Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 April 2014, 11:31   #1
anoniem29336
Guest

Standaard verbinding

ik heb een vast ip adres dat normaal gesproken werkt op mijn computer;laptop,telefoon.
ik ben nu in het buitenland maar kan geen verbinding krijgen met het ip adres.
werk via wifi.
wie weet/heeft een oplossing?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2014, 14:30   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Wat wil je bereiken met het thuis ip adres.
Als lukte wat je wilde, zou iedereen, zomaar bij een ander binnen kunnen kijken. Dus graag wat uitleg.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 00:49   #3
anoniem30973
Guest

Standaard

Wil je je mails lezen? Dat kan in het buitenland met webmail. Bijv. ik zit bij UPC en lees mijn mails met Outlook Express maar het kan ook met https://www.upc.nl/webmail/ en dan inloggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 11:46   #4
anoniem29336
Guest

Standaard

ik heb zonnepanelen en door daar op te kijken kun je zien hoeveel productie of er wordt gegenereerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 11:56   #5
anoniem54435
Guest

Standaard

Zoals gezegd met het IP adres van je provider, krijg je in het buitenland geen verbinding.

Webmail gebruiken is een optie of een Gmail .com of een Outlook.com adres gaan gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 12:20   #6
anoniem30973
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_6 Bekijk bericht
ik heb zonnepanelen en door daar op te kijken kun je zien hoeveel productie of er wordt gegenereerd.
Oh?? En dat wil je persé vanuit het buitenland blijven volgen? Dan moet je PC thuis aan blijven staan en met bepaalde software (o.a. Teamviewer dacht ik) kan je van buiten af je PC overnemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 14:28   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik vermoed dat zoiets net zo werkt als een webcam of NAS. Je moet de unit van de zonnepanelen een ipadres geven en dat forwarden in je router.
Dan kan je misschien vanaf elders met je ipadres dubbelepunt ipadres unit, verbinding maken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2014, 16:59   #8
anoniem28644
Guest

Standaard

Hi Peter, Wat is het IP adres waar je verbinding mee probeert te maken? Is dat bijvoorbeeld een adres dat begint met 192.168 o.i.d?

Wat goed zal kunnen is dat dat natuurlijk altijd werkt als je binnen aan je eigen wifi zit, maar omdat je nu in het buitenland zit je niet aan je eigen wifi gekoppeld bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2014, 12:09   #9
anoniem35068
Guest

Standaard

Als de unit een eigen IP-adres heeft kan dit op verschillende manieren.
Je kunt de poort waarop de unit luistert forwarden in je router, waarna de unit vanaf elke plek in de wereld bereikbaar is via je externe IP-adres, gevolgd door het poortnummer wat je geforward hebt.
Voorbeeld: als de unit luistert op poort 80 (standaard voor webservers) en het IP-adres van de unit is 192.168.10.12 dan stel je in de router een forward in van inkomende poort 80 naar 192.168.10.12 poort 80.
We nemen als voorbeeld voor je externe IP-adres (wat je van je ISP krijgt) 82.83.84.85
Om de unit nu vanaf internet te bereiken ga je in je browser naar 82.83.84.85:80, waarbij je de :80 eventueel mag weglaten. Als de unit luistert op bijv. poort 85 dan vul je in 82.83.84.85:85, de :85 is dan wél belangrijk.
Een tweede mogelijkheid is het instellen van een VPN (Virtual Private Network, Virtueel Privé Netwerk) verbinding. Hiermee lijkt het alsof je laptop zich in je eigen netwerk bevindt, waardoor alle apparaten via hun eigen lokale IP-adres bereikbaar zijn. Internet wordt hierbij gebruikt als een 'tunnel' waarlangs de data verstuurd wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 April 2014, 15:06   #10
anoniem29336
Guest

Standaard

bedankt allemaal ga thuis e.e.a. controleren c.q. aanpassen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten