Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 May 2017, 19:19   #1
anoniem13396
Guest

Standaard Smartphone

Zomaar wat vragen.
Is een smartphone te gebruiken indien gekoppeld aan een powerbank.
Wat is de beste tijd van opladen van een smartphone s'avonds of s'nachts.
Mag een smartphone gekoppeld blijven aan de oplader als de batterij vol is (voor het naar bed gaan aan de oplader en na het opstaan s'ochtens weer afkoppelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2017, 23:17   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

1. Ja, het werkt hetzelfde als met de lader in het stopcontact.
2. Het beste is tussen 3:00 en 5:00 uur. Nee, dat is natuurlijk flauwekul. Het beste is om op te laden als hij zelf aan geeft dat de batterij opgeladen moet worden. Dat mag ook nog nadat hij zichzelf heeft uitgeschakeld. Een halfvolle batterij opladen is men het nog niet helemaal over eens of dat nu kwaad kan of niet. Bij NiCD en NiMH batterijen kan dat zeker kwaad. Bij Li-ion batterijen die tegenwoordig in telefoons zitten schijnt het niet meer zo veel uit te maken. Maar dat doe ik toch liever niet. Van mijn oude telefoon gaat de batterij op die manier na 5 jaar nog bijna net zo lang mee als dat 'ie nieuw was. Een laptopbatterij die ik thuis altijd aan de lader had, heb ik in eenzelfde tijdbestek helemaal gesloopt. Da's niet hetzelfe als 'tussendoor laden', maar toch.
3. Ja dat mag, het laden stopt automatisch wanneer de batterij vol is. Je zult zien dat de batterij 's ochends dan misschien nog maar 97% vol is, terwijl hij toch nog aan de lader zit. Pas bij 95% ofzo gaat hij opnieuw bijladen. Da's bij laptops inderdaad ook zo, maar die zitten veel sneller aan 95%. Je telefoon heeft 's nachts nog niet bijgeladen.

Laatst gewijzigd door FooBar : 30 May 2017 om 23:23
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2017, 13:06   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lampie Bekijk bericht
Is een smartphone te gebruiken indien gekoppeld aan een powerbank.
Ja, maar ik vermijd dat altijd, vanwege de micro-USB aansluiting welke je (onbewust) mechanisch gaat belasten. Om diezelfde reden laadt ik de telefoon (liever) niet met een powerbank onderweg in mijn tas.

Ik varieer vaak met het moment van laden, zodat er soms (eens per maand) ook eens een volledige ontlading plaatsvindt. Meestal laad ik hem 's ochtends, direct na opstaan, zodat de telefoon nooit langer dan nodig aan de lader blijft. en zoals gezegd, soms met 70% vol (na 1 dag gebruik), dan weer een keer met nog 40% vol (na 2 dagen gebruik), en zo af en toe laat ik hem 'uitdoven' voordat hij aan de lader gaat, en laadt hem daarna zeker gelijk door naar 100%.

B.t.w., vergeet niet ook je powerbank eens in de (zeg) 6 weken volledig te ontladen en herladen. Ik heb daar zelf voor een USB plug met daaraan gesoldeerd een weerstand van 5 à 10 Ohm (minimaal 10 Watt), zodat er 1 à 0,5 Ampère mee getrokken wordt. ! Wordt heet die weerstand.
Je kan ook wel een USB lampje gebruiken, maar dat kan flink langer duren.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 31 May 2017 om 17:02
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2017, 14:51   #4
anoniem13396
Guest

Standaard

Heren bedankt voor jullie antwoorden,ik ga mijn voordelen er mee doen. Ik ga de topic sluiten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten