Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 July 2017, 10:13   #1
j.claassen

Standaard upc adressen komen vaak terug

Ik zit in het bestuur van een cluppie en zend regelmatig mails rond. Er zijn 2 medebestuursleden met een UPC mailadres. Van beide accounts krijg ik regelmatig een mededeling dat de mail niet bezorgd is. Als ik de eigenaar van de adressen hierop wijs, krijg ik te horen dat ze andere mails wel binnenkrijgen. Ik heb een mailadres zoals jan@pietersen.nl. Ik heb van mijn provider gehoord dat het probleem bij UPC zit, die dit adres dan als niet betrouwbaar ziet.
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2017, 11:40   #2
couch_potato

Standaard

Kan ook gewoon een spamfilter zijn, dat bcc mails verdacht vindt. Mogeljik apart verzenden?
Oud 11 July 2017, 11:42   #3
Marc H

Standaard

Post eens waarom ze niet afgeleverd worden. Of nog beter, plak de inhoud van het mailtje in een antwoord. De usergedeelte van emailadressen mag je vervangen door sterretjes, de domeinnamen niet.

Is het verzendadres dat je gebruikt een onderdeel van de website van je club? Dus bestuur@VBCAmsterdam.nl ?

Ik ga je vast waarschuwen, dit kan snel, voor een niet IT'er, erg complex worden, met veel termen die je niet zal kennen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Kan ook gewoon een spamfilter zijn, dat bcc mails verdacht vindt. Mogeljik apart verzenden?
Ik denk aan een blacklist, of een verkeerd ingestelde Reverse DNS.

Laatst gewijzigd door Marc H : 11 July 2017 om 11:45
Marc H is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2017, 21:02   #4
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

Komen ze alleen niet aan, of krijg jij die mails ook terug?
Als je ze ook terug krijgt, post dan eens de headers van het bericht, want daar moet alles in te zien zijn.

UPC is feitelijk hetzelfde als Ziggo en die hebben inderdaad wat spamfilters in gebruik die nog wel eens wat al te streng willen optreden.

Het is ook wel handig om het echte domein te weten waar vandaan of via je die mails verstuurt, dan kan men wat dingen voor je opzoeken zoals Marc H al aangeeft.
Ga geen email adres openbaar plaatsen, alleen het deel wat na de @ komt, dus de domeinnaam. Mag je ook via een pb doen.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten