Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 December 2013, 13:54   #1
sherlockholmes

Standaard bestemmings folder voor uploaden veranderen?

mijn vader heeft een nieuwe laptop met windows 8. maar er is een klein probleempje met het uploaden van foto's op sommige site's. bijv. op de site van photobucket waar je online foto's kan opslaan. als je daar op de upload knop klikt ,popt er een schermpje op waar je een foto uit je bestanden kan kiezen. maar het probleem is dat hij hem altijd in de documents folder opent. dus dan moeten we helemaal bladeren door de mappen om bij "mijn afbeeldingen" te komen. je zou denken dat als je een tweede keer de upload knop klikt dat hij bij de meest recent geopende map zou openen. maar dat doet hij ook niet. dan opent hij weer in documents. bij mij (windows xp) opent hij namelijk wel gewoon meteen in afbeeldingen. dus om een of andere reden onthoudt hij niet dat je bij die map (afbeeldingen map) moet zijn. hij gaat niet naar de laatst geopende map op windows 8 bij het uploaden. op ebay doet hij dat wel maar een heleboel sites niet. is daar iets aan te veranderen?
sherlockholmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 14:18   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Over welke browser gaat het? Misschien is er iets in te stellen, maar ik vrees van niet.

Misschien een tip die helpt: tegenwoordig kun je steeds vaker meerdere bestanden tegelijkertijd selecteren om te uploaden. De bestanden moeten dan wel in dezelfde map staan, maar dan gaat het opeens wel een stuk sneller. Vaak kun je ook bestanden vanuit de Windows Verkenner naar de website slepen om te uploaden. Dan moet je in Windows 8 denk ik wel vanuit de bureaubladmodus werken om dat te kunnen.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2013, 21:03   #3
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Ik werk nog met XP, en heb het altijd oerwoud aan paden gevonden als ik dat soort boxjes open, of dat nu op Internet is of vanuit programma's.

Origineel heb je daar 'Favorieten' voor:..... Favorieten.jpg

Maar (onder XP in ieder geval) is wat je te zien krijgt onder Favorieten helemaal afhankelijk in welk boxje of Verkenner je zit, en wat mij betreft voor de helft onbruikbaar als je de helft van de keren toch nog helemaal een pad moet gaan klikken. Verwarrend telkens weer, een ondoordacht concept. Zelfs als je een favoriet wil verwijderen wordt er een boxje geopend wat niet het volle pad van zo'n favoriet laat zien, waardoor je niet eens weet wat je weghaalt.

Open je Favorieten in de Verkenner... nou ja, dan krijg je een ineens onbegrijpelijke verzameling reclame te zien, althans zo lijkt het mij:
Mijn_favorieten_Explorer.jpg
Als ik daar denk een favoriet te verwijderen ('system_Downloads' b.v. in dat plaatje), en ik rechtsklik er op, en kies voor 'Verwijderen' dan vraagt Windows of ik het bestand definitief naar de prullenbak wil verplaatsen, alsof ik in de Verkenner zelf bezig ben. Onbetrouwbare info voor mij.

Wat ik gedaan heb, voor elke map welke ik regelmatig in moet (zie het als 'mijn favorieten') heb ik een snelkoppeling gemaakt:
zet de bestemmingsmap in het rechter venster van de Verkenner, rechtsklik er op, en kies 'Snelkoppeling maken'. In dat rechter venster verschijnt nu een snelkoppeling welke je direct naar de map brengt, waar je die snelkoppeling ook plaatst. Doe dat voor elke map welke je snel wilt bereiken. En voor al die snelkoppelingen maak je gewoon een verzamelingsmapje.

Dus... heb ik eerst hiervoor een map gemaakt in 'Mijn documenten', en ik heb die map !!_Snelkoppeling genoemd. De twee uitroeptekens vooraan de naam verzekeren dat de map altijd bovenaan staat zodra ik de map 'Mijn documenten' open.

Hierdoor heb ik nu (bijna) altijd de snelkoppelingen bij de hand; een klik op 'Mijn documenten' (of je upload boxje brengt je daar al), dan een dubbelklik op '!!_Snelkoppeling', en dan een dubbelklik op de gewenste bestemming zoals in het lijstje hier:
Snelkoppeling-map.jpg
Het is niet ideaal, maar beter dan telkens verdwaald raken in geklik in je kluwen van paden.

Zoals je ziet heb ik in de naam ook verwijzingen staan onder welke schijfletter de map staat, dat kan je natuurlijk zo handig weergeven als je wilt.

Het enige moment dat het niet goed werkt is als een programma alleen de bestanden met een bepaalde extensie laat zien, zoals een fotobewerkingsprogramma alleen .JPG wil laten zien; snelkoppelingen worden dan niet getoond vanwege een andere extensie.

Nog een handigheid erbij is om voor die map !!_Snelkoppeling ZELF weer een snelkoppeling te maken, en die op je snelstartbalk te zetten, waardoor je met twee klikken een Verkenner open hebt in één van die favoriete mappen, mocht je dat, los van die uploadboxjes en die 'Openen'-boxjes, wensen.

Ik heb al jaren zo een 20 snelkoppelingen naar mijn eigen plaatsjes op schijf staan, en ben er aan gewend dat het een echte hulp is.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 18 December 2013 om 22:01
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten