Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 June 2018, 08:16   #1
rainbowniagara

Standaard mini otg usb keyboard

Ik heb voor mijn tablet een mini otg usb keyboard gekocht en dit werkt perfect.
De reden waarom ik dit systeem heb gekocht is dat ik voor mijn vorige tablet een bluetooth keyboard had, maar die werkte niet op de nieuwe tablet. Ik kreeg geen verbinding voor elkaar. Zelfs niet nadat ik de verbinding had verwijderd tussen de vorige tablet en het keyboard.
Maar nu heb ik ook een Ipad air en dat werkt natuurlijk niet met USB maar met lightning. Ik heb mezelf een adapter gekocht om de uitgang van de USB hierin te steken en dan met de lightning in de Ipad te verbinden, maar wanneer ik dit doe krijg ik geen keyboard te zien als aangesloten apparaat en kan ik dus niet gebruiken.
Bestaat er nog een andere manier om deze te verbinden?
Bestaat er bijvoorbeeld een soort van adapter die dan een bluetooth signaal uitzendt?
Ik vind het namelijk zonde om nog een extra keyboard cover aan te kopen voor alleen te gebruiken voor de ipad.
rainbowniagara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2018, 19:35   #2
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Volgens deze pagina zou het moeten kunnen werken. Op de manier die je zelf al bedacht hebt: met een adapter. Nu kunnen er twee dingen aan de hand zijn: of het toetsenbord gedraagt zich toch anders dan een normaal USB-toetsenbord. Of die adapter is toch niet goed. Probeer eerst eens een een ander toetsenbord; bij voorkeur een groot toetsenbord van een desktopcomputer. Dan weet je of het aan het toetsenbord ligt, of misschien aan de adapter (probeer in dat geval een andere adapter; misschien moet je toch een officiële camera-adapter van Apple hebben, want dat is wat ik overal lees (dit ding)).

Een bluetooth adapter? Ik heb niet gezocht of ze bestaan, maar als ze bestaan zijn ze waarschijnlijk duurder dan een ander toetsenbord. Zoiets zou namelijk een nogal niche-product zijn en vergeet niet dat er een accu in zo'n adapter moet zitten om het geheel te laten werken. Een USB-toetsenbord heeft uit zichzelf namelijk geen stroom. En laat die accu nu net een van de duurste onderdelen zijn van een (eenvoudig) bluetooth toetsenbord...
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2018, 11:06   #3
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbowniagara Bekijk bericht
Ik heb voor mijn tablet een mini otg usb keyboard gekocht en dit werkt perfect.
De reden waarom ik dit systeem heb gekocht is dat ik voor mijn vorige tablet een bluetooth keyboard had, maar die werkte niet op de nieuwe tablet. Ik kreeg geen verbinding voor elkaar..
Te laat natuurlijk, maar er zijn verschillen in OTG kabeltjes, en dat kabeltje moet dus wel je nieuwe tablet ondersteunen. (Ik ga er nu van uit dat er een los kabeltje tussen zat).
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 23 June 2018 om 11:12
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten