Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Linux/en andere

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 September 2014, 00:15   #1
anoniem39119
Guest

Standaard Raspberry Pi XBMC

Hallo,

Weet iemand of de nieuwe Raspberry Pi B+ XBMC goed werkt.
Ik wil deze gebruiken om films af te spelen met mijn Full HD projector.
Moet ik zelf buiten het instellen van XBMC veel doen of is het in pluggen en kijken maar?

Gr. J@n
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2014, 18:16   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Aangezien je een Pi hebt moet je daar vooral zelf mee gaan experimenteren. Probeer het dus uit, en dan kom je er vanzelf achter.

Ik twijfel of het echt lekker werkt; mijn Core2Duo heeft er, weliswaar onder Windows, al af en toe moeite mee. Voordeel van de Pi is dat hij hardwarematige H.264 ondersteuning heeft. Dus mp4's afspelen zou soepel moeten gaan. Vooral proberen dus!
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2014, 00:04   #3
anoniem57368
Guest

Standaard

De enige die ik weet met een RPi B+ is er zeer tevreden mee. Maar dat is ook zijn eerste! De B+ is iets verbeterd tov z'n voorganger.

Of je veel zelf moet afregelen? Beetje afhankelijk wat je wil. Hang er een stick met films/muziek/foto's aan vast en je kan inderdaad kijken.
heb je een NAS of op meerdere locaties shares zitten, dan zal je ietsmeer moeten doen.

Wil je er meer over weten, voorlopig kan je naar rpi.jouwweb.nl voor meer informatie. Er wordt nog aan deze site gewerkt maar je kan er reeds de basis zien.Daar kan je ook zien hoe je XBMC behoorlijk kan opzetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2014, 18:52   #4
anoniem39119
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreeCheeze Bekijk bericht
De enige die ik weet met een RPi B+ is er zeer tevreden mee. Maar dat is ook zijn eerste! De B+ is iets verbeterd tov z'n voorganger.

Of je veel zelf moet afregelen? Beetje afhankelijk wat je wil. Hang er een stick met films/muziek/foto's aan vast en je kan inderdaad kijken.
heb je een NAS of op meerdere locaties shares zitten, dan zal je ietsmeer moeten doen.

Wil je er meer over weten, voorlopig kan je naar rpi.jouwweb.nl voor meer informatie. Er wordt nog aan deze site gewerkt maar je kan er reeds de basis zien.Daar kan je ook zien hoe je XBMC behoorlijk kan opzetten.
Bedankt.
Het is de bedoeling dat ik er een schijfje aanhang en dat is het.
Instellen laat ik door iemand doen die verstand heeft van XBMC
Ik ga zeker even kijken of ik verder kom op de site.

Gr. J@n
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2014, 19:13   #5
anoniem57368
Guest

Standaard

De site is juist bedoeld voor pesonen die wel wat ervaring hebben met een computer maar niet met Linux. En er ook niet teveel van willen weten, alleen dat wat ze nodig hebben. Vandaar dat er verder niet teveel begeleidende teksten te vinden zijn.
Het is trouwens een pas opgezette site die nog moet groeien. Commentaren (positief of minder positief) zijn welkom.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten