Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 August 2017, 12:45   #1
jeroenathome

Standaard Steeds aanmelden bij cloudopslag

Ik heb bij TransIP een account voor cloud opslag. In windows is deze drive te vinden als station W:
Elke keer als ik de PC opstart is het nodig om op de schijf te klikken zodat de schijf weer toegankelijk is. Ook het vinkje bij [i]Referentie onthouden[/] wordt steeds aangezet.

Ik hoef het wachtwoord niet in te tikken, maar het automatisch aanmelden wil maar niet werken.

De opslag op mijn Synology nas kan ik elke keer zonder problemen naar toe gaan terwijl daar ook een account met wachtwoord op zit. Dit is dan wel op het thuisnetwerk.

Weet iemand hoe je de cloudopslag automatisch kan laten aanmelden?
Oud 30 August 2017, 14:49   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed (en hoop) dat dit niet mogelijk is. Stel dat je pc wordt gestolen en elders wordt ingeschakeld. Kunnen de boeven zo bij je bestanden.

Niek
Oud 30 August 2017, 16:36   #3
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ben niet bekend met de cloudopslag van TransIP, maar als het WebDAV gebaseerd is kun je proberen om de referenties toe te voegen via Referentiebeheer (Configuratiescherm). Onder het kopje Algemene referenties normaliter dan.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2017, 19:39   #4
jeroenathome

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
Ben niet bekend met de cloudopslag van TransIP, maar als het WebDAV gebaseerd is kun je proberen om de referenties toe te voegen via Referentiebeheer (Configuratiescherm). Onder het kopje Algemene referenties normaliter dan.
Het is gebaseerd op WebDAV volgens hun site. Ik heb gekeken bij Referentiebeheer en daar staat deze bij algemene referenties.

Poging om deze bij windowsreferentie te zetten resulteert in een foutmelding:

Deze informatie kan niet worden opgeslagen. Zorg ervoor dat alle informatie juist is en alle vereiste velden zijn ingevuld.
Bij details staat de volgende foutcode: 0x80070057

Kan het zijn dat de link " https://discnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ " het probleem geeft? Voor de NAS ontbreekt de remote.php/webdav gedeelte en werkt wel.
Oud 30 August 2017, 20:22   #5
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Ok, staat wel op de goede plek dan. Wat kan helpen is die referentie verwijderen en handmatig opnieuw aanmaken. Althans bij reguliere netwerkschijven heb ik daar wel eens succes mee.

Als dat niet werkt, probeer dan eens alleen https://discnaam.stackstorage.com/ zonder de verdere toevoeging.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2017, 22:20   #6
Marc H

Standaard

Wat je kan doen is een batch file maken met deze inhoud: (wel aanpassen natuurlijk)

Code:
Net use z: /delete
net use Z: "https://naam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:gebruiker wachtwoord

En die in de taakplanner laten uitvoeren na inloggen.
Marc H is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2017, 09:03   #7
jeroenathome

Standaard

@niekie30:
Het is niet de bedoeling dat er privacy gegevens in de cloud komen. Ik heb er geen vertrouwen in dat clouddiensten daar geschikt voor zijn.
Het gebruikte wachtwoord is alleen voor de clouddienst in gebruik dus als dat bekend wordt is het geen grote ramp voor mij.
Als de pc wordt gestolen kunnen ze ook bij de bestanden op de schijf. Daar heb ik meer problemen mee. Gelukkig zit er wel een aanmeldwachtwoord op de pc's hier voor extra beveiliging.

@foobar: Dat heb ik geprobeerd en dat werkte ook niet.

Ik heb de regels van Marc H in een batch geprobeerd en dat lijkt te werken. De regel met /delete staat er niet in, maar kan altijd nog worden toegevoegd als er problemen ontstaan. Na een herstart kwam ik erachter dat het ook verstandig is om @echo off aan het bestand toe te voegen. Er verschijnt nu een commandoprompt venster waarin de uit te voeren opdracht instaat inclusief aanmeldnaam en wachtwoord.

Even het bestandje aan dit bericht toegevoegd zoals het batchbestand er nu uitziet. Zonder persoonlijke ww en aanmeldnaam.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt Cloudstation.txt‎ (839 Bytes, 3x gelezen)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten