Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 May 2015, 21:12   #31
anoniem56336
Guest

Standaard

Zo Niek, moet je nog oppassen dat de processen je niet om de oren gaan vliegen

Ik kom toch nog even om de hoek kijken met een probleempje dat ik zelf heb heb veroorzaakt door ooit eens een thuisnetwerk gemaakt te hebben
Ik zou dit graag weer verwijderen, maar heb geen idee hoe.
Zoals je op de bijlage kunt zien heb ik, als ik "deze pc" open, 3 keer al mijn bibliotheken in de linker balk staan. Ze zijn alle drie gevuld met dezelfde mappen en gegevens, maar het ziet er erg slordig en vooral ook verwarrend uit:

affbeelding deze pc.jpg

Ik er een mogelijkheid dit weer te herstellen, zodat ik mijn bibliotheken slechts eenmaal te zien krijg. Het hele netwerk kan dus weg.
Ik heb het ooit aangelegd op deze desktop...

Misschien een verwarrend verhaal, maar hopelijk maakt de bijlage e.e.a. duidelijk...

Groetjes en alvast bedankt maar weer,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2015, 22:22   #32
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik kan het plaatje niet goed genoeg zien om een echt oordeel te vellen maar:
1) Ten eerste kan je met een rechtsklik in de linker kolom (onder Favorieten) de zichtbaarheid van Bibliotheken uitschakelen. Probleem in principe opgelost.

Indien je het niet opgelost vindt:

2) Vermoedelijk bestaat nu je thuisnetwerkje uit oude en nieuwe delen.
Hoe op te lossen:
Zet alle pc's/laptops aan en ingelogd.
Verwijder ze via het netwerk centrum uit de thuisgroep waar ze nu inzitten en schakel ze daarna uit.

Start 1 pc op en maak deze opnieuw lid van een nieuwe thuisgroep met wachtwoord. Stel in wat je wilt delen met andere toekomstige leden van de thuisgroep in oprichting.(o.a. printer is wel gemakkelijk). laat die pc aanstaan.
Start de volgende pc op en maak die lid van de dan bestaande thuisgroep, met hetzelfde wachtwoord.
Start vervolgens alle andere pc één voor één op en maak die ook lid van de Thuisgroep.
Zo'n Thuisgroep heeft in W7 en W8 geen naam meer. Het wachtwoord vormt eigenlijk de thuisgroep.

Mochten er dan nog 3 versies van Bibliotheken bestaan, maak dan een goede backup van alle afbeeldingen, documenten, Muziek, Downloads en Video's en meer, als je meer Bibliotheken ziet staan op elke pc/laptop.
Maak die backups via de verkenner, door te bladeren naar C: /gebruikers/naam gebruiker/ afbeeldingen etc.
Daarna zou je met een redelijk gerust hart de bibliotheken die teveel zijn kunnen verwijderen.

Het blijft voor mij een vaag verschijnsel die bibliotheken. Ik zie bijvoorbeeld in Afbeeldingen bij mij wel al m'n foto's staan. Maar de 600 GB muziek die ik heb staan is totaal niet zichtbaar in de bibliotheek "Muziek". Daar staan alleen wat afspeellijsten.
Ze staan bij mij standaard altijd op "niet zichtbaar".

En ja die nieuwe pc die leeft van RedBull en Flugel hoop ik....

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 28 May 2015 om 22:47
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2015, 22:42   #33
anoniem56336
Guest

Standaard

Dank je Niek!

Optie 1 is voor mij voldoende ! Ziet er weer mooi clean uit!

Onzichtbare niet functionerende netwerken zitten niet in de weg...

Nogmaals dank,

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2015, 22:46   #34
anoniem42071
Guest

Standaard

Had ik dat nou geweten........... was ik gestopt na 2 regels......

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2015, 00:50   #35
anoniem56336
Guest

Standaard

...

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools