Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Internet cafe

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 February 2012, 13:43   #21551
anoniem18126
Guest

Standaard

Dieper in de grond zal de boel nog wel bevroren zijn, de bovenste paar centimeter ontdooit snel, maar daaronder kan het nog behoorlijk koud blijven, zie bv permafrost.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 14:04   #21552
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Ik ben daar eens aan het "buurten" geweest. Voor wat betreft klantvriendelijkheid een dikke NUL. Je kunt je aanmelden, maar als je persoonlijke instellingen wilt aanklikken, moet je eerst "een vraag stellen". En als je geen computervraag hebt kan je dus ook die instellingen kennelijk niet aanpassen.
Ik heb daar op wat vragen gereageerd. Je krijgt geen berichtje als mensen er dan nog niet uitkomen.
Je kunt ook nergens "even snel" zien waar nieuw is gepost, op berichten waar je zelf ook in hebt getikt.
De tekst is niet in zwart/wit, maar in grijs/wit, wat ik persoonlijk heel onprettig lezen vind. Maar ja het ziet er dan wat "gelikter"uit.
De site is ook niet echt vlot.
Verder is de menu layout om te janken. Je leest een bericht in het onderwerp Windows 7. Om naar het volgende bericht te gaan in Windows 7, moet je 3 of 4 keer klikken.....
Maar goed...... dit moet ik eigenlijk daar ergens deponeren, maar als ik op contact klik ga ik kennelijk mailen naar iets geheel onbekends.... (Kan nergens zien waarheen het mailtje gaat.....
k'Wilde het toch effe kwijt....

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 14:10   #21553
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik heb besloten m'n hart te luchten en naar een onbekende te mailen........ En NEE ik wil er niet over praten....

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 16:08   #21554
anoniem26138
Guest

Standaard

Niek_sjaal_over_quote.jpg
...................
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 16:43   #21555
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anacho Bekijk bericht
Dieper in de grond zal de boel nog wel bevroren zijn, de bovenste paar centimeter ontdooit snel..
Hoe dan dat er bij andere keren wel zoveel ijzel ontstond ? Want hier was de straat zeker nat en glad, maar het
was ook blijkbaar zó weer weg.
Andere jaren kan ik me een nacht van ijzel herinneren, en ik kan me haast niet voorstellen dat de daaraan voorafgaande\
vorstperiode langer was als 'onze' twee weken nu.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 17:26   #21556
anoniem42071
Guest

Standaard

IJzel heeft te maken met diverse factoren volgens mij:
Dit keer was het vermoedelijk regen, die op een te koude ondergrond terecht kwam.
Het ligt er dan ook nog aan, hoeveel zout er nog op die ondergrond ligt van de vorst bestrijding. Als het zout zich gaat vermengen met het eerste "smeltende" bevroren water, zal het denk snel weg zijn.
Verder kan ijzel voorkomen door omstandigheden in de atmosfeer. Iets met heel koude bovenlagen, waarin het spul al bevriest geloof ik.
En dan duurt het vaak veel langer voor het weg is, ook omdat er vaak langer nieuw bijvalt.

Ik heb wel eens een morgen verkeer staan regelen. Na een uurtje werd m'n uniformpet behoorlijk zwaar en het bleek dat er zeker 2 cm ijs op was blijven vast zitten. Het bleef die morgen naar beneden komen en dan komen strooiwagens ook niet echt op gang.
Zie ook: http://www.leerwiki.nl/Wat_is_ijzel%3F

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 13 February 2012 om 17:28
  Met citaat antwoorden
Oud 13 February 2012, 23:16   #21557
anoniem18126
Guest

Standaard

Regen kan "onderkoeld" het is dan onder nul maar bevriest niet, pas als het de grond raakt wordt het in 1 keer ijs. Ik heb ooit een proef gedaan met natuurkunde waarbij we gedestilleerd water in de vriezer zetten(het moet wel gedestilleerd zijn omdat vervuiling kristalvorming bevorderd) Na een tijd het water heel voorzichtig uit de vriezer gehaald, het was nog steeds vloeibaar, en er een klein tikje tegen gegeven. Het water bevroor toen onmiddelijk.

Filmpje
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2012, 13:08   #21558
anoniem13187
Guest

Standaard

ttp://www.youtube.com/watch_popup?v=XVTga6GmbGw&vq=medium

Mooi filmpje (reklame)
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2012, 16:19   #21559
anoniem26138
Guest

Standaard

@Niek
@Anacho
Vergeten toen te reageren Ik vond het door Animals reactie pas weer.

Ik zie dat ijzel eigenlijk een vrij secure set van omstandigheden nodig heeft, en dat die er snel een graadje naast kunnen zitten.
De reden dat er die nacht wel ijzel was, maar er geen langere gevaarlijke ochtendspits kwam was dus omdat de temperatuur te snel steeg; het had pas echt fout geweest als de temperatuur heel dicht bij het vriespunt was gebleven. Begrijpelijk.
Nou ja, ik had dan die nacht lekker mijn eigen weeralarm voor een uurtje.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2012, 19:58   #21560
anoniem13187
Guest

Standaard

Klik op onderstaande link, tik je naam en adres in en je zult zien wat er gebeurt. bij adres wel straatnaam, nummer, postcode en gemeente intikken en even wachten tot hij het gevonden heeft
(duurt wel even ,dus geduld hebben)

Fascinerend!!!

http://www.chaosinyourtown.com/

Laatst gewijzigd door Animal : 22 February 2012 om 20:14
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten