Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Websites maken

Notices

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 17 January 2018, 17:06   #11
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

In dit geval gaat het niet om vaste waarden, maar 100vh staat voor "100% initial viewport height". 100vw logischerwijs voor hetzelfde, maar dan width. Ik werk zelf alleen maar in px, % of em, en had tot nu van vh en vw als eenheden nog nooit gehoord. Is iets (relatief) nieuws in CCS3 waar net zo goed voor geldt dat IE9 het niet snapt.

Afijn, dit specifieke geval doet niks voor een achtergrond, omdat het wordt toegepast op elementen met de klasse (class) "img". Die klasse heb jij vast niet aan je html of body tags toegekend. Heeft ook niet zo veel nut, want html en body zijn op zichzelf al uniek dus daar kun je gewoon naar verwijzen in je css zonder extra klasse.
En dan nog bepaalt het enkel de grootte van het element; het maakt het element dus net zo groot als de initiele grootte van het browservenster (durf niet te zeggen wat er gebeurt als je het browservenster verkleint of vergroot). Dat zegt dus niet hoe er met de achtergrond van het element omgegaan moet worden. Dat regel je ook dan nog steeds met background-attachment, background-size en eventueel background-repeat...

Iets heel anders is het om een afbeelding met img tag als achtergrond te gebruiken. Dit heb ik bij gebrek aan background-size ook wel eens gedaan, met een stukje javascript om het geheel de juiste afmeting te geven. Maar een puur CSS oplossing is altijd netter.

Als ik jou was zou ik als het nu werkt het lekker zo laten, zeker als het ook nog allemaal valid is.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten