Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 June 2016, 11:10   #1
anoniem40875
Guest

Standaard Grootte lettertypen Gmail

Hallo,

ik heb het volgende probleem. Ik gebruik Gmail en de grootte van de lettertype van het onderwerp en de tekst die ik schrijf, zijn niet gelijk. Zie screenshot

Wat heb ik gedaan:

-bij settings bij Gmail default grote ingesteld (zie screenshot)

Toch blijft de tekstgrootte verschillend van het onderwerp en de tekst in de email.

Het vreemde vindt ik dat dit alleen zo is op mijn laptop en niet op mijn desktop. Op beiden devices is Microsoft Office 365 ge´nstalleerd, beiden draaien ook op Windows 10.

Iemand een idee?

Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2016, 21:22   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

De grootte van het onderwerp is niet relevant. Je kunt er namelijk toch geen invloed op uitoefenen hoe groot dit wordt weergegeven aan de kant van de ontvangen. Daarom heeft het ook geen zin om het te kunnen instellen. Geen enkel mailprogramma heeft die optie.

Hoe de inhoud van de mail aan de kant van de ontvanger wordt weergegeven, dat kun je wel be´nvloeden. Ik zou je echter aanraden om gewone tekst niet groter te maken van 12 punten. Wat je nu laat zien in de schermafdruk is veel te groot voor e-mail.

Als je zelf moeite hebt met het lezen van de tekst, pas dit dan aan in de instellingen van je besturingssysteem of de instellingen van je browser.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2016, 22:30   #3
anoniem40875
Guest

Standaard re:lettertype grootte

Hoi,

ja het is inderdaad ook te groot, dat probeer ik juist default te veranderen Maar lukt dus niet. Iedere keer als ik begin te typen dan verschijnt de tekst in deze grootte en moet ik er met mijn muis overheen, arceren en dan klikken op de lettergrootte onderaan en dan van standaard naar klein. Zie screenshot.

Ik word er gek van. En ik snap dan ook niet waarom de tekstgrootte in de default settings, zie vorig screenshot, niet wordt gebruikt.

Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2016, 07:55   #4
anoniem15124
Guest

Standaard

Veranderen naar klein?
Je hebt ook bij instellingen de lettergrootte goed ingesteld staan?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten