Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 July 2014, 16:59   #1
anoniem57183
Guest

Standaard Hard gepiep van kattenverjager?

In folder stond een advertentie met dat je verlost wordt van ergernissen van andermans huisdieren in je tuin. Als voorbeeld wordt genoemd dat een kat bij voorkeur in de zandbak zijn behoefte doet van je kind of klein kind. Het toestel doet het uitstekend maar heeft ook ongewenste effecten. Zo verjaagt het juist kinderen uit de tuin! Kinderen krijgen hiervan fluitende oren en klagen over gigantische hoofdpijn. Het lijkt me dat zij dan niet de enige zijn. Wie heeft ook zo'n luidspreker in de tuin staan? En hoe reageren kinderen daarop?!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2014, 17:36   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Kleine kinderen kunnen soms wel tot 30 kHz horen, dus wat voor jou ultrasoon is, is dat voor hen niet. Moet het ding altijd aan staan? Je kunt het ook eens 's nachts proberen, mogelijk blijven de katten overdag dan ook wel weg.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2014, 20:27   #3
anoniem57183
Guest

Standaard

Dat is behoorlijk hoog nog. Het toestel werkt vanaf een toonhoogte van 13 kilohertz. De hoogste stand begint rond de 19,5KHz. Ik hoor het zelf ook zachtjes, het is geen aangenaam geluid. Maar dat is ook het doel van het geluid? Er zit een sensor knop op dat je het beoogde gebied kunt verkleinen. Voor aan in de tuin staat het apparaat gericht op de straat. Elke keer als er een auto of een voetganger voorbij komt gaat dat toestel aan. Helaas gaat het dus niet alleen af wanneer er dieren zijn. Trouwens ik zag een kat die zich helemaal niets van het apparaat aantrok.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2014, 20:48   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Katten horen beter dan mensen, dus het kan voor hen onaangenaam zijn. Volwassenen kunnen tot rond de 15 kHz horen, dus zou ik sowieso daarboven instellen. Of het helpt, durf ik niet te zeggen. Er zijn ook wel wat simpeler apparaatjes, die muggen weg zouden moeten jagen, maar in de praktijk helemaal geen verschil maken. Ik zou er eens op letten, of het voor die ene kat geldt, of voor alle. Katten kunnen ook doof zijn, ik meen vooral lapjeskatten.

Katten mogen graag op dezelfde plek hun behoefte doen. Iemand heeft mij eens verteld, dat het best wil helpen, als je op die plekken lange cocktail prikkers in de grond zet. Zelf geen ervaring mee, maar je kunt het proberen. Zo duur is een pakje van die dingen niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2014, 20:56   #5
anoniem57183
Guest

Standaard

Dit toestel kun je ook instellen op dezelfde toonhoogte als dat van de mosquito. Die geluiden zou jongeren moeten wegjagen! De mosquito werkt rond de 16 kilohertz tot en met 20KHz.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2014, 21:43   #6
anoniem18511
Guest

Standaard

Waarom cocktailprikkers? Wat helpt is bijv . de koffie drap uit de filters, of sprayen met 'weg hond weg kat' . Met een katten/hondenverjager die een bepaalde frequentie afgeeft kunnen ook volwassenn last hebben. Dus ook de buren. Er zijn app's die zo'n piepgeluid kunnen geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 July 2014, 23:03   #7
anoniem18126
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato
Katten kunnen ook doof zijn, ik meen vooral lapjeskatten.
Nee, vooral geheel witte katten, en dan met name witte perzen. Is genetisch.
Ook sommige hondensoorten schijnen er last van te hebben, vooral sommige soorten poolhonden bv.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2014, 10:06   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zou helemaal never aan zo'n ding beginnen omdat het te willekeurig is.

Je leest in dit topic de effecten, en het is zo dat de één meer hoort dan de ander. Dan is het snel overlast, wat je ook kan zien aan de weggejaagde kinderen.
Sommigen kunnen tot heel hoog horen, en zouden onbewust uit hun slaap gehouden kunnen worden (en erger), omdat hoge tonen nog een eigenschap hebben die niet te overzien is: het weerkaatst (reflecteerd) tegen harde materialen zoals muren, en kan zo ergens (zelfs versterkt !) terecht komen ver van de bron, en heel willekeurig. Je kan zo maar om de hoek iemand storen, terwijl je buren en jij er geen enkele last van hebben.

Ik ken minstens één effectief middel tegen katten, en dat is ze eigenhandig verjagen zodra je ze in je tuin betrapt. Daar leren ze van. En een prima millieuvriendelijk middel daarvoor is het werpen van een handje vochtig (niet te nat) zand, wat in hun vacht terecht komt, en daar hebben ze echt de schurft aan, en dan moeten ze eerst weer een half uur toilet maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2014, 11:04   #9
anoniem57183
Guest

Standaard

Home-Shopper adverteerd met dat het volume 140dB is en een gebied van 1500m2 oppervlakte bestrijkt. Toen ik in één van de verkopende kanalen op wees dat dit wel een heel groot gebied is hebben zij er maar 150m2 van gemaakt. Er wordt dus van alles gedaan met die cijfers. Hemelsbreed zou het 39 meter bestrijden. Maar het apparaat wordt ingeschakeld pas nadat een dier (of andere bewegende objecten of mensen!) binnen een straal van 6 meter. De Postorder shop die dit zelfde apparaat ook verkoopt vermeld dat het geluid niet te horen valt voor mensen. Zij zeggen dat er één klacht bekend is. Zij zeggen dat dit bewuste apparaat defect is. Ik ben verder gaan zoeken op het internet. Het blijkt dat een dergelijke zaak voor meester Visser op tv is geweest en naar alle waarschijnlijkheid refereren ze naar deze ene klacht. Dat het apparaat defect is natuurlijk onzin, wij hebben 4 toestellen en alle 4 zijn luid en duidelijk te horen.

Om u een beeld te geven hoe de advertentie er uitziet:

http://postimg.org/image/rob1ahmm7/

Laatst gewijzigd door geluiden : 2 July 2014 om 11:12
  Met citaat antwoorden
Oud 25 July 2014, 22:35   #10
anoniem13187
Guest

Standaard

Volgens mij werken die electische dingen die ongedierte weg moeten houden zelde of nooit.
Ze zijn ook nooit in normale winkels ,bijvoorbeeld de Boerenbond ,te koop.
Er wordt ook zwaar overdreven met de gegevens en eigenschappen van het apparaat.
140 db is genoeg voor permanente gehoorbeschadiging . Bij 85 ben je op je werk al verplicht gehoorbescherming te gebruiken. 140 is niet het dubbele van die 85 ,maar vele malen meer . Een F16 in je tuin ,ofzo.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten