Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 October 2016, 13:38   #1
anoniem64203
Guest

Standaard VBA 64 bits outlook omzetten voor 32 bits

Ik heb een macro voor het verzenden van een Excel werkmap met Outlook mail. Bij mijn collega opende Outlook zich niet. Ik kwam erachter dat dit komt door het feit dat de macro kennelijk alleen voor 64-bits Outlook werkt.

Dit kan aangepast worden, je kan volgens mij de macro laten checken of er een 32-bits of 64-bits versie van Outlook draait, alleen ben ik te onervaren om de codes die ik op internet gevonden heb goed te kunnen begrijpen en te plaatsen in de macro.

Kunnen jullie me helpen?

Pinkels
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip PA Indienst en overname.zip‎ (40,7 KB, 4x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2016, 13:58   #2
anoniem38560
Guest

Post VBA 32bit vs 64bit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinkels Bekijk bericht
Ik heb een macro voor het verzenden van een Excel werkmap met Outlook mail. Bij mijn collega opende Outlook zich niet. Ik kwam erachter dat dit komt door het feit dat de macro kennelijk alleen voor 64-bits Outlook werkt.

Dit kan aangepast worden, je kan volgens mij de macro laten checken of er een 32-bits of 64-bits versie van Outlook draait, alleen ben ik te onervaren om de codes die ik op internet gevonden heb goed te kunnen begrijpen en te plaatsen in de macro.

Kunnen jullie me helpen?

Pinkels
Volgens mij is er geen verschil tussen 64 bit en 32 bit. Alleen als je een activeX module gebruikt. Wat ik denk is dat het bestand in een vertrouwde map moet staan.
Om een vertrouwde map te maken moet je in Excel naar het menu Bestand->opties
kies dan vertrouwenscentrum daarna instellingen voor vertrouwenscentrum. Kies dan Nieuwe locatie toevoegen dan kan je via bladeren naar de map waar het bestand in staat, submappen wel of niet vertrouwen, Ok klikken Excel opnieuw starten en het bestand openen. Dan zou het moeten werken.
Ik heb een 32bit versie van Office en je VBA werkt op die manier.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 6 October 2016, 21:03   #3
anoniem13291
Guest

Standaard

Er zit wel degelijk verschil tussen de 32- en 64-bit Office en dat staat los van het wel of niet gebruiken van ActiveX. Dat heeft alleen te maken met het declareren van externe functies en dat is in de code van je document niet van toepassing.

Krijgt je collega een foutmelding? Laat die hier dan even weten. Zoniet, loop dan met de F8 toets in debug mode door de code om te kijken op welke regel het mis gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2016, 21:56   #4
anoniem64203
Guest

Standaard

Vandaag op mijn werk blijkt dat goed communiceren ook een talent is. Of ik moet beter luisteren Alles blijkt 'gewoon' goed te werken.

Bedankt voor het meedenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2016, 21:59   #5
anoniem13291
Guest

Standaard

De baas:
"Slechte interne communicatie? En waarom weet ik daar niks van?"
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2016, 22:15   #6
anoniem38560
Guest

Standaard VBA 32bit vs 64bit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edmoor Bekijk bericht
Er zit wel degelijk verschil tussen de 32- en 64-bit Office en dat staat los van het wel of niet gebruiken van ActiveX. Dat heeft alleen te maken met het declareren van externe functies en dat is in de code van je document niet van toepassing.

Krijgt je collega een foutmelding? Laat die hier dan even weten. Zoniet, loop dan met de F8 toets in debug mode door de code om te kijken op welke regel het mis gaat.
Ik had het over VBA niet over office.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2016, 22:16   #7
anoniem13291
Guest

Standaard

En waar denk je dan dat VBA in zit?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2016, 22:43   #8
anoniem38560
Guest

Standaard ???

Citaat:
En waar denk je dan dat VBA in zit?
Waarschijnlijk in een Word, Excel of Acces bestand en nog wel enkele Microsoft producten, maar ik begrijp niet helemaal wat dit er mee te maken heeft. Ik zeg alleen dat je een Excel file gemaakt in een 32 bit versie ook kan openen in een 64 bit versie. Daar zit geen verschil in.
https://www.youtube.com/watch?v=GlIJkG5fBKU

Laatst gewijzigd door dappertje : 9 October 2016 om 22:49
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2016, 22:47   #9
anoniem13291
Guest

Standaard

Klopt. Maar als er VBA in zit die gebruik maakt van externe DLL's dan zijn die functies gedeclareerd. Als die functies alleen voor 32-bit Office zijn gedeclareerd gaat het in 64-bit Office echt niet werken.

Dat was in het document van Pinkels niet van toepassing maar er zit dus wel degelijk verschil in en mijn opmerking heb ik geplaatst vanwege het feit dat hij van VBA gebruik maakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2016, 23:06   #10
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Klopt. Maar als er VBA in zit die gebruik maakt van externe DLL's dan zijn die functies gedeclareerd. Als die functies alleen voor 32-bit Office zijn gedeclareerd gaat het in 64-bit Office echt niet werken.

Dat was in het document van Pinkels niet van toepassing maar er zit dus wel degelijk verschil in en mijn opmerking heb ik geplaatst vanwege het feit dat hij van VBA gebruik maakt.
Maar hier praat je over ActieveX of andere add-ins en die gaan inderdaad niet werken maar dat zei ik al.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten