Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 November 2008, 16:56   #1
anoniem16842
Guest

Standaard Waarom MacOS?

Zoals ik onder "Magazine" al had aangegeven, bevatte het artikel "MasOS of Vista. Wat past beter bij u?" hoegenaamd geen relevante informatie die een antwoord gaf op de, door ComputerIdee zelf geformuleerde, vraag.

Ik zou graag concrete voorbeelden willen hebben van doorslaggevende argumenten om een Mac aan te schaffen.
En voor de duidelijkheid: doorslaggevend is voor mij niet of ik een spelletje kan vinden!

Uitgaande van het gegeven dat iemand een computer vooral wil gebruiken voor grafische toepassingen als fotobewerking, (web-)design en grafisch vormgeven, wat zijn dan doorslaggevende argumenten om voor een Mac te kiezen?

Ik hoop dat ik nu vaak genoeg de term "doorslaggevend" heb gebruikt om kenbaar te maken dat de vijftien zogenaamde praktijkopdrachten uit het CI-artikel dat mijns inziens niet zijn.

Misschien een leuk idee om daar eens een artikel aan te wijden?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2008, 17:29   #2
anoniem13227
Guest

Standaard

Op zich wel een leuk artikel. Er was 1 persoon en wel een dame die zich er serieus in verdiepte en zaken degelijk ging vergelijken en de gewoonte dingesen even er buiten stelde.

Verder het merendeel had iets van help ik ga daarheen met mijn muis maar waar ik altijd klik is zoek. Omdat Vista een opnieuw geschreven XP is (vrijgeven brondcodes)met als extra vooral de futures die uit de sp3 geplukt zijn is het niet verwonderlijk dat de simpele gebruiker daar z'n aanklikpuntjes sneller terug vindt.

op zich wel een aardige test maar zag het toch liever met gerichte opdrachten van veel voorkomende zaken en dan bij beide dagelijks een uurtje doen.
De eerste 2 weken op een ander systeem is altijd even doorbijten, evenals een nieuw progje voor capturen of foto bewerking enzo.
Zo zal een illegale photoshop nog steeds populairder zijn dan een Gimp wat er weinig voor onder doet maar gewoon weer anders is.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 November 2008, 06:53   #3
anoniem21772
Guest

Standaard

Helemaal mee eens, Aladin.
Zo zal het gros van de huidige windows gebruikers, een Vista (of toekomst windows 7) er altijd beter en gebruikers vriendelijk gaan uitkomen dan een OSX of Linux variant.
Dood eenvoudig omdat ze dat gewend zijn, en niet echt de moeite nemen om eens iets anders uit te proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2008, 20:38   #4
anoniem31888
Guest

Standaard

Als je even niet kijkt naar de prijs en de hardware (QPC kom er maar in ) is er weinig verschil tussen een Mac en Windows.

Als "normale" gebruiker is de beleving denk ik een van de doorgevende factor, zelf ben ik overgestapt omdat er (NOG) geen virussen van betekenins zijn die enige schade aan brengt op een Mac, idem voor spyware en trojanhorse.

Dat het er zal komen wordt natuurlijk groter namate de populairiteit toeneemt, ne of het er zal komen de tijd zal het leren.

Wat is mooier om een iMac te hebben qua compactheid dan een aparte kast en een aparte monitor, persoonlijk was dat ook een punt om over te stappen.

Sinds mijn overgang staat mijn iMac 24 uur per dag aan 7 dagen per week en dat zonder een virusscanner of spyware programma. Sloom worden zoals bij heel veel mensen met Windows pc zit er bij een Mac niet bij hij zal net zo snel zijn als de dag dat je een Mac voor het eerst aan deed.

Crachen kan ik kort in zijn ook een Mac crashed ook maar over het algemeen heel stuk minder dan een Windows pc, ik heb in die 2 jaar een paar keer een kernel panic gehad is te vergelijken met een "Bleu screen of death" het probleem was een defecte geheugen module deze heb ik vervangen en sindsdien geen last meer.

Wel of geen Mac heeft met veel dingen te maken, er zijn mensen die bewust voor een bepaalde OS kiezen maar de grootste gros koopt iets niet wetend dat er meer is. De grootste gros zal naar een Mediamarkt of een andere groot winkel keten gaan en kopen een computer niet bewust maar zijn ze gewent en onbekend maakt onbemind.

Deze groep neemt vaak geen moeite om rond te kijken, maar de verschillende Unix (waaronder de Mac) winnen aan terrein en aan populairiteit.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2009, 17:27   #5
anoniem37039
Guest

Standaard

De beste en meest geavanceerde software voor grafische toepassingen wordt gemaakt door Adobe en is eind jaren 80 speciaal ontwikkeld voor Apple. Flash [macromedia] is nu ook van Apple. Apple 's eigen Final Cut Pro [video en postproduktie video bewerking] en Logic Pro [multitrack-muziek] zijn professionele applicaties die gebruikt worden in de beste studio en faciliteiten. Het beeldscherm zoals gebruikt op een iMac is een andere klasse dan een standaard 24" beeldscherm. Kijk op wikipedia voor nadere uitleg, het is een zgn ISP beeldscherm speciaal geschikt voor grafisch werk, minder voor snelle bewegingen.

Daarnaast heeft Apple hardware die perfect is afgestemd op de software, waar Windows moet kunnen draaien op ALLE hardware en dat niet kan waarmaken. Windows heeft wel degelijk een enorme inhaalslag gemaakt op het gebied van grafische toepassingen, maar nog steeds niet op gelijke voet. En het prijsverschil: als je je oude Apple wil verkopen krijg je, ook na 6 jaar, er nog steeds 200-300 euro voor. Wel eens een 6 jaar oude PC proberen te slijten ?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2009, 18:37   #6
dutch-online
Guest

Standaard

Dus bij Apple heb je bijna geen keus bij het kiezen van je hardware??
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2009, 19:27   #7
anoniem37039
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
Dus bij Apple heb je bijna geen keus bij het kiezen van je hardware??

Nee. Apple doet zowel de hard- als de software. Randapparatuur is geen probleem, zowat elke printer, USB stick of schijf werkt met Apple. Geen driver problemen oid.
Maar ze hebben het zowat onmogelijk gemaakt om MacOS op een standaard PC te laten draaien, maar dat kan wel. Ga maar eens googlen. Er zijn aangepaste MacOS systemen in omloop die op een willekeurige PC draaien. Er kunnen dan wel allerlei problem opduiken, overigens, omdat de afstemming van hard- en software niet optimaal is in dat geval. Waar Apple nogal prat op gaat bij hun eigen PCs.

Ze zijn wel aan de prijs, maar daar staat weer tegenover dat je je oude Apple nog voor goed geld kunt verkopen [200-300 euro voor een 6 jaar oude Apple, daar heb je je prijsverschil al weer terugverdiend]. En alle tijdsbesparing omdat je computer het gewoon doet en je niet constant zit te klooien met crashes, virussen en wat al niet. Tijd is ook geld.

Ach, maar Apple wil natuurlijk ook gewoon z'n zakken vullen. Het is geen liefdadige instelling.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 08:37   #8
dutch-online
Guest

Standaard

Dus veel [ de meeste ] mensen blijven gewoon bij een Computer die ze zelf kunnen samenstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 11:01   #9
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch-online Bekijk bericht
Dus veel [ de meeste ] mensen blijven gewoon bij een Computer die ze zelf kunnen samenstellen.

Nee hoor ,de meeste mensen kopen een kant en klare computer ,,alleen de hobbyisten zullen zelf een pc samen stellen ,,en zelfs velen van hen kopen ook een kant en klaar pc.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2009, 11:10   #10
dutch-online
Guest

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Nee hoor ,de meeste mensen kopen een kant en klare computer ,,alleen de hobbyisten zullen zelf een pc samen stellen ,,en zelfs velen van hen kopen ook een kant en klaar pc.
Zo ook eindelijk wakker

En ook een kant en klaar computer is nog steeds aan te passen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten