Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 October 2017, 17:53   #1
anoniem26547
Guest

Standaard Mappen delen

Hallo,

Ik probeer een map te delen in mijn thuis netwerk zodat ik de inhoud kan benaderen met mijn mediaplayer (popcorn hour a-110).
De map die ik wil delen kan ik wel zien en benaderen met een andere computer in mijn netwerk, alleen via mijn mediaplayer zie ik de map niet.
Als ik de map via mijn mediaplayer wil benaderen dan kom ik niet verder dan de computer naam en als ik dan verder wil dan krijg ik de melding, geen inhoud gevonden.
Ik heb Windows 10 als besturingssysteem.
Een andere computer in mijn netwerk waar Windows 7 op staat heb ik het probleem niet mee, daar ziet hij de mappen gewoon wel.
Onderling tussen die twee computers heb ik totaal geen problemen met mappen zien en benaderen.
Op mijn Windows 7 computer heb ik het programma Windows share manager v1.2 gebruikt om mappen te delen en op mijn Windows 10 computer Windows share manager v2.0.0.6 Beta.
Ik ben begonnen met dat programma te gebruiken omdat ik het anders niet voor elkaar kreeg om mappen te delen.

Laatst gewijzigd door jac : 28 October 2017 om 18:23
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2017, 06:45   #2
anoniem38560
Guest

Standaard

Zorg er voor dat op alle apparaten in de zelfde werkgroep zitten.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2017, 07:39   #3
anoniem26547
Guest

Standaard

Die zitten in de zelfde werkgroep.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2017, 12:27   #4
anoniem13291
Guest

Standaard

In Windows 10 is de beveiliging opgeschroefd.De mediaplayer zal geen lid zijn van een Thuisgroep. Zorg er daarom voor dat het delen via gebruikersnaam/wachtwoord aan staat.

Sharing.jpg
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2017, 13:01   #5
anoniem26547
Guest

Standaard

Dit heeft geen effect gehad.
Als ik via mijn mediaplayer naar netwerkgroup en dan naar de computer gaan dan krijg ik de melding geen inhoud gevonden.
Als ik rechtstreeks naar mijn computer ga via mijn mediaplayer dan kom ik wel wat verder.
Ik kom dan in de mappen die Windows zelf deelt met het netwerk.
Ik zie dan wel een film staan die ik daar in heb gezet, maar als ik die wil afspelen krijg ik de melding dat ik hem niet kan afspelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 October 2017, 15:25   #6
anoniem14733
Guest

Standaard

Ik denk dat je mediaplayer alleen naar DLNA gegevens kijkt oftewel alleen naar mediagegevens. Als ik me niet vergis is er ook ergens een optie om media streaming te activeren bij bovengenoemde instellingen.

Er zal ook op een of andere manier het mogelijk moeten zijn om een willekeurige map te delen als media map of daar media bestanden in te zetten zodat de player ze ziet.
En dan ligt het er nog aan welk type mediabestanden deze player op afstand (dus vanaf een ander apparaat) kan afspelen.
Dit apparaat is immers bedoeld om zelf films te streamen, niet om die ergens anders vandaan te halen, wat wel kan maar dan loop je tegen andere dingen aan.

Andersom is gemakkelijker, op de mediaspeler Samba server activeren.

Ik zou de handleiding naspitten en kijken welke bestandsformaten deze speler via DLNA aan kan, dus van afstand kan openen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2017, 15:59   #7
anoniem26547
Guest

Standaard

Ik heb gewoon mappen gedeeld op de zelfde manier als op mijn Windows 7 computer en via die computer ziet mijn mediaspeler wel alles gewoon en kan ik alles zonder problemen afspelen.
Alleen Windows 10 zegt je doet het zelf maar.
Dit probleem had ik ook al met Windows 8 en ben daarom maar weer snel naar Windows 7 terug gegaan.
Wat betreft Samba dat heeft mijn mediaspeler niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2017, 16:15   #8
anoniem27570
Guest

Standaard

https://answers.microsoft.com/en-us/...b-3f78f679e428
Laatste reply even lezen, die had het opgelost.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2017, 16:24   #9
anoniem26547
Guest

Standaard

Zal hier eens na kijken, hopelijk lukt dat nog vandaag en anders word het morgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 October 2017, 19:57   #10
anoniem26547
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
https://answers.microsoft.com/en-us/...b-3f78f679e428
Laatste reply even lezen, die had het opgelost.
Jammer genoeg heeft die oplossing niet gewerkt voor mij
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten