Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 August 2017, 16:00   #1
anoniem56336
Guest

Standaard one drive helemaal leeg

Hallo mensen,

Ik ben een "beetje" in paniek...
Ik kijk zojuist in mijn one drive en zie tot mijn verbazing dat die helemaal leeg is. Geen mappen van welke soort dan ook. Ook de prullenbak is leeg.
Het is voor het eerst dat ik ernaar keek sinds mijn win10 installatie.

Ik heb me al suf gelezen op google maar kan via welke instelling dan ook mijn bestanden niet terughalen.

De meeste bestanden heb ik gelukkig ook nog op een harde schijf staan, maar een bepaald, en heel belangrijk mapje had ik nog niet op de schijf gezet.

Zoals gezegd...dit mapje is heel belangrijk voor me.

Is er iemand die een manier weet om bij mijn bestanden te komen?
Alles is dus verdwenen na de upgrade van win 8.1 naar win 10.
Ik had overigens geen automatische backup instructie naar one drive ingesteld.

Het enige dat ik wel heb is een imagebackup van de dag dat ik de upgrade deed.
Als ik hiernaar terug kan zou ik normaal gesproken mijn bestanden weer moeten hebben aangezien die ook gewoon op de C: schijf stonden.

Bij voorbaat heel erg bedankt!!!

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 16:21   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Log eerst even in op de webinterface of de bestanden daar wel nog staan: https://onedrive.live.com/

Zo ja, dan moet je op je computer even opnieuw aanmelden bij onedrive (zoek in het startmenu naar onedrive), en dan zul je zien dat (misschien met enig geduld) de bestanden vanzelf weer verschijnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 17:12   #3
anoniem56336
Guest

Standaard

Dank je FooBar,

Ook op de webinterface staat helemaal niets.
Ik heb mijn bestanden op een ander account staan dan dat waarmee ik de computer aanmeld.
Als ik me bij onedrive aanmeld met het account waarop mijn bestanden staan is dat dus leeg. Het account waarmee ik mijn computer aanmeld is ook leeg.

Kijk ik echter op de telefoon, dan zie ikwel mijn mappen en bestanden bij het account waar ik ze heb neergezet.
Ze zijn dus blijkbaar niet weg (Pfffff...) maar ik kan er met de computer niet bijkomen. Ook met de laptop die ik heb verschijnt slechts een grote leegte.

Ik heb 3 accounts maar er is maar 1 als administrator bepaald. Met de andere kan ik me ook niet aanmelden op de computer. Op de telefoon dus wel... Ik heb die 3 accounts voor email trouwens.

Ben blij te weten dat de bestanden er nog staan, maar nu nog op de computer erbij komen...

Groetjes, en nogmaals dank!

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 17:45   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Er was afgelopen week een flinke storing bij onedrive, mogelijk heeft het daarmee te maken. Ik zou het nog eeens een tijdje aanzien.
https://tweakers.net/nieuws/128291/o...e-storing.html
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 18:44   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie89 Bekijk bericht
Ben blij te weten dat de bestanden er nog staan, maar nu nog op de computer erbij komen...
Over hoeveel GB gaat het dan ? Is het dan misschien slim om het belangrijke in ieder geval via je telefoon te downloaden naar een SD kaartje of OTG drive aan je telefoon ?

Heb je MS Office ? Check eens of ze daarin wel zichtbaar zijn:
https://answers.microsoft.com/en-us/...e-457b265f3a94
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 August 2017 om 18:50
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 20:01   #6
anoniem56336
Guest

Standaard

Dank jullie!

Volgens microsoft zou het probleem opgelost zijn, maar ik zal desondanks nog maar even wachten.

Het is ongeveer 20GB. De bestanden die ik nog niet op de externe schijf heb staan waren ong. 1,2 Gb en die staan inmiddels op mijn sd kaart en worden nu (voor de zekerheid) via wifi naar de laptop verstuurd. Kan in ieder geval mijn kaartje niet van slijten

Dit heeft toch wel ernstig mijn vertrouwen in de cloud geschaad. Lijkt erop dat alles tegenwoordig op meer dan 3 plaatsen gebackupped moet worden.
Zal google drive ook maar weer eens gaan gebruiken.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!!!

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 20:15   #7
anoniem26473
Guest

Standaard

Ik heb zelf geen enkel vertrouwen in dergelijke services. Je zal echt niet de eerste zijn, die alles kwijtraakt. Ook worden met enige regelmaat accounts geblokkeerd of gewist, om onduidelijke redenen. Dus altijd zorgen voor een eigen backup. Sowieso nooit enkel alles online hebben, tenminste niet op één plek.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 21:00   #8
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leonie89 Bekijk bericht
Hallo mensen,

Ik ben een "beetje" in paniek...
Ik kijk zojuist in mijn one drive en zie tot mijn verbazing dat die helemaal leeg is. Geen mappen van welke soort dan ook. Ook de prullenbak is leeg.
Het is voor het eerst dat ik ernaar keek sinds mijn win10 installatie.

Ik heb me al suf gelezen op google maar kan via welke instelling dan ook mijn bestanden niet terughalen.

De meeste bestanden heb ik gelukkig ook nog op een harde schijf staan, maar een bepaald, en heel belangrijk mapje had ik nog niet op de schijf gezet.

Zoals gezegd...dit mapje is heel belangrijk voor me.

Is er iemand die een manier weet om bij mijn bestanden te komen?
Alles is dus verdwenen na de upgrade van win 8.1 naar win 10.
Ik had overigens geen automatische backup instructie naar one drive ingesteld.

Het enige dat ik wel heb is een imagebackup van de dag dat ik de upgrade deed.
Als ik hiernaar terug kan zou ik normaal gesproken mijn bestanden weer moeten hebben aangezien die ook gewoon op de C: schijf stonden.

Bij voorbaat heel erg bedankt!!!

Groetjes,

Leonie
Terug van W10 naar W8.1 kan nog maar 10 dagen tegenwoordig.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 21:44   #9
anoniem56336
Guest

Standaard

@Desperado: Als ik naar systeemherstel ga krijg ik, vreemd genoeg, sowieso alleen de optie terug naar windows 7, en dat werkt niet als ik het aanklik...helaas

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 13 August 2017, 22:08   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

ooit geprobeerd W7 te installeren , denk ik .

Na 10 dagen kun je gewoon niet meer terug , alleen een schone install , van een vorige Windows

Laatst gewijzigd door Desperado : 13 August 2017 om 22:10
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten