Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 October 2008, 16:11   #1
anoniem34519
Guest

Question Gratis OEM Sample

In het laatste (althans dat denk ik) nr. van Computer Idee stond een artikel Over buitenkansjes voor Insiders. Daarin werd beschreven hoe je allemaal hardware via Alibaba kan krijgen door te doen alsof je een druk bedrijf bent en een alarmerend bericht stuurt waarin staat dat je bijv 10.000 MP3 spelers in 3 weken nodig hebt en dat je eerst een gratis "sample" toegestuurd wil krijgen. Ik wil dit graag gaan proberen met een video kaart, maar wat ik eerst wil weten, is dit strafbaar of kan je er andere problemen door krijgen? Want ik heb (natuurlijk) geen eigen bedrijf en ik ben ook zeker niet van plan honderden video kaarten te bestellen en betalen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 16:21   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Het is pure oplichting.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 23:08   #3
anoniem22021
Guest

Standaard

Los van het feit dat je probeert de zaak op te lichten, zijn er een paar haken en ogen.
De meeste bedrijven zullen je best een gratis sample op willen sturen, maar daar tevens de voorwaarde aan verbinden dat je binnen afzienbare tijd een bestelling plaatst of anders het sample terug stuurt.
Bovendien is het een wereldje waar men elkaar wel kent, dus val je als "nieuwkomer" al snel door de mand.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 09:23   #4
anoniem13425
Guest

Standaard

Ik heb het desbetreffende artikel ook gelezen en vind het inderdaad een heel raar advies van computeridee...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2008, 20:41   #5
anoniem26630
Guest

Standaard

Dat vind ik dus ook, heb 22 okt dit bericht naar het blad gestuurd, maar nog niets gehoord;

<Omdat ik ook graag op koopjesjacht ben was ik niet eerder op bladzijde 26/27 van nr 22 beland

Wat ik hier lees vind ik echt niet kunnen, dit is geen koopjes jagen, dit is mensen aanzetten tot fraude, jezelf uitgeven oor een bedrijf wat je niet bent. Ik vind echt dat jullie dit niet kunnen maken.

Ik hoop een reactie van u te ontvangen.>
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2008, 22:49   #6
anoniem13187
Guest

Standaard

Er wordt alleen maar gezegd wat er allemaal mogelijk is. Daar is helemaal niks mis mee.
Als bedrijven zo maar dingen sturen zonder dingen te controleren doen ze dat helemaal vrijwillig.
Of je een bedrijf hebt kan iedereen aan de hand van je "kamervankoophandel nummer controlleren.
Dat nummer en die gegevens staan dan ook op je mail ,maar als sommige bedrijven daar niet naar kijken dan is het hun eigen schuld.

Het is net zoiets als belasting tips geven .
Of waarschuwingen voor snelheids controlles ,,dat mag ook gewoon.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2008, 02:40   #7
anoniem13425
Guest

Standaard

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens hoor Animal.
Heb je het desbetreffende artikel gelezen?
Dit is in ieder geval aanzetten tot misleiding:

fraude.jpg

Belastingtips zijn totaal van een andere orde... Daarmee maak je legitiem gebruik van mogelijkheden die de Belastingdienst zelf je biedt (kijk op de site en je ziet dat ze je zelfs wijzen op en aansporen om gebruik te maken van de mogelijkheden). Het is wat anders als je aftrekposten opvoert die je niet gehad hebt. Dat is je eigen verantwoordelijkheid en in dat geval fraudeer je wel.
En als je iemand waarschuwt voor een snelheidscontrole ben je in mijn ogen een aardige automobilist die meestal middels het knipperen met de lichten waarschuwt voor een dergelijke controle. De echte snelheidsduivels (die wegens gevaarlijk gedrag een bekeuring verdienen) zullen zo'n waarschuwing vanwege hun snellheid (Zoefffffffffffff) al niet eens meer zien

Laatst gewijzigd door reintje : 30 October 2008 om 02:44
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2008, 08:54   #8
dutch-online
Guest

Standaard

En als je iemand waarschuwt voor een snelheidscontrole ben je in mijn ogen een aardige automobilist die meestal middels het knipperen met de lichten waarschuwt voor een dergelijke controle.

zelfs dit kan bestraft worden want lichtsignalen zijn bedoeld om weggebruikers te attenderen op gevaarlijke situaties, niet om ze te belonen en te waarschuwen voor hun snelheids gedrag.???
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2008, 09:52   #9
anoniem13425
Guest

Standaard

Je waarschuwt niet voor hun snelheid ... je waarschuwt voor de controle.....
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2008, 09:52   #10
dutch-online
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
Je waarschuwt niet voor hun snelheid ... je waarschuwt voor de controle.....
mag dus echt niet
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten