Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 February 2010, 21:44   #1
anoniem42789
Guest

Standaard Meerdere vragen

Goedenavond!

Wij hebben hier een AMD Sempron 3100+.
Ik weet inmiddels dat het een Socket 754 single-core proc. is.
Werkgeheugen een schamele 448MB.

Nu wil ik echter toch eens spellen gaan spelen zoals bijv. GTA IV en Modern Warfare 2.
Spellen waarvoor een grafische kaart verreist is, en meer werkgeheugen.

Mijn vragen zijn;

Hoe kan ik zien wat voor moederboard ik heb? M.a.w. hoe ik er dus achter kom welke videokaarten ik zou kunnen installeren?
Daarnaast wil ik weten welk type werkgeheugen ik heb? Ik dacht zelf dat het DDR, of DDR2 was, maar wil het zeker weten zodat ik dit wellicht ook kan uitbreiden.
En, kan mn moederboard een uitbreiding aan?

Heeft het nog wel nut om mn beessie te upgraden met nieuw geheugen en een videokaart, zodat bovengenoemde spellen gespeeld kunnen worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grt.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2010, 22:49   #2
anoniem31505
Guest

Standaard

Als je zulke spellen wilt spelen is het beter op een nieuwe PC aan te schaffen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2010, 23:10   #3
anoniem39893
Guest

Standaard

Inderdaad, een AMD sempron is sowieso al oud en langzaam, en het niet meer waard om te upgraden. Zeker niet als je GTA IV wilt spelen. Dan moet je een nieuwe processor, dus een nieuw moederbord, nieuw geheugen, een nieuwe grafische kaart, alles nieuw eigenlijk.

Het heeft geen nut hier nog geld in te steken, zeker niet als je kijkt wat je ermee wilt gaan doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2010, 18:43   #4
anoniem36864
Guest

Standaard

ok, ik vat 'm.

maar ik wil toch iets verder kijken, want ben toch nieuwsgierig naar mn systeem precies.
als ik bij Apparaatbeheer kijk en dan systeemapparaten dan zie ik daar een aantal keer iets met PCI vermeld staan. Dat zal dan inhouden dat mijn moederboard PCI is en niet AGP, of niet?

Hoe kom ik er dan achter welke soort werkgeheugen ik heb, DDR / DDR2 etc ?

Grt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2010, 18:52   #5
anoniem36864
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadMutss Bekijk bericht
ok, ik vat 'm.

maar ik wil toch iets verder kijken, want ben toch nieuwsgierig naar mn systeem precies.
als ik bij Apparaatbeheer kijk en dan systeemapparaten dan zie ik daar een aantal keer iets met PCI vermeld staan. Dat zal dan inhouden dat mijn moederboard PCI is en niet AGP, of niet?

Hoe kom ik er dan achter welke soort werkgeheugen ik heb, DDR / DDR2 etc ?

Grt.
Oh lol, kom ik erachter dat ik 2 accounts heb hier en dat ik hier al eens mee bezig ben geweest.

Heb ff CPU-Z gedownload en kom erachter dat ik DDR geheugen heb met een MSI MS-6741 moederboard. Er staat bij dat de Graphic Interface; AGP Version 3.0 is.
Moederboard dus wel AGP?

Wellicht dat ik eens ff kijk of ik een 2GB werkgeheugen kan vinden + een AGP videokaart.
WoW kon ik iig wel spelen, maar dat zou dan alleen maar beter gaan met ander werkgeheugen en een vid.kaart.

Heb geen zin om een nieuwe comp. te maken, nog niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2010, 19:30   #6
anoniem39893
Guest

Standaard

Je kan PCI en AGP tegelijkertijd op je moederbord hebben. AGP is bedoelt voor de videokaart, en PCI wordt gebruikt door allerlei andere uitbreidingskaarten. AGP is inmiddels opgevolgd door PCI-express.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2010, 14:01   #7
anoniem30685
Guest

Standaard

Ik raad je af om ook maar iets aan deze pc te veranderen, want beide door jouw genoemde spellen zullen daar NIET op draaien.... De minimale systeemeisen voor die spellen liggen alleen al voor de porcessor STUKKEN hoger dan de processor die in die pc zit. Er bestaat ook voor socket 754 geen enkele processor die aan deze minimale eisen voldoet.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2010, 15:31   #8
anoniem41491
Guest

ik denk (ik weet) dat dat nooit zal gaan lukken XD gta iv op zoon oud ding
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten