Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 June 2009, 17:02   #1
theguvnor12

Exclamation Draadlozen netwerken uitbreiden?

Beste mensen,

Ik wil een draadloos netwerk gaan uitbreiden. Ik heb nu een draadlozen router om precies te zijn deze DIR-855 Wireless N Quadband Gigabit Router van d-link.

En ik vroeg me af of het nog nodig was om een access point aan te sluiten op het netwerk . Voordat ik een access point draadloos (alles een soort van expander) er tussen kan zetten.
Hier is de naam van de access point die ik wil gaan aan schaffen voor dit project Wireless N AP DAP-1353 ook van d-link.

Hier een illustratie van het probleem

Ik heb gedubbel post omdat ik de vorige verkeerd had geplaatst mijn excuses

Laatst gewijzigd door theguvnor12 : 21 June 2009 om 17:05 Reden: had de vorige verkeerd gepost
theguvnor12 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2009, 22:13   #2
Maximinus

Standaard

Jij wilt hem dus gebruiken voor repeater/extender, dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in de specificaties van dat ding, dus je zou de manual alvast kunnen downloaden en kijken of dat gaat werken. (Eerste voordeel heb je al: beide van hetzelfde merk )
Maximinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2009, 18:54   #3
theguvnor12

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximinus Bekijk bericht
Jij wilt hem dus gebruiken voor repeater/extender, dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in de specificaties van dat ding, dus je zou de manual alvast kunnen downloaden en kijken of dat gaat werken. (Eerste voordeel heb je al: beide van hetzelfde merk )
Dit heb ik gedaan maar het probleem blijft bij kan het wel. Want de acces point kan de taak uitvoeren van als extender/expander. Maar het is nu de vraag of de router goed genoeg is voor de communcatie transies van wired naar wireless? Moet er een extra access point (met kabel aangesloten op de router) in het netwerk voor dat er een AP los tussen kan?
Oud 22 June 2009, 19:01   #4
theguvnor12

Standaard

Ook ben ik nog eens terug gaan kijken en heb dit gevonden kan iemand me uit leggen wat de volgende modi betekenen?

Ondersteuning van 5 modi: AP, WDS met AP, WDS, AP Repeater, AP Client
Oud 22 June 2009, 19:17   #5
Maximinus

Standaard

Ja hoor, dat zou wel moeten werken. Je router fungeert als ap met dhcp server

AP= access point
wds= wireless distributie system (o.i.d.)
dus een extra AP heb je niet nodig. Maar zorg wel dat je ap niet te ver bij je router vandaan staat: zorg dat je op ~50% zit met signaal sterkte..
Oud 22 June 2009, 19:28   #6
theguvnor12

Standaard

Citaat:
Ja hoor, dat zou wel moeten werken. Je router fungeert als ap met dhcp server

AP= access point
wds= wireless distributie system (o.i.d.)
dus een extra AP heb je niet nodig. Maar zorg wel dat je ap niet te ver bij je router vandaan staat: zorg dat je op ~50% zit met signaal sterkte..
Is ongeveer 14 m hemelsbreed goed genoeg en/of kunnen 5 dBi omni-directional antennes daar bij helpen?
Oud 22 June 2009, 22:29   #7
Maximinus

Standaard

Citaat:
14 m hemelsbreed
met niks ertussen?? Dan kun je veel verder
Het is namelijk afhankelijk van wat er tussen staat. Je moet zorgen dat de antennes elkaar vrij kunnen zien, en dat er rondom die lijn dan ook nog een behoorlijke ruimte vrij is, dat noemen ze vlgns mij de "fresnell zone" o.i.d.. Zelf heb ik dat regelmatig op 50 tot 100 meter afstand gedaan, met standaard antennes met alleen dombo oren er omheen gezet
Tuurlijk, als je grotere/sterkere antennes plaatst kom je nog verder: ik zit nu over een afstand van 500 meter met 1 dakbeschot en 15 bomen er tussen, en dan werkt het nog
Oud 23 June 2009, 00:28   #8
theguvnor12

Smile

Citaat:
met niks ertussen?? Dan kun je veel verder
Het is namelijk afhankelijk van wat er tussen staat. Je moet zorgen dat de antennes elkaar vrij kunnen zien, en dat er rondom die lijn dan ook nog een behoorlijke ruimte vrij is, dat noemen ze vlgns mij de "fresnell zone" o.i.d.. Zelf heb ik dat regelmatig op 50 tot 100 meter afstand gedaan, met standaard antennes met alleen dombo oren er omheen gezet
Tuurlijk, als je grotere/sterkere antennes plaatst kom je nog verder: ik zit nu over een afstand van 500 meter met 1 dakbeschot en 15 bomen er tussen, en dan werkt het nog
Mooi zo

Ik weet nu genoeg er zijn namelijk maar twee ramen en wat bosjes tussen de router en de mogelijk AP.
bedankt voor de hulp man
Oud 23 June 2009, 20:23   #9
Maximinus

Standaard

Graag gedaan, laat maar weten hier of het gelukt is... Ook kan je nog even kijken op www.pe2er.nl voor e.v.t. een zelfbouw biquad (das een leuke feed voor een 75cm schotel )

Maar wat voor ramen zijn het ? Toch geen HR++ want daar kom je erg slecht doorheen en bosjes bevatten water, en laat dat nu net erg gevoelig zijn voor het wifisignaal: het trekt namelijk aan, kijk maar wat er in je magnetron gebeurt
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten