Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 June 2017, 20:50   #21751
anoniem54435
Guest

Standaard

En koop ik een SSD van Samsung , komt hij gewoon van Toshiba.

En Lacie is alleen maar een merknaam ,zelf maken ze geen Harddisk.

2.5 inch Harddisk 750 GB van Samsung van 2014 fabrikant Seagate.

Laatst gewijzigd door Desperado : 4 June 2017 om 20:59
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2017, 21:45   #21752
anoniem14945
Guest

Standaard

Probleem met Maxtor-schijven in mijn ervaring is dat je er na ingebruikstelling niet meer aan mag komen. Enige vorm van externe schokken en ze gaan vroeg of laat stuk. Meestal vroeger dan later trouwens.

En dus ben ik het met BlackTiger eens, laat Seagate zich eerst maar eens bewijzen. Tot die tijd hoef ik het niet, maar daardoor bewijst het zich ook lastig.
Doe mij maar WD, van de 7 die ik heb is er nog nooit een verkeerd gegaan en de oudste is minstens tien jaar oud. Misschien wel richting 15 jaar, maar dat kan ik me niet meer precies herinneren. De enige keer dat een WD bij mij fout ging was toen 'ie van een meter hoog op de grond pleurde. Dat kan ik de schijf niet kwalijk nemen. Toen heette het trouwens nog Western Digital.

Maar apart eigenlijk dat er nog maar drie fabrikanten van HDD's zijn. Toch nog niet bepaald een uitstervend product.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
En koop ik een SSD van Samsung , komt hij gewoon van Toshiba.
Volgens mij niet. Samsung is een van de weinigen die zelf flash-chips en flash-controllers maakt. Waarom zouden ze die dan van Toshiba betrekken?
Denk dat je misschien SanDisk bedoelt, die heeft een joint-venture met Toshiba voor de productie van flash-geheugen voor SSDs.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2017, 22:49   #21753
anoniem42071
Guest

Standaard

https://nl.hardware.info/nieuws/5007...af-van-samsung

Lijkt me sterk dat de Samsung ssd's gemaakt worden door Toshiba.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2017, 23:48   #21754
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
...SanDisk [...] heeft een joint-venture met Toshiba voor de productie van flash-geheugen voor SSDs.
Dat heb ik hier vandaan: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._manufacturers
Maar gegeven dat SanDisk inderdaad van WD is, vraag ik me af wat daar nog van klopt. Maar het zou natuurlijk kunnen dat WD-SSD's die door SanDisk worden gemaakt uit diezelfde joint-venture komen...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 00:10   #21755
anoniem14733
Guest

Standaard

@Desperado: Klopt, Lacie maakt zelf geen schijven maar daar hebben dan vermoedelijk echte Seagates of Samsungs in gezeten, die dingen waren namelijk ook vrij stil, dus zou kunnen. Heb weinig klachten gezien over Lacie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foobar
Probleem met Maxtor-schijven in mijn ervaring is dat je er na ingebruikstelling niet meer aan mag komen. Enige vorm van externe schokken en ze gaan vroeg of laat stuk. Meestal vroeger dan later trouwens.
Exact!

Citaat:
Toen heette het trouwens nog Western Digital.
Wat is er dan verandert? Bij mijn weten en volgens de website heet het nog steeds Western Digital? WD is gewoon een afkorting van Western Digital of Western Digital Company (WDC).

Citaat:
Maar apart eigenlijk dat er nog maar drie fabrikanten van HDD's zijn. Toch nog niet bepaald een uitstervend product.
Welke 3? Ik vond die tabel van Lange Pier op wikipedia al enigszins ondoorgrondelijk.
WD aan 1 kant en Seagate aan de andere kant.
Maar waar komt Toshiba dan? Want ik zie pijltjes van H.G.S.T (2002) naar zowel WD als Toshiba gaan, waarbij Fujitsu dan weer van Toshiba is.
Maar hoe moet ik dit stukje dan lezen? Is H.G.S.T. (en dus Hitachi en IBM en Tandon) nu eigendom van zowel WD alsook Toshiba of hoe moet men dat zien?

Het is inderdaad geen uitstervend product maar het gaat wel lang mee zodat de markt op een gegeven moment wel wat verzadigd zal zijn en dus minder productie. Misschien daarom minder fabrikanten.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 02:08   #21756
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Wat is er dan verandert? Bij mijn weten en volgens de website heet het nog steeds Western Digital? WD is gewoon een afkorting van Western Digital of Western Digital Company (WDC).
Ja, dat klopt wel, maar toen ter tijd stond er nog heel groot Western Digital op de doos. Tegenwoordig moet je daar naar zoeken.

De drie zijn WD, Seagate en Toshiba. Waarbij HGST tegenwoordig ook geen bedrijf meer is. WD heeft dat gekocht, maar moest van mededingingsautoriteiten een deel verkopen. Dat deel was de 3,5" divisie en dat heeft Toshiba gekocht. De 2,5" divisie van HGST is naar WD gegaan, inclusief de merknaam die nog bestaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 10:33   #21757
anoniem27570
Guest

Standaard

http://www.anandtech.com/show/10315/...down-q1-2016/5
De verkopen in de prof. markt van die 2.

Die home hdd's zijn op zich niet echt belangrijk voor ze en het is een aflopende zaak, ook in de professionele markt.

De SSD's worden steeds betrouwbaarder en goedkoper voor de zakelijke markt en die 2 bedrijven hebben al aardig wat firma's opgekocht in die sector maar daar zit aardig wat concurrentie.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 16:46   #21758
anoniem14733
Guest

Standaard

@Foobar: Ohja, nu zie ik het ook, dus de 3.5" wat we in de pc gebruiken van Hitachi zijn dus van Toshiba. En 2.5" Hitachi van Toshiba.
Toch interessant om eens te zien hoe het tegenwoordig allemaal in elkaar steekt.

SSD wordt inderdaad steeds beter dus de grote jongens zullen zich daar echt op toe (moeten) leggen. Dat wordt de toekomst, is het eigenlijk al deels momenteel.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 17:47   #21759
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
SSD [...] wordt de toekomst, is het eigenlijk al deels momenteel.
Voor bulk-opslag is er nog een lange weg te gaan. De prijzen dalen al een jaar eigenlijk niet meer. En wanneer een 4TB exemplaar per gigabyte duurder is dan een 500MB exemplaar gaat er ook nog ergens iets mis. (Dan vergelijk ik de Samsung 850 EVO. Dat is veruit de goedkoopste 4TB SSD met 'slechts' 1350 euro. De 500 GB versie gaat voor 165 euro. Voor dat bedrag heb je ook een 4TB HDD en nog geld over.

Ik denk dat de prijzen van SSD's nu nog kunstmatig hoog zijn omdat er nog allerlei ontwikkelkosten terugverdiend moeten worden. Want ik kan me niet voorstellen dat de materiaalkosten zo hoog zijn. Uiteindelijk is het niet meer dan wat metaal, olie en zand op de juiste manier in elkaar gestoken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 June 2017, 18:27   #21760
anoniem54435
Guest

Standaard

Prijs verschil van ongeveer 100 Euro ,op een Samsung Evo 500 GB is natuurlijk verkoop technisch niet handig .

https://tweakers.net/pricewatch/4223...evo-500gb.html
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten