Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Magazine

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 October 2008, 16:55   #1
anoniem26536
Guest

Standaard Nationale Computer Opschoondag !

Wat vinden jullie van de Nationale Computer Opschoondag - 26 Oktober

Zie : http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2352537
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 16:58   #2
anoniem26473
Guest

Standaard

Wel aardig, maar aan mij niet besteed. Ben wel enigzins benieuwd naar die verwijdertool.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 17:08   #3
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door couch_potato Bekijk bericht
Wel aardig, maar aan mij niet besteed. Ben wel enigzins benieuwd naar die verwijdertool.
Dus heb je je aangemeld ?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 17:17   #4
anoniem13227
Guest

Standaard

grotere onzin zelden gelezen.
Dan zou met de huidige grote schijven en veel digitale fotoos of film een pc helemaal niet vooruit te branden zijn.
Tis hooguit dat de schijven wat meer werk krijgen maar voorlopig is er nog geen duidelijk kortere levensduur aan een grotere schijf op te hangen.

Een pc wordt langzamer van software die elkaar tegen werkt en veel progjes die op de achtergrond draaien of al warm lopen om maar snel op te kunnen starten. Dat zijn er soms wel tientallen(!) in de comps die ik onder handen krijg.
En dat op snelheidsmonsters waar het sneller starten van software niet eens waarneembaar is vaak.

continu opruimen, prullenbak legen en andere bestanden opschonen, dáár wordt een (windows!)pc juist langzamer van.

Opruimen(ook de prullenbak) enkel doen als je de schoonmaakriedel hebt en aansluitend defragmenteerd.

Mensen die niet of nauwelijks zich bezig houden met opruimen hebben zelden last van een trager wordend systeem.

Het fenomeen doet zich nu voor dat ik steeds vaker hoor dat mensen fotoos en mail die ze liever wilden bewaren toch verwijderen omdat iemand gezegd heeft dat veel bestanden de pc trager maakt.
Nou als bijna alles weggemikt is merken ze nog geen verschil en komen ze via bij mij terecht.
Mail die je wilt bewaren zet je in een apart mapje en alleen postvak-in een beetje schoon houden en ook je email progje start vlot op.

Nou, dat was mijn 5cent hier over.
Van een computerblad had ik meer verwacht.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 19:50   #5
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Dan zou met de huidige grote schijven en veel digitale fotoos of film een pc helemaal niet vooruit te branden zijn.
Tis hooguit dat de schijven wat meer werk krijgen maar voorlopig is er nog geen duidelijk kortere levensduur aan een grotere schijf op te hangen.

Een pc wordt langzamer van software die elkaar tegen werkt en veel progjes die op de achtergrond draaien of al warm lopen om maar snel op te kunnen starten. Dat zijn er soms wel tientallen(!) in de comps die ik onder handen krijg.
En dat op snelheidsmonsters waar het sneller starten van software niet eens waarneembaar is vaak.

continu opruimen, prullenbak legen en andere bestanden opschonen, dáár wordt een (windows!)pc juist langzamer van.

Opruimen(ook de prullenbak) enkel doen als je de schoonmaakriedel hebt en aansluitend defragmenteerd.

Mensen die niet of nauwelijks zich bezig houden met opruimen hebben zelden last van een trager wordend systeem.

Het fenomeen doet zich nu voor dat ik steeds vaker hoor dat mensen fotoos en mail die ze liever wilden bewaren toch verwijderen omdat iemand gezegd heeft dat veel bestanden de pc trager maakt.
Nou als bijna alles weggemikt is merken ze nog geen verschil en komen ze via bij mij terecht.
Mail die je wilt bewaren zet je in een apart mapje en alleen postvak-in een beetje schoon houden en ook je email progje start vlot op.

Zou het kwaad doen, wanneer mensen die het gevoel hebben, dat ze een 'trage computer' hebben, om aan deze 'opschoon-actie mee te doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 20:49   #6
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht

Dat is idd onzin en ook defragmenteren van de huidige grote schijven is onzin hoor, die werken meestal op NTFS en niet op FAT32 waar het en probleem was, staat alles wel netjes bij elkaar in de gui van die progjes maar eigenlijk wordt juist alles gefragmenteerd, NTFS gebruikt voor bestanden een eigen cluster en de kleine bestanden gaan naar de MFT, zo'n defragger zet alles op die custers vol met delen uit andere mappen en zul je dat defragmenteren moeten blijven doen en het grappige is, sneller wordt het niet, alleen "in the eye of the beholder"

Snap niet dat zo'n computerblad dat niet eerst verifieerd alvorens het te plaatsen.

http://www.digit-life.com/articles/ntfs/
Lees dit eens door over de werking van NTFS.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 19:24   #7
anoniem13554
Guest

Standaard

Ben ook benieuwd naar die tool en wil natuurlijk wel zo'n laptoppie winnen
  Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2008, 19:44   #8
anoniem26473
Guest

Standaard

Van bestanden verwijderen wordt je pc niet sneller. Maar wel van overbodige achtergrondsoftware. En het is soms griezelig wat mensen allemaal wel niet aan onnodige troep hebben draaien. Maar we zullen zien, wat hcc ervan bakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2008, 20:18   #9
anoniem13227
Guest

Standaard

kwaad zal het vast niet kunnen.
Hoop alleen wel dat het meer zal zijn dan zoals het gebracht wordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2008, 12:58   #10
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricky1 Bekijk bericht
Wat vinden jullie van de Nationale Computer Opschoondag - 26 Oktober

Zie : http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2352537
Nu nog de positieve reacties
  Met citaat antwoorden
Antwoord