Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 July 2014, 12:57   #71
anoniem37718
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Het oude is: 2 x 512 MB DDR2 in type PC2 5300 (333MHZ)
Staat hierboven in post 53.

Niek
iets dat ik nu niet begrijp:
is dan de snelheid 333? en kan ik die er dan dus beter uithalen, omdat ik gelezen heb dat de laptop de langzaamste snelheid aanhoudt? of haal ik nou nog steeds dingen door elkaar?
uiteraard heb ik er op gelet dat het DDR 2 is. zeg ik er nog maar bij.

Laatst gewijzigd door iemand85 : 12 July 2014 om 12:59
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 13:59   #72
anoniem54435
Guest

Standaard

Ander geheugen dan DDR2 krijg je ook niet in de slotjes van deze laptop .

Er zit in PC 5300 , en je hebt gekocht PC 6400 dan zou ik alleen voor het nieuwe Geheugen gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 14:15   #73
anoniem37718
Guest

Standaard

ok, en is het een verstandige koop? ik kan hem terug brengen binnen 8 dagen, dus het was het plan jullie te vragen dat te beoordelen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 15:14   #74
anoniem54435
Guest

Standaard

Als het werkt is het toch prima , nog een module van 1 GB van hetzelfde type er bij kopen zit je helemaal goed.

Het geheugen wat je er uit haalt kun je weer verkopen , of misschien inruilen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 20:49   #75
anoniem22217
Guest

Standaard

Er staan op marktplaats Dell latitude's d820 te koop met 3 Gb geheugen voor 140 euro compleet, en gezien de nieuwprijs van het geheugen lijkt het mij niet de moeite waard deze laptop te upgraden met nieuw geheugen, en de problemen die er uit voort kunnen komen. Geheugen vernieuwen, dan beide banken vernieuwen, "bij" plaatsen kan maar kan ook grote problemen geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2014, 16:58   #76
anoniem37718
Guest

Standaard

[QUOTE=iemand85;656387]ik wil niet de beterweter uithangen, maar dit artikel klopt dus niet? http://www.personalcomputercare.nl/c...uitbreiden.htm

citaat:
* Wel moet er dan rekening mee gehouden worden dat het intern geheugen op de snelheid van de langzaamste geheugenmodule zal werken.

*Tevens kan het voorkomen dat het toepassen van geheugenmodules van verschillende fabrikanten kan leiden tot een instabiel systeem.

Bij orbit kan ik mijn aankoop terug brengen als het niet werkt, dus ik heb gekocht:
hynix (zelfde merk als er in zit)2GB dan staan er heel veel getallen:
2Rx8 PC2 6400S 666 12 HYMP125s64CP8- S6 AB -C

/QUOTE]

zoals ik aangegeven heb in deze post heb ik op aanraden van velen van jullie al nieuw geheugen gekocht. Wel is nog de vraag, het geheugen van DIMM A bereiken is nog niet gelukt. ik heb het plaatje waar de aan uit knop op zit aan 1 kant los kunnen krijgen, verder gaat ie niet. dit plaatje zit ook (met een hoek van 90 graden, vast aan het opstaande/scharnierende deel van de laptop(dus het deel wat omhoog staat waar het beeldscherm mee scharniert) daarom kan ik het niet verder los krijgen. Verder dus nog de vraag of dit de goede koop is, anders ruil ik hem.

Laatst gewijzigd door iemand85 : 13 July 2014 om 18:36
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2014, 17:39   #77
anoniem37718
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
heb dit filmpje nog een keer bekeken, hier kan het grijze deel direct om het toetsenbord losgemaakt worden van het zwarte deel er omheen, op mijn laptop komt dit deel boven het toetsenbord wel los, maar zwart en grijs zijn niet te scheiden.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2014, 18:55   #78
anoniem42071
Guest

Standaard

Niet elke laptop gaat exact hetzelfde uit elkaar.
Maar als je nu maar 1 x 2 Gb erbij hebt gekocht, heb je toch genoeg aan die bank aan de onderzijde?
Wat zou er dan onder het TB erin willen stoppen?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2014, 19:01   #79
anoniem37718
Guest

Standaard

Omdat ik al zolang problemen heb met dit apparaat wil ik er wel voor opletten dat ik geen dingen doe die tot fouten kunnen leiden, zeker als dat iets is waarvan ik me voor kan stellen dat niemand daaraan denkt bij een vage foutmelding, maar als je zegt dat die er niet komen is dat mooi, leek me goed het ondertussen uit te proberen, en ik heb inderdaad het idee dat het sneller gaat. dus dank je wel!!
  Met citaat antwoorden
Oud 14 July 2014, 09:33   #80
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iemand85 Bekijk bericht
ik heb inderdaad het idee dat het sneller gaat.
Snel genoeg nu?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten