Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 March 2012, 21:37   #1
anoniem45786
Guest

Standaard 8 Pins voeding kabel

Hallo Allemaal,

Ik heb net een nieuwe moederbord, een MSI Bing Bang Power 2. Ik heb het systeem zelf in elkaar gezet alleen ik heb een probleem. De moederbord heeft twee 8 pins voedings kabels nodig om de processor van stroom te voorzien. Maar ik heb er maar een, weet iemand waar ik een tweede kan kopen?

Ik heb internet shops afgezocht maar ik kan niks vinden, in de buurt van denhaag ken ik er geen.

Bedankt Richard Moti
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2012, 21:50   #2
anoniem31505
Guest

Standaard

Je hebt er geen twee nodig, het kan maar is niet nodig, tenzij je zwaar gaat overklokken.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2012, 23:05   #3
anoniem13673
Guest

Standaard

Vaak zit er ook nog wel een verloopje bij het moederbord van molex naar 8-pins, maar dergelijke moederborden worden meestal gebruikt door overklokkers en die kopen ook een voeding die die betreffende kabeltjes heeft - en het vermogen om ze van voldoende prik te voorzien.
Je kunt inderdaad eens kijken wat 'ie doet als je 'm niet aansluit, en anders zo'n verloopje op de kop tikken. Die zou bij elke zichzelf respecterende computerzaak wel te vinden moeten zijn. Kan zijn dat je 8-pins PCI-e stekkertjes zoekt, die zijn vaak hetzelfde.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2012, 23:43   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Waarom ga je niet terug met je voeding en ruilt deze om voor bijvoorbeeld deze .

Per slot van rekening hoort bij een moederbord van deze klasse een voeding van dezelfde klasse.
O ja zet er gelijk zoveel als mogelijk geheugen in nu het nog goedkoop is, straks als je het nodig hebt is het namelijk niet meer te betalen, je leest zo vaak dat mensen er extra geheugen bij of in willen plaatsen van een bepaald type, maar dat het vanwege de zeldzaamheid dubbel zo duur is dan toen zij de PC bouwden.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2012, 00:05   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vraag me af waarom je eigenlijk het advies geeft om een voeding van 1050 watt te kopen? Een simpel verloopje voldoet, als ts al een passende voeding heeft.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2012, 00:41   #6
anoniem22217
Guest

Standaard

Ik adviseer niets het is altijd alleen een suggestie TS mag altijd zelf beslissen, dat kan en wil ik helemaal niet doen.
Maar als je zelf iets bouwt en je koopt een klasse moederbord dan horen daar klasse onderdelen bij als een goede voeding met de juiste aansluitingen, en niet een ondermaatse voeding met verloopkabeltjes of stekkertjes.

Maar die beslissing ligt geheel bij de TS.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2012, 00:51   #7
anoniem45232
Guest

Standaard

Deze gaat tot 6pin. Er zijn wel heel veel verlengkabels, maar helaas niet precies dat wat jij zoekt op die site.

Laatst gewijzigd door Jeroentje94 : 26 March 2012 om 00:53
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2012, 01:36   #8
anoniem18126
Guest

Standaard

Deze dus http://www.allekabels.nl/Interne-Kab...ingskabel.html
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2012, 10:42   #9
anoniem45786
Guest

Standaard Reactie Richard Moti

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
Vaak zit er ook nog wel een verloopje bij het moederbord van molex naar 8-pins, maar dergelijke moederborden worden meestal gebruikt door overklokkers en die kopen ook een voeding die die betreffende kabeltjes heeft - en het vermogen om ze van voldoende prik te voorzien.
Je kunt inderdaad eens kijken wat 'ie doet als je 'm niet aansluit, en anders zo'n verloopje op de kop tikken. Die zou bij elke zichzelf respecterende computerzaak wel te vinden moeten zijn. Kan zijn dat je 8-pins PCI-e stekkertjes zoekt, die zijn vaak hetzelfde.
Hallo JohnL,

Ik zal eens dat verloopstukje zoeken bij een pc winkel in denhaag. Ik heb op dit een moment een voeding van 550 Watt die nog wel de aansluitingen heeft maar niet de kabel. Ik heb het met een kabel geprobeerd, maar dan start de computer even op (6 seconden) en daarna gaat deze pc weer uit, vervolgens start de computer opnieuw op zonder dat ik de aan/uit knop in druk. Ik had er dan wel 1 CPU Voedings kabel in zitten, maar iemand anders in dit forum vertelde dat een kabel genoeg zou moeten zijn.

Is mijn voeding soms te weinig aangezien deze pc telkens uit gaat? Ik heb alle kabels aangesloten, ook de voeding aansluiting van de grafische kaart op het moederbord. Ik heb volledig volgens de handleidingen gewerkt en extra informatie van het internet gebruikt, natuurlijk ook een anti statische armband.

Dit is mijn hardware lijst
- ATI Radeon HD7970
- MSI Big Bang Power 2
- 2 Case fans
- CPU Koeler
- 1 * 2 TB Harddisc
- CD/DVD/Blu-ray drive
- 2 fan controlers
- Kaartlezer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Waarom ga je niet terug met je voeding en ruilt deze om voor bijvoorbeeld deze .

Per slot van rekening hoort bij een moederbord van deze klasse een voeding van dezelfde klasse.
O ja zet er gelijk zoveel als mogelijk geheugen in nu het nog goedkoop is, straks als je het nodig hebt is het namelijk niet meer te betalen, je leest zo vaak dat mensen er extra geheugen bij of in willen plaatsen van een bepaald type, maar dat het vanwege de zeldzaamheid dubbel zo duur is dan toen zij de PC bouwden.
Hallo Stroke 33, het is een oudere voeding die ik op dit moment gebruik van 550 Watt. Zou dit te weinig zijn aangezien mijn pc na 6 seconden telkens uit gaat? Ik heb in de vorige quote mijn hardware lijst neergezet.

Bedankt voor je tip over het geheugen, ik zal hierover nadenken. Verder alle anderen ook bedankt voor de hoeveelheid reacties.

Laatst gewijzigd door RichardMoti : 26 March 2012 om 10:46
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2012, 17:28   #10
anoniem38748
Guest

Standaard

Een 550 watt voeding is wel wat aan de lage kant hoor. Die zou ik idd maar vervangen.

Laatst gewijzigd door H4RDSTYLE : 26 March 2012 om 17:39
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten