Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 March 2007, 23:38   #21
anoniem13187
Guest

Standaard

Ook kan belasting aangifte nog steeds met diskette ,daar is ook geen DigiD voor nodig.
Was laatst op tv ,bij Kassa.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2007, 07:26   #22
anoniem13724
Guest

Standaard

mij zwager doet alles

ik weet niet eens mijn contra code
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2007, 23:22   #23
anoniem14945
Guest

Standaard

Digi-wat?

Oh sorry, juist, dat ding.

Nee, nog nergens voor nodig gehad. Heb er dus ook nog geen.

Ik heb ook niet echt vertrouwen in een gebruikersnaam/wachtwoord-combinatie voor zulke persoonlijke overheidszaken. Ik zou namelijk ook niet gaan internetbankieren met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord, zulke dingen laat je veel te makkelijk ergens rondslingeren.
Gelukkig bankier ik internet met mijn pinpas en een codeerapparaat. Ik heb vertrouwen in deze techniek omdat toegang niet anders werkt dan geld uit de geldautomaat halen.

Ik denk dat zulk soort technologie ook ingezet moet worden voor belangrijke zaken als digid. Fraude met behulp van pas en pincode is namelijk al een stuk moeilijker, omdat de pas fysiek ontvreemd moet worden. Een computer hacken waar iemand gebruikersnaam en wachtwoord in een word-documentje heeft gezet om het niet te vergeten is een stuk makkelijker.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2007, 01:29   #24
anoniem13187
Guest

Standaard

Als je je wachtwoord en gebruikersnaam zelf mag kiezen ,hoef je die nergens op te schrijven en ook nooit te vergeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2007, 08:34   #25
dutch-online
Guest

Angry Zwager

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjouwer Bekijk bericht
mij zwager doet alles

ik weet niet eens mijn contra code

zwager van de warme of de koude kant

ik zou maar oppassen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2007, 10:37   #26
anoniem13724
Guest

Standaard

ik heb 2 zussen

dus ga het maar zelf na
  Met citaat antwoorden
Oud 9 March 2007, 23:01   #27
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Als je je wachtwoord en gebruikersnaam zelf mag kiezen ,hoef je die nergens op te schrijven en ook nooit te vergeten.
Gebruikersnaam zelf kiezen is 1.
Wachtwoord zelf kiezen levert bij veel mensen een veel te makkelijk wachtwoord op. In de regel is een wachtwoord goed als je het niet kunt onthouden, of je moet een wel heel goed geheugen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2007, 10:47   #28
anoniem13187
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Gebruikersnaam zelf kiezen is 1.
Wachtwoord zelf kiezen levert bij veel mensen een veel te makkelijk wachtwoord op. In de regel is een wachtwoord goed als je het niet kunt onthouden, of je moet een wel heel goed geheugen hebben.
Een wachtwoord wat je zelf goed kan onthouden ,hoeft helemaal niet door een vreemde te zijn achterhalen.
De naam van bijvoorbeeld een huisdier uit je jeugd of zo iets kan best ,en vergeet je dus echt niet ,desnoods in combinatie met een getal ,waar je ook zelf herinneringen aan hebt.
Mijn registratie nummer uit militaire dienst weet niemand ,maar ik nog wel ,evenals de datum van opkomst ,en zo zijn er maar zat dingen . Als je iets neemt wat je zelf niet kunt onthouden ,ben je erg dom bezig ,of heel simpel.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2007, 12:40   #29
anoniem23387
Guest

Standaard

ik doe het zelf niet maar ik had van mijn vader gehoord dat de digi-d code van mijn moeder weer verlopen is en dat we hem dus weer op nieuw moeten aanvragen wat weer een dag of 4 gaat duren

groeten daffie
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2007, 13:52   #30
dutch-online
Guest

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daffie_1988 Bekijk bericht
ik doe het zelf niet maar ik had van mijn vader gehoord dat de digi-d code van mijn moeder weer verlopen is en dat we hem dus weer op nieuw moeten aanvragen wat weer een dag of 4 gaat duren

groeten daffie

digid code verloopt niet

maar je moet hem wel optijd activeren
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten