Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 January 2013, 21:50   #11
anoniem55431
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels68 Bekijk bericht
Volgens mij geeft Theo hier het antwoord al (ik had er overheen gelezen), de schijven dienen als je ze plaatst niet geformatteerd te zijn.

Hang ze wederom aan of in de pc en verwijder de partitie(s).

M.v.g. Niels

Tijdens het typen de bovenstaande 2 posts niet meegekregen, of mijn bericht relevant is is nader te bepalen
Ja klopt inderdaad, dat heb ik toestraks gedaan dus nou is ie bezig met een netboot dus ik denk dat da hetzelfde is als enclosure mode (hoop ik tenminste)

M.v.g. Bas
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2013, 21:56   #12
anoniem37947
Guest

Standaard

@Niels 68 Inderdaad Niels, uit de verpakking erin.

Ik heb nu nog firmware 10094 erop zitten, wist niet dat er een update was. Denk ook niet dat ik die er op ga zetten het werkt nu goed........denk maar aan die zin in het Engels....)

Groeten, Theo
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2013, 21:59   #13
anoniem55431
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheoTol Bekijk bericht
@Niels 68 Inderdaad Niels, uit de verpakking erin.

Ik heb nu nog firmware 10094 erop zitten, wist niet dat er een update was. Denk ook niet dat ik die er op ga zetten het werkt nu goed........denk maar aan die zin in het Engels....)

Groeten, Theo
ja ik had dus de update 10094 er ook op zitten, maar zelfs toen er niks op stond en ik ging via utorrent downloaden kreeg ik alsnog hetzelfde gezeik met de schijfruimte.

maar het is nu maar eenmaal afwachtten
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2013, 00:52   #14
anoniem42071
Guest

Standaard

Volgens mij ziet de NAS de onder NTFS geformatteerde schijven als niet geformatteerd. Dus plaatsen. NAS aanzetten en 1 of 2 dagen wachten. Op de display moet trouwens af te lezen zijn hoe ver hij is met het formatteren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2013, 09:25   #15
anoniem55431
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Volgens mij ziet de NAS de onder NTFS geformatteerde schijven als niet geformatteerd. Dus plaatsen. NAS aanzetten en 1 of 2 dagen wachten. Op de display moet trouwens af te lezen zijn hoe ver hij is met het formatteren.

Niek
ik heb hem heel de nacht aan laten staan maar staat nog op hetzelfde schermpje: NAS is netboot...
ik kan ook niet op de display zien hoe ver die is dus ik laat hem voorlopig nog aan staan

groeten, bas
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2013, 16:57   #16
anoniem42071
Guest

Standaard

Hangt dat ding wel aan het netwerk en heeft tie internet ter beschikking nu?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2013, 17:52   #17
anoniem55431
Guest

Standaard

Citaat:
Hangt dat ding wel aan het netwerk en heeft tie internet ter beschikking nu?

Niek
hoe de NAS nu is aangesloten kan ik hem wel vinden met de LG NAS detector alleen kan er dan verder niks mee, hij geeft alleen dan aan dat de NAS in de enclosure mode zit maar verder kan ik er vrij weinig mee.
dus het lijkt mij dan wel dat hij internet heeft maar als ik hem anders aansluit dan kan ie hem niet vinden via de LG NAS detector dus dat is ook vreemd, ik denk doordat ik hem geformatteerd heb via de PC helemaal verkloot heb.

Groet, Bas
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2013, 23:50   #18
anoniem42071
Guest

Standaard

Lees eens even bladz 18 van deze handleiding door: http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-N2R1DB2# (even DUTCH downloaden van 20,897K )

Daar staat o.a. dit
Citaat:
Terwijl u zowel de ‘<-’ als de ‘->’ toets ingedrukt houdt, drukt u eenmaal op de AAN / UIT toets. Als het “Behuizing_modus” bericht verschijnt, laat u de pijltjestoetsen los.
Verder dat er een installatie disk bij is.
Ik zou hem nu even aan de pc hangen en net doen of ie nieuw is en je de schijven net hebt geplaatst.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 00:01   #19
anoniem55431
Guest

Standaard

Citaat:
Lees eens even bladz 18 van deze handleiding door: http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-N2R1DB2# (even DUTCH downloaden van 20,897K )

Daar staat o.a. dit

Verder dat er een installatie disk bij is.
Ik zou hem nu even aan de pc hangen en net doen of ie nieuw is en je de schijven net hebt geplaatst.

Niek
maar moet ik dan alle partities helemaal verwijderen dus dat ze neit toegekend zijn of moet ik ze eerst formateren via windows of linux?

mvg Bas
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2013, 00:44   #20
anoniem42071
Guest

Standaard

Je hoeft niets te verwijderen, dat regelt die NAS zelf. Kies, als je daar de kans voor krijgt voor Raid 1, als je dat wilt (2 gespiegelde schijven, dus optimale veiligheid) en laat hem z'n werk doen.

Maar wel de juiste knopjes in drukken.
Op een nas maak ik zelf nooit partities. Ik maak shares (gedeelde mappen) en prive mappen aan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten