Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 January 2015, 19:58   #1
tuma

Standaard automatisch herstarten voorbereiding

Hallo,

Ik ben weer bezig met een laptop voor iemand die het volgende probleem heeft:

Ze hebben sinds 2 maanden een nieuwe laptop (acer) met windows 8.1. Nu kregen ze de melding dat McAfee virusscanner was verlopen, dus hadden ze het idee om dan maar de Ziggo-virusscanner erop te gooien omdat ze daar ook voor betalen, toen werd hun gevraagd of ze McAfee wilden verwijderen, dit is gebeurd...daarna hebben ze nog gewoon met de computer gewerkt, toen er opnieuw opgestart werd kregen ze de melding van 'Automatisch herstel voorbereiding'

Hier krijg ik de volgende opties: Windows 8 starten of probleem oplossing...Nu probeerde ik systeemherstel te proberen, maar deze was op het eind mislukt omdat er waarschijnlijk een virusscanner actief was.

Andere opties: zoals pc-vernieuwen of opstarten herstellen werkten ook niet, ook hier kreeg ik foutmeldingen...

Wat voor opties zou ik nog kunnen proberen om te herstellen? ik kan wel terugzetten naar fabrieksinstellingen, staat verder niet heel veel bijzonders op de laptop, alleen hebben ze hun ziggo mail in outlook (deze mailtjes worden toch ook online bewaard? en dat als ik em later weer instel dat alle mailtjes weer tevoorschijn komen in outlook?)

Ik heb geen installatieschijf of herstelschijf, want er zit geen dvd-speler in deze laptop
tuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2015, 21:07   #2
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet gewoon de eerste optie gekozen '' Windows 8 starten''. Hoelang bewaard ziggo de mail is de vraag, kijk hiervoor eerst op Ziggo mail online wat er staat,staat er mail van 3 maanden oud doe dan een fabrieksherstel
Beter is het opstarten en op tokkelen op F8 en kiezen voor veilige modes met netwerk.
Oud 14 January 2015, 21:18   #3
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Overigens kan je het .pts bestand van MS Outlook gewoon exporteren en extern bewaren.
Maar als systeemherstel niet lukt bij een laptop van 2 maanden oud is er denk ik meer aan de hand.
Hoe lang Ziggo de mail bewaart hangt af van de instellingen van je e-mail account (4e tabblad) en hoeveel ruimte of Ziggo daar voor reserveert.
Als ie weer draait zou ik zeker een schijfcontrole aanraden overigens.

Niek
Oud 14 January 2015, 21:39   #4
tuma

Standaard

Ook de optie Doorgaan met windows 8.1 heeft geen zin, omdat het beeld dan even zwart wordt en daarna start laptop opnieuw op en zit ik weer in hetzelfde scherm...

de optie F8 werkt niet, ik kan wel als de pc in zoverre is opgestart naar Probleem oplossen gaan en vervolgens voor opstartinstellingen kiezen, als ik daarna voor veilige modus met netwerkmogelijkheden kies kom ik uiteindelijk ook weer op dezelfde pagina terecht....alle opties werken helaas niet...
Oud 14 January 2015, 22:08   #5
Niekie30

Standaard

Dat ding moet gewoon onder garantie terug. Er is echt iets goed mis.

Niek
Oud 15 January 2015, 20:35   #6
tuma

Standaard

is er ook een optie om misschien via een virtuele windows op usb-stick in outlook te kunnen komen?

Ik heb geprobeerd om gegevens van outlook vanuit opdrachtprompt te kopieren uit de map outlook-bestanden en uit een map in de appdata en vervolgens op mijn pc gezet, maar dit werkte ook niet om het in mijn outlook te zetten

Ik krijg wel mailtjes binnen op mijn laptop van hun emailaccount, maar deze persoon heeft ook een aantal mailtjes in mappen gezet van haar werk en overige zaken, maar deze zie ik niet terug in de mailbox... is het mogelijk om deze nog ergens weg te toveren?
Oud 15 January 2015, 21:02   #7
Niekie30

Standaard

Als je tot de opdracht prompt komt zou ik het commando CHKDSK /R geven. Dan wordt de schijf gecontroleerd en fouten hersteld (Niet gerepareerd)
Daarna kijken of hij wel wil opstarten om te backuppen.

Als je de hele map van Outlook (staat tegenwoordig in Documenten) gewoon naar usb stick zet, kan je die later weer importeren. daar moeten dan ook de submappen bijzitten.
Tenzij er instellingen in Outlook zijn gewijzigd met betrekking tot de locatie van de mail bestanden.

Als je het .pst bestand in Appdata hebt aangetroffen zal het gaan over MS Office 2010 of ouder.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 16 January 2015 om 09:04
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2015, 07:14   #8
stroke33

stroke33's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg het idee dat met het verwijderen van McAfee iets is verwijderd van Windows lees:
Citaat:
toen werd hun gevraagd of ze McAfee wilden verwijderen, dit is gebeurd...daarna hebben ze nog gewoon met de computer gewerkt, toen er opnieuw opgestart werd kregen ze de melding van 'Automatisch herstel voorbereiding'
Heb je een Windows 8.1 schijf liggen, zo ja stop deze in de laptop en doe een herstel, de opties staan aangegeven op het 2'e of 3'e scherm.
Oud 16 January 2015, 08:33   #9
tuma

Standaard

Ik heb geen windows 8.1 schijf liggen, in deze laptop zit ook geen cd/dvd speler...
Systeemherstel heb ik al eens geprobeerd maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Met systeemherstel kan geen toegang tot een bestand worden verkregen, mogelijk is er een antivirusprogramma actief op de computer, schakel het antivirusprogramma tijdelijk uit en voer systeemherstel opnieuw uit. Er is tijdens systeemherstel een onbekende fout opgetreden 0x80070005
Oud 16 January 2015, 10:17   #10
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Info over PST bestanden van Outlook. Het gaat volgens de eerste tekst tot Outlook 2007, maar lager spreken ze ook over Outlook 2010 en later.

http://support.microsoft.com/kb/287070/nl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuma Bekijk bericht
Ik krijg wel mailtjes binnen op mijn laptop van hun emailaccount, maar deze persoon heeft ook een aantal mailtjes in mappen gezet van haar werk en overige zaken, maar deze zie ik niet terug in de mailbox...
Kan het zijn dat ze meerdere Outlook accounts had gemaakt, dus dat er meerdere PST bestanden zijn ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 16 January 2015 om 11:45
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten