Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 10 July 2014, 15:24   #1
anoniem26387
Guest

Standaard readyboost

Ik las laatst ergens dat Readyboost een methode zou zijn om mijn l;aptop te versnellen. Ik heb alle SD kaartjes die ik in huis heb alsmede alle USB sticks geprobeerd, maar geen van deze zou geschikt zijn voor readyboost. Doe ik iets fout?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2014, 15:53   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Readyboost versnelt je laptop niet, elke minuut die je eraan besteed is verloren tijd.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2014, 16:08   #3
anoniem16239
Guest

Standaard

SD-kaartjes of USB sticks gebruiken om zodoende extra cache geheugen te hebben, is nogal achterhaald aangezien extra werkgeheugen plaatsen in je PC niet meer zo duur is als vroeger. Je bent bijvoorbeeld suf bezig als je Vista probeert te draaien op 512MB intern geheugen, als je voordelig kunt uitbreiden naar bijv. 2x1GB.

En wil je echt flinke snelheidswinst boeken, dan vervang je (als je in ieder geval al voldoende intern geheugen hebt) je conventionele S-ATA schijf door een SSD, die drives zijn ook niet zo duur meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2014, 16:29   #4
anoniem26473
Guest

Standaard

Maar als je processor te traag is voor jouw gebruik, is elke investering volkomen zinloos.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2014, 16:49   #5
anoniem26387
Guest

Standaard

Heb een paar maanden geleden een ASUS 10 inch met XP omgebouwd met SSD. Ging prima, snelheidswinst was niet echt groot. Probleem was wel dat de knopjes niet meer werkten ondanks dat ik van ASUS programmaatje kreeg opgestuurd.
Daarom ben ik benauwd om een SSD in deze in te bouwen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2014, 18:13   #6
anoniem16239
Guest

Standaard

Asus 10 inch? Is dat niet zo'n Eee PC ... dat lijkt me een ander verhaal dan een "normale" laptop met S-ATA poort.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten