Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 July 2007, 03:56   #11
anoniem14733
Guest

Standaard

Maakt die datum iets uit? Gaat toch om de leeftijdsaanduiding en niet om de speeldatum?

Ik weet trouwens wat het moet zijn, ben er van overtuigt dat ik alle vragen juist heb, maar in Google Earth kom ik daar toch niet exact op uit, een aantal meters ernaast volgens mij.
Met Google Maps kom ik op dat rondweggetje uit wat daar ligt.

Moeten de coördinaten ook kloppen of hoef je alleen maar een foto?
Ik neem aan dat men met de foto een screenshot van google-maps of google-earth bedoeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 07:33   #12
anoniem25779
Guest

Standaard

Hallo Black Tiger
Volgens mij wel. Die datum is een belangrijke aanwijzing in de vraag. De vraag luidt immers "Op 25 maart won een Nederlands elftal met 2-0 van een Oekraïens elftal. Welke leeftijdsaanduiding heeft dit Nederlands team?". De uitslag waar jij op doelt is van de wedstrijd op 23 maart!! Dat is dus een fout antwoord, tenzij de maker van de puzzel zich heeft vergist. Snappie? Als het antwoord 15 moet zijn zit je veel zuidelijker.
De redactie moet hier uitsluitsel geven. Ik hoop dat de redactie snel duidelijkheid brengt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 08:23   #13
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxware Bekijk bericht
Hallo Black Tiger
Volgens mij wel. Die datum is een belangrijke aanwijzing in de vraag. De vraag luidt immers "Op 25 maart won een Nederlands elftal met 2-0 van een Oekraïens elftal. Welke leeftijdsaanduiding heeft dit Nederlands team?". De uitslag waar jij op doelt is van de wedstrijd op 23 maart!! Dat is dus een fout antwoord, tenzij de maker van de puzzel zich heeft vergist. Snappie? Als het antwoord 15 moet zijn zit je veel zuidelijker.
De redactie moet hier uitsluitsel geven. Ik hoop dat de redactie snel duidelijkheid brengt.
Nee.... 15 is fout. Ik weet zeker dat ik hem goed heb...
Neem de wedstrijd maar van 23 maart , dan zit je echt goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 08:27   #14
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht

Moeten de coördinaten ook kloppen of hoef je alleen maar een foto?
Ik neem aan dat men met de foto een screenshot van google-maps of google-earth bedoeld?

Ik kreeg de tip van de redactie om even verder in te zoomen.... Als je in de buurt zit Black Tiger even creatief denken want:

Citaat:
Wat wij van u willen weten is om welke locatie het gaat. Ook willen we een foto ontvangen van de bewuste plek. Die foto hoeft u niet zelf te maken, u mag 'm ook van internet plukken.

Laatst gewijzigd door reintje : 5 July 2007 om 13:12
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 11:14   #15
anoniem25779
Guest

Standaard

Ik wil best creatief denken, maar begrijp niet waarom de redactie niet de coördinaten van de door jou bedoelde locatie heeft genomen. Met GPS kan je tot op enkele meters nauwkeurig een plaats bepalen. Overigens, het echte punt ligt meer naar het zuiden en naar het oosten. Dit alles laat mij twijfelen. Verder vind ik het vreemd dat de redactie niet reageert op mijn opmerking over vraag 3.
Is de redactie soms al op vakantie??
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 13:12   #16
anoniem13425
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxware Bekijk bericht
Ik wil best creatief denken, maar begrijp niet waarom de redactie niet de coördinaten van de door jou bedoelde locatie heeft genomen. Met GPS kan je tot op enkele meters nauwkeurig een plaats bepalen. Overigens, het echte punt ligt meer naar het zuiden en naar het oosten. Dit alles laat mij twijfelen. Verder vind ik het vreemd dat de redactie niet reageert op mijn opmerking over vraag 3.
Is de redactie soms al op vakantie??
Het komt niet in je op dat je misschien zelf niet helemaal goed zit met je coördinaten? Als je nl maar één foutje maakt kom je al verkeerd uit.
Toen ik in de buurt zat, heb ik even creatief nagedacht, die plek opgezocht, en toen kreeg ik wel de exacte coördinaten te zien....
Het is een puzzeltje, dus je moet wel een beetje createf denken....

Vul voor vraag 3 nou maar 21 in dan zit je goed
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 13:22   #17
anoniem25779
Guest

Standaard

OK je hebt me overtuigd. Ik ga uit van 21. Maar dan kom ik net als Black Tiger uit bij het "rondweggetje" en niet bij hét punt van de foto's. Dat ligt iets verder. Kom jij daar dan wel op uit, of ben je daar iets creatief?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 17:51   #18
anoniem14733
Guest

Standaard

Juist, ik ben ook op 21 uitgekomen, de datum van de wedstrijd maakt niet uit zoals ik al schreef, het gaat om de leeftijdsaanduiding van de spelers, en die is op 23 maart hetzelfde als op 25 maart. Overal als je gaat zoeken op de club spelers, Jong Oranje dus kom je uit op "onder de 21" waarbij dus 21 het juiste getal moet zijn.
En dan kom je op dat rondweggetje uit, hetgeen overigens wel het weggetje is waar je moet zijn om die plaats te bezoeken.
Creatiever kan ik niet zijn dus als dat niet goed is dan snap ik het niet.

Overigens is dat al ingezoomed Reintje, dus ik neem aan dat Foxware en ik dan ook goed zitten.

Als ik exact op de juiste plaats ga staan (het juiste puntje), krijg ik inderdaad wel andere coordinaten, maar die komen dan voor grote delen niet meer overeen met de antwoorden op de vragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 20:31   #19
anoniem13425
Guest

Standaard

'k Vind wel leuk dat de puzzel kennelijk toch moeilijker is dan het in eerste instantie leek.... Ben ik misschien toch één van de weinigen die hem goed heeft
  Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2007, 21:08   #20
anoniem25779
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reintje Bekijk bericht
'k Vind wel leuk dat de puzzel kennelijk toch moeilijker is dan het in eerste instantie leek.... Ben ik misschien toch één van de weinigen die hem goed heeft
Dacht het niet Reintje. Volgens mij ben jij ter plaatse niet echt bekend. De coördinaten die je krijgt met de juiste oplossingen slaan nergens op, tenzij je een marge van zo'n 100 tot 150 meter hanteert. Bovendien stap je gemakkelijk heen over de fout van de maker in vraag 3. Ok een slordigheidje, maar de redactie had dat in dit forum gemakkelijk recht kunnen zetten. De redactie houdt zich echter stil. Op vakantie? Zomerslaap? Geen zin? Wie zal het zeggen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten