Oud 21 April 2009, 12:38   #1
anoniem38016
Guest

Standaard Online onderzoek

Op de Computeridee nieuwssite krijg ik tegenwoordig regelmatig een popup voor een online onderzoek.
Nou ben ik op zich geen liefhebber van popup's, maar om computeridee te helpen wil ik best wel de vragen beantwoorden om de website te verbeteren.
Maar... Na de eerste bladzijde serieus ingevuld te hebben om CI te helpen krijg je commerciële vragen.

Mijn vraag nou. Waarom nou?
Is dit onderzoek zoals vermeld staat om de site site te verbeteren?
Of is dit om meer inkomsten te krijgen door onschuldige bezoekers naar persoonlijke gegevens te vragen om gerichte reclame te sturen door een reclamebureau?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2009, 17:35   #2
anoniem15124
Guest

Standaard

Ik ben dus niet de enige die dit is opgevallen en zich er over verbaasd.

Hoop dat CID er heel snel mee ophoudt, want ik vind het steeds storender worden.

Aan een onderzoek wil ik nog een keer medewerking verlenen, maar als het geen enkele betrekking heeft op computerzaken maar persoonlijke gegevens, dan vraag ik me af waarom spam geband wordt in het forum.....
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2009, 18:47   #3
anoniem13425
Guest

Standaard

Spam waarvoor CID geen inkomsten krijgt hé - dat wordt geband -

Als je met Firefox browst en Adblock Plus als addon gebruikt, krijg je geen nare popups.
Het hosts bestand aanpassen helpt ook...
(jnfo: http://www.computertotaal.nl/web/sho...ontentid=63199)
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2009, 22:27   #4
anoniem15124
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Spam waarvoor CID geen inkomsten krijgt hé - dat wordt geband -
.
Ik blijf het jammer vinden dat CID gebruik maakt van zo'n "onderzoeksbureau". Wil best ergens aan meedoen, maar waarom moet dat op deze manier? Vind het bezoekersonvriendelijk.

Citaat:
Als je met Firefox browst en Adblock Plus als addon gebruikt, krijg je geen nare popups.
Begrijp dat jij nog geen last hebt gehad van dit "fenomeen". Misschien toch maar meer met FF gaan surfen (in ieder geval naar de site van CID... )
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2009, 23:10   #5
anoniem38016
Guest

Standaard

Citaat:
Het hosts bestand aanpassen helpt ook...
Het gaat mij niet om de popup (die op zich wel irritant is en in firefox gedeeltelijk achter de tekst verschijnt) en heb genoeg kennis om dit te blocken, maar dat is even een ander verhaal.

Ik denk alleen dat dit hele onderzoek nutteloos is voor CID omdat de meeste afhaken bij de tweede blz. en veel ergernis aan hulpvaardige bezoekers opwekt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2009, 09:15   #6
anoniem13425
Guest

Standaard

Over de reclame op het forum (het flash-gedoe) hebben we met z'n allen ook al 2 draadjes gevuld. Het nut, de ergenis ervan..etc. Tevens persoonlijk al eens een uitleg gegeven aan CID dat men op die manier de bezoekers wegjaagt. CID is inmiddels overgegaan in andere handen (nieuwe uitgever) en dan gelden er ook weer andere normen. De inkomsten moeten toch ergens vandaan komen.
Niettemin.. ik heb geen last van het fenomeen (zie vorige post) en het is wellicht niet verkeerd dat mensen die dat wel hebben dat kenbaar maken, maar ik geef je weinig kans dat het helpt.

PS Ook in Firefox zie ik helemaal niks... niet op de home-site en niet op de hoofdpagina van het forum. Ik denk dat dat te danken is aan het aanpassen van de hosts file. Wellicht ben je dan van je ergenis af...

Laatst gewijzigd door reintje : 22 April 2009 om 09:17
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2009, 20:04   #7
anoniem38016
Guest

Standaard

Ik zal even een plaatje van de popup er bij doen, dat praat wat makkelijker.

Het gaat dus om de nieuws pagina's, niet om de forum of home pagina.

Als dit zo door blijft gaan haal ik de rss feed van CID wel uit mijn faforieten. Da's veel makkelijker dan een popup blocker en de hostfile aanpassen. Het nieuws haal ik dan wel ergens anders vandaan.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg popup.JPG‎ (12,3 KB, 23x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2009, 08:24   #8
dutch-online
Guest

Standaard

Juist

en er is geen verplichting om mee te doen toch

dus dan krijg je achteraf ook geen extra reclame
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave