Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 February 2018, 11:38   #1
j.claassen

Standaard Zie HD verbonden met router niet in netwerk

Ik heb al een hele tijd een HD verbonden met mijn ASUS Router en dat werkt voortreffelijk. Ik heb W10. Gisteren wilde ik iets wijzigen en ineens ziet mijn laptop de HD niet meer in het netwerk.
Mijn desktop, die middels een kabel verbonden is met de router ziet hem wel en ook via Aicloud vind ik de HD . Blijkbaar heb ik ergens een instelling fout staan Wie helpt me?
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2018, 15:29   #2
falstring

Standaard

kan ook een bitje verkeerd staan...
onder w10 staat standaard snelstarten aan, handig, maar als er iets verkeerd komt te staan blijft dat zo totdat je herstart op déze wijze: ga start - afsluitmenuutje en kies daar de optie 'opnieuw opstarten'.
da's onder w10 de enige manier om windows zichzelf te laten afsluiten en bij weer aanzetten opnieuw te laten opbouwen in het geheugen (vroeger was dat zo bij uit- en weer aanzetten)
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2018, 15:39   #3
j.claassen

Standaard

Ja hoor, het werkte. Toen ik echter de externe HD nog wat bewerkt had, verbonden aan de computer, ging het weer mis. Na een kwartiertje was hij echter weer te zien. Bedankt. Het had me twee dagen gekost om de HD leeg te maken, te formatteren en weer opnieuw vol te maken.
Oud 6 February 2018, 19:59   #4
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Zodra de stick zichtbaar is, rechtsklik er dan op, en kies voor 'Snelkoppeling maken'. Zet die snelkoppeling dan op een makkelijke plaats, b.v. op je Bureaublad, zodat je de stick met een dubbelklik kan openen mocht je hem kwijt zijn.
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2018, 11:15   #5
j.claassen

Standaard

Goed idee, maar ik kan er geen snelkoppeling van maken. Ik kon hem wel in het strartmenu opnemen en dat heb ik nu gedaan
Oud 11 February 2018, 11:26   #6
j.claassen

Standaard snelkoppeling

Het is me toch gelukt. Bij netwerk stonden er rechts een stuk of 10 icoontjes. Bij diverse logde ik in op mijn router. Bij "computers" vond ik de schijf met het icoon van een tv scherm erbij. Dit was de schijf en hier kon ik wel een snelkoppeling van maken
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten