na lang dubben: weg met W98.
======

Ook nog: Outlook(Office); hoewel technisch "fraai", gooi ik dat altijd op "Niet Beschikbaar" want je kunt er geen Net-gebaseerde accounts zoals Hotmail (notabene óók van micro$choft!) in opvoeren en dan wil ik zulk prog ook niet meer aan boord tegenkomen.
======

LINUX vind ik, na enige gewenning en een aantal uitgaven aan boord te hebben gehad, technisch superieur en logischer dan Windows ingedeeld, maar het blijft achterlopen op "De Markt", voor teveel functies nog geen adequaat alternatief, o.a kreupele Messengers en bovendien met lang niet alle hardware bruikbaar. Máár recht is recht en krom is krom: wat er wèl aan werkt functioneert verdomd goed en rechtlijnig/stabiel.
Voornaamste minpunt: meer geschikt voor Techneuten dan voor gewone gebruikers.
======

En o ja: "drivers" meegeleverd bij randapparatuur; verleidelijk om meteen de "setup" daarvan te laten lopen maar dan word je meestal wel volgedonderd met schijfruimte- en SNELHEIDvretende, overwegend in het gunstigste geval nutteloze "extra's" tot en met Spyware toe.
=======

Voor alle zekerheid: mij graag "buiten mededinging" plaatsen dus vooral géén CD sturen.

Laatst gewijzigd door willem1940 : 14 February 2008 om 19:18
willem1940 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2008, 19:29   #3
Richt

Richt's schermafbeelding

Standaard

Frontpage mag op nummer 1, omdat dat programma zoon enorm slechte sourcecode geeft en ik het gewoon rommel eerste klas vind.

verder heb ik weinig software die ik echt haat (wacht, Internet explorer 4,5,6 en ook 7 (loopt bij mij toch nog vrij vaak vast))

software die ik daar integen zeer GOED vind is Opera die gelukkig IE doet vergeeten.
Oud 14 February 2008, 20:09   #4
EDJ

Standaard

Quicktime is vreselijk
Is een plugin die alleen maar troep installeerd op je pc. Het is nu gelukkig al wel beter maar vroeger was het een drama. De plugin zou verboden moeten worden
EDJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2008, 20:31   #5
dutch-online
Guest

Standaard

opdringerige anti spy proggies die van alles beloven, maar zelden goed werken, en waarvan de werking nog moet blijken, b.v. maar dat is gewoon willekeurig Spamfighter ,etc etc .
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2008, 20:35   #6
a.broers

Standaard

Nero 7 Premium Reloaded is slechte software wat betreft de update's.Koop je speciaal een Nederlands-talige versie. Zogauw als er updates binnen komen dan worden de geupdate onderdelen ineens Engelstalig wat niet te veranderen is.
a.broers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2008, 20:44   #7
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Adobe Acrobat Reader, om alleen PDF's te lezen is Foxit prettiger en dan is Acrobat veel te zwaar.

Slechte ervaringen met de anti-virus en internet beveiligingstools van Symantec, ook veel te zwaar en slurpen teveel resources.

Al die overbodige defrag tools, heeft geen enkele zin bij een NTFS bestandsysteem, alleen "in the eye of the beholder".

Ook alle Linux distributies, zijn er gewoon zoveel dat het daarom al geen alternatief meer is voor een Windows versie, als ze dat zouden kunnen bundelen tot een paar basisversies met zelf te kiezen GUI's, alhoewel dat natuurlijk niet mogelijk is, zou dat een zware concurent kunnen zijn, nu is het verdeel en heers voor Microsoft.
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 February 2008, 10:03   #8
kieviet

Standaard

ben een gebruiker eerste uur van adaware, dus nog voor de "se " versie, dacht dat het toen de 1 serie noemde, maar wat er gebeurd met de laatste adaware2007 is me onbekend, een probleem opgelost krijg je der een nieuw voor in de plaats, kortom heb het van min pc gehaald en vervangen door windows defender en spybot.
sorry maar adaware valt dus bij mij uit de boot.
Oud 16 February 2008, 22:45   #9
KaleKopHagenees

KaleKopHagenees's schermafbeelding

Standaard

Mag het ook een game wezuh? Dan komt die fucking crysis op nummer 1...

Dikke PC met 6420 core2duo, 4gb ddrII 800mhz HD2600XT 512 mb en dan nog craschen bij de vleet.

Nee geef mij maar call of duty 4 en soldier of fortune payback!

Speelt veel beter en veel meer plezier......
Oud 17 February 2008, 10:56   #10
Animal

Animal's schermafbeelding

Standaard

Alle trail's en demo's die na bepaalde tijd niks meer doen.
Zoiets zal ik nooit installeren.
Beter is dan een trai'l met beperkte funtie's.
Animal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten