Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 July 2017, 09:50   #1
anoniem17858
Guest

Standaard Alternatief WhatsApp voor Ipad, zonder smartp

Hallo, mijn moeder van 86 heeft een I-pad, ze vindt het erg jammer dat ze niet mee kan doen met onze familie groeps-whatsapp omdat ze geen smartphone heeft. Een smartphone aanschaffen is echt een brug te ver, dat krijgen we haar niet meer uitgelegd.
We zijn al lang blij dat ze met haar I-pad mailtjes kan lezen en versturen, en haar krantjes kan lezen en weet hoe ze linkjes in onze mailtjes kan openenen.

Om de webversie van whatsapp te gebruiken heb je echter ook een smartphone nodig blijkbaar. Ik heb gezocht naar alternatieven, zoals Signal, maar het blijkt dat de desktopversie daarvan ook geactiveerd moet worden via de smartphone.

Wie weet een oplossing , een goed alternatief zodat wij kunnen appen/signalen/whatever met onze moeder terwijl zij daar niet meer voor nodig heeft dan haar I-pad op de wifi thuis?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2017, 10:00   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Bekijk eens: https://telegram.org/
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2017, 12:49   #3
anoniem17858
Guest

Standaard

Er staat dat je op meerdere devices kunt inloggen, gebruik makend van je telefoonnummer. Heb je hier dus bij het aanmaken van je account ook een smartphone nodig? Mijn moeder heeft wel een bejaarden-gsm waarop ze SMS kan ontvangen. Kunnen wij voor haar met behulp van die gsm dan een account voor haar aanmaken op haar ipad, en kan ze dan voortaan gebruik maken van telegram zonder dat ze daarvoor een account moet hebben op een smartphone, zoals dat met whatsapp wel moet?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2017, 14:09   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Ik werk zelf niet met dat soort software, maar ik meen dat dat wel moet kunnen. Zolang het maar een geldig mobiel nummer is. Staat daarover niks op de site?
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2017, 18:22   #5
anoniem14945
Guest

Standaard

Realiseer je even, dat wanneer je iets anders dan Whatsapp wil gebruiken, iedereen van je familie dat ook moet doen. Nadeel van alternatieven is dat ze niet met elkaar praten
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2017, 19:17   #6
anoniem26473
Guest

Standaard

Er zijn ook wel universele instant messagers. Ik heb ooit wel een tijd miranda im gebruikt, en die schijnt met een plugin, ook whatsapp te ondersteunen. Zou je eens kunnen bekijken.
http://www.miranda-ng.org/en/

Of vergelijkbare alternatieven als trillian of pidgin.

Laatst gewijzigd door couch_potato : 30 July 2017 om 19:20
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2017, 18:41   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Er zijn i-pad's waar een mico-SIM in kan. Ik neem aan dat je gecheckt hebt dat dat bij die van haar niet zo is ?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2017, 23:06   #8
anoniem13489
Guest

Standaard

Als de tip van @erikdenhouter niet kan.
Dan zou ik gewoon proberen om een account aan te maken op de I-Pad.
En het nummer van de bejaarden-gsm ( zo als jij dat moemt ) op te geven.
Dan komt daar het SMS-je binnen met de code. Die je dan even handmatig in moet voeren op de I-Pad.

Dit is dan het enige, wat ik nog kan bedenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2017, 16:01   #9
anoniem17858
Guest

Standaard

Met whatsapp zou dat laatste niet gaan. Misschien wel met telegram. Ik zal eens kijken of we een nieuwe ipad kunnen kopen met sim...
  Met citaat antwoorden
Oud 1 August 2017, 19:33   #10
anoniem14945
Guest

Standaard

Met een ipad met sim kun je nog niet bellen en sms'en, dus ook niet whatsappen gok ik zo. Zoek dat goed uit voordat je allerlei nieuwe dingen gaat kopen en extra abonnementen gaat afsluiten.
Heb ooit een iPad gehad met sim, maar daarmee kon ik toen niet bellen of sms'en (ben blij van dat ding af te zijn, maar dat is een langer verhaal).
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten