Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 July 2010, 10:26   #11
anoniem35068
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uf]killsh0t Bekijk bericht
Minimaal 4 gb en maximaal weet ik niet ik denk tot nu toe 256gb het maximale van nu. ( geen mb.)
Dat mininmaal slaat niet echt ergens op, ook met 1 Gig doet W7 64-bits het. Voor het maximum kijk je >hier<
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2010, 12:52   #12
anoniem42226
Guest

Standaard

Ja het kan wel maar 4 gig is het verstandigst.
Mijn pc gebruikt ook al 1,65 gb met 0% processor gebruik en gewoon op het bureaublad met windows 7 homepremium 64 bit.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2010, 15:37   #13
anoniem26473
Guest

Standaard

32bits windows stuurt maximaal 4GB aan. Windows reserveert echter een deel van die adresruimte voor aansturing van hardware etc. Je zult in een consumentenversie van windows 32bit nooit meer dan 3.25GB kunnen gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2010, 15:38   #14
anoniem28644
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uf]killsh0t Bekijk bericht
Ja het kan wel maar 4 gig is het verstandigst.
Mijn pc gebruikt ook al 1,65 gb met 0% processor gebruik en gewoon op het bureaublad met windows 7 homepremium 64 bit.
Dat is wel scheef meten. Er draaien processen die misschien bij mij niet draaien. Dit verschilt per PC.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2010, 20:34   #15
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Je zult in een consumentenversie van windows 32bit nooit meer dan 3.25GB kunnen gebruiken.
En bij b.v. veel Asus bordjes (zoals mijn P5B) is het een karige 2,93 gb, ofwel 3009 mb.
(Het kan best zijn dat het aan de BIOS fabrikant c.q. versies ligt.)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2010, 20:20   #16
anoniem17857
Guest

Standaard

@ bram, ja 32 bit ondersteund standaard max 3.2 gb.
moederborden die maar 3gb aankunnen en 4gb erin krijgen zullen maar 3 gb laten zien en meestal niet opstarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2010, 14:44   #17
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gsedb Bekijk bericht
Dat is wel scheef meten. Er draaien processen die misschien bij mij niet draaien. Dit verschilt per PC.
Niks scheef en zeker ook niet verkeerd, dit is namelijk een 'functie' in Windows Vista en Windows 7... Hoe meer geheugen je plaatst, des te meer geheugen zal Windows gaan gebruiken om alvast vaak gebruikte programma's (voor een deel) in het geheugen te laden. Dit komt het opstarten van die programma's ten goede.
Klein voorbeeldje van mijn pc; Ik heb er 12GB geheugen in zitten en zogauw de pc opstart, heeft Windows al 3GB geheugen in gebruik.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2010, 14:58   #18
anoniem28644
Guest

Standaard

En daarom is het niet verstandig om te zeggen dat je beter 4GB voor windows 7 moet hebben. Als 1,65 GB al in gebruik is met 0% processor gaat het dus betekenen dat als je 6GB hebt er misschien al 2,25 GB in gebruik is.

Dat bedoel ik met scheef meten.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2010, 15:10   #19
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gsedb Bekijk bericht
En daarom is het niet verstandig om te zeggen dat je beter 4GB voor windows 7 moet hebben. Als 1,65 GB al in gebruik is met 0% processor gaat het dus betekenen dat als je 6GB hebt er misschien al 2,25 GB in gebruik is.

Dat bedoel ik met scheef meten.
4GB is weldegelijk 'beter' dan 2GB, daar de meeste moderne programma's vaak veel baat hebben aan meer geheugen. In het gunstigste geval zou de pc 500MB geheugen opsnoepen, waarna er 'maar' 1,5GB geheugen overblijft voor de programma's en/of spellen die je wilt spelen. Programma's die je ondertussen op de achtergrond mee wil laten draaien nog niet eens meegerekend......
  Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2010, 15:16   #20
anoniem28644
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
4GB is weldegelijk 'beter' dan 2GB, daar de meeste moderne programma's vaak veel baat hebben aan meer geheugen. In het gunstigste geval zou de pc 500MB geheugen opsnoepen, waarna er 'maar' 1,5GB geheugen overblijft voor de programma's en/of spellen die je wilt spelen. Programma's die je ondertussen op de achtergrond mee wil laten draaien nog niet eens meegerekend......
Daar heb je absoluut gelijk in.

Maar de uitleg waarom die 'Uf]killsh0t' neerzette klopt niet. en daarom zette ik erbij dat het scheef meten is. Maar dat je windows 7 het beste met 4 GB kan draaien ben ik helemaal met je eens.

Zelf draai ik Windows 7 64 bits met 8 GB.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten