Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 June 2018, 08:59   #21
Obelix71

Obelix71's schermafbeelding

Standaard

Ik kon het niet laten en heb net AP gebeld met de vraag over de cookiewall.
De juffrouw die ik sprak gaf aan dat het 'in principe' niet mag, maar dat ze er geen uitspraak over kan doen. AP heeft op dit moment er nog geen standpunt over ingenomen.
Toen ik aangaf dat ik dat vreemd vind, omdat de wet 25 mei jl. is ingegaan, begreep ze dat. Maar verandert echter niets aan de opstelling van AP.
Ik vind het bizar dat de overheid van ons verwacht dat we ons aan een wet houden, waarbij de handhaver / controleur zelf nog niet eens weet wat ze gaan handhaven / controleren omdat ze er nog geen standpunt over hebben ingenomen. Ook de belastingdienst schijnt voorlopig niet te kunnen voldoen aan deze wet. En dan wijzen naar bedrijven / organisaties dat ze hebben zitten slapen de afgelopen twee jaar en tijd genoeg hadden om te voldoen aan deze wet

Laatst gewijzigd door Obelix71 : 14 June 2018 om 09:01
Obelix71 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2018, 23:08   #22
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ja belachelijk he?
Er is een wet, de AP geeft daar info over, geeft aan dat het belangrijk is en dat er boetes opgelegd kunnen worden en dan stel je een vraag over iets wat echt fout is, en dan krijg je als antwoord "dat er nog geen standpunt over is ingenomen".
Terwijl dat niet nodig is want de wet is duidelijk en dat zeggen ze zelf ook. Het mag niet. Er is dus ook maar 1 standpunt mogelijk, namelijk het mag niet!

Pfff.... LoL... ik deel jouw mening over de overheid.
Maar ik denk dat dit ook veel te maken heeft met het feit dat diverse overheidsinstanties, met name de belastingdienst hier nog niet aan voldoen.
Vandaag was op TV dat het weer behoorlijk misgegaan was met de ICT bij de NVWA, weer miljoenen de balk over.

Het probleem is natuurlijk dat de overheid het goede voorbeeld moet geven en dat kunnen ze niet. En dan loop je het risico als controlerende instanties, dat je reacties krijgt als waarom er voor de burger eisen gesteld worden waar klaarblijkelijk de overheid niet eens aan kan voldoen.
Zie dan maar eens te bekeuren want dan meet je feitelijk met twee maten.

Zou me echt niet verbazen als dat een oorzaak is van deze bizarre uitspraken.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2018, 10:13   #23
Jeroentje94

Jeroentje94's schermafbeelding

Standaard

Een van de problemen is dat ze een tijd geleden zo'n ontslagregeling hadden opgezet om het aantal mensen te verminderen. Ze hadden verwacht dat het er zo'n 2500 zouden zijn, het waren er toen dus al 4200 en dus ook nog eens de verkeerde. Zie ook deze. Het waren eigenlijk dus vooral de ICTers die weg zijn gegaan, terwijl ze die nou juist zo hard nodig hebben . Maarja, als je als ICTer de keuze hebt (en dat HEB je) dat ga je niet bij de overheid werken.
Ik ken iemand die gedetacheerd bij de belastingdienst zat en het zag gebeuren: complete teams systeembeheerders namen ontslag, waardoor hele groepen systemen niet meer onderhouden werden . De overheid heeft simpelweg niet genoeg mankracht om al dit soort zaken op tijd te regelen.
Jeroentje94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2018, 00:04   #24
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Ja dat klopt maar dat zijn ze dan zelf schuld. Ik heb bij provinciale overheid gewerkt en daar hadden we een super systeembeheerder. Die kon je tot op .dll niveau vertellen of applicaties met elkaar konden samenwerken, dat zie je al niet veel meer.
En die wist ook zat van netwerken ondanks dat we nadien een aparte netwerkbeheerder hadden.
Maar dit soort deskundige mensen moet je dan ook gedegen betalen, naar wat gebruikelijk is in het bedrijfsleven of in elk geval met weinig verschil. Anders gaan ze je inderdaad lopen. Logisch. Maar oke da's een ander onderwerp.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten