Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 May 2019, 17:25   #11
anoniem44990
Guest

Standaard Geen beeld bij opstarten pc

[QUOTE=gilberto;687564]QUOTE=gilberto;687562]Als ik druk op de resetknop gebeurt er niets. Dat is niet juist en een vergissing van mij in mijn vorige topic.

Laatst gewijzigd door gilberto : 3 May 2019 om 17:30
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2019, 17:41   #12
anoniem44990
Guest

Standaard

[QUOTE=gilberto;687565]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
QUOTE=gilberto;687562]Als ik druk op de resetknop gebeurt er niets. Dat is niet juist en een vergissing van mij in mijn vorige topic.
Als ik de pc opstart en ik een tijd later de resetknop induw beginnen de twee ledjes op de dvd player te pinken. Hij begint te starten maar omdat er geen cd inligt stopt hij weer.
Een regel uit de tekst met quote bewerken is een hele rare opgave, vind ik. Als ik een regel laat staan om die te quoten en de overige tekst verwijder en dan de tekstregel opsla, verschijnt er een bericht: Het bericht dat je hebt ingevoerd is te kort. Voer minstens 10 tekens in. Ik heb 36 tekens geplaatst en blijkbaar is dit niet genoeg en maakt hij er minder van dan 10 tekens.
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2019, 18:23   #13
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto
Een regel uit de tekst met quote bewerken is een hele rare opgave...
Nee, je overdenkt het te veel.

In je forum editor moet zichtbaar zijn:
* één [ quote=gilberto]
* dan een stukje tekst van die quote
* dan altijd die gequote tekst afgesloten met één [ /quote].
(spaties horen er niet in, maar anders kan ik het je niet tonen)

Je kan de gequote tekst natuurlijk editen, maar de twee tags
( [quote = gilberto] en [ /quote]' ) moeten er omheen blijven, en van allebei maar eentje, of anders wordt het geheel als een gewone tekst geïnterpreteerd, zie je eigen resultaat hier boven.
Denk het niet te moeilijk, er staan gewoon tags voor en achter wat tekst, dat is alles.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 May 2019, 18:26   #14
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilberto Bekijk bericht
Als ik de pc opstart en ik een tijd later de resetknop induw beginnen de twee ledjes op de dvd player te pinken. Hij begint te starten maar omdat er geen cd inligt stopt hij weer.
Dus de reset knop zit goed aangesloten, de PC herstart.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2019, 00:25   #15
anoniem44990
Guest

Ja, de resetknop zit goed aangesloten. Ik heb het schema in de handleiding goed bekeken en de contacten zoals ze zijn aangeduid over de pinnetjes geschoven volgens hun nummering. De computer stond reeds meer dan een uur aan en toen heb ik op de resetknop gedrukt. De harde schijft zit niet in de kast van de pc maar ligt er naast op het bureau. Ik kon heel duidelijk het bekende geluid horen van een reset start en hoorde ook het geluid van de harddisk die in bedrijf is. Op het frontpaneel branden twee ledjes: een groen voor de power en een geel voor de activiteit van de harde schijf. Het feit dat ik de contacten met hun benaming over de pinnen schoof, waren de boosdoener dat het zo lang duurde, dat de pc niet kon opstarten. Ik heb de contacten met hun benaming omgedraaid zoals ze eerst waren aangesloten en de pc startte weer op. Het is natuurlijk niet logisch dat de contacten met hun benaming omgekeerd op de pinnen waren aangesloten.

Dus de reset knop zit goed aangesloten, de PC herstart. Het feit dat je zeker wilt weten dat de resetknop goed zit aangesloten en de pc herstart verwonderd jou precies!!!
Waarom?
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2019, 00:32   #16
anoniem44990
Guest

Mag ik weten waarom ik de contacten allemaal los moet gooien behalve de power sw(soft off) en de resetknop. Nu je weet dat de startknop en de resetknop goed werken, en de twee ledjes groen voor power en geel voor de harddisk branden, hoeft dat toch niet. Of is daar een andere reden voor?
Weet jij wat het rode lampje betekent dat boven de geheugensleuven staat en als memory-led wordt aangeduid? Waarom brandt dit lampje?
De video kaarten van mijn computerdealer die ik heb geprobeerd zijn gemaakt voor een AGP slot zoals mijn grafische kaart. Er is dus geen verschil en geen fout. Er moet een andere oorzaak zijn waarom de video kaart geen signaal stuurt naar de monitor. Ik heb de bruine harsplekken verwijderd, dat ging gemakkelijk met een droge vod zonder een verdunner als thinner en aceton. Twee van de vier elco's staan wat losser maar ook niet zo los. Ik vermoed dat er meer soldeertin in de twee gaatjes moet zijn voor een beter contact met het mobo. Maar dat laat ik voor het laatst als ik geen andere uitweg meer zie. Het overtollige soldeertin heb ik onmiddellijk verwijderd. Ik denk hetzelfde over de goede werking van de psu, want hij werkt goed zonder moeite door de belasting van de dvd player,cd-brander, diskette speler en harddisk en laat alle ledjes branden. Ook de beide fans draaien zonder problemen. Maar om zeker te spelen zou het best zijn om de 20 connector pinnen van het voedingsblok uit te meten. Ik zal een voedingstester kopen. Zie bijlage. Maarrr....... hoe weet je dat de processor goed werkt? Kan je dit testen? Ik denk het niet zonder tool in het OS. Een systeem bord uittesten is te complex voor mij, maar ik heb een tester voor een mobo besteld. Zie bijlage.
Dus de reset knop zit goed aangesloten, de PC herstart. Het feit dat je zeker wilt weten dat de resetknop goed zit aangesloten en de pc herstart verwonderd jou precies!!!
Waarom?
gilberto
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg tester met scherm.jpg‎ (192,9 KB, 2x gelezen)
Bestandstype: jpg tester voor voedingsblok.jpg‎ (176,9 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg tester voor moederbord.jpg‎ (35,7 KB, 2x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2019, 01:23   #17
anoniem26138
Guest

Standaard

Als jij inmiddels zeker weet dat de aansluitingen goed zitten is het overbodig ze los te gooien.

Dat geheugen, de rode LED.
Als je een geheugenmodule aandrukt moet je soms wel flink wat kracht zetten met twee handen, beiden aan een kant. De witte plastic handels aan beide zijden van een module moeten omhoog komen om in de module te grijpen, deze dus te locken. Je drukt die handels weer naar beneden om een module los te wippen.

Het is bij dit soort problemen het slimst om constant maar één module geïnstalleerd te hebben, en wel in het slot het dichtst bij de processor. En zo laten bij al je tests. Pas wanneer je succes hebt ga je meer geheugen proberen.
Je kan uiteraard dat wel met alle modules apart proberen, om een defecte uit te sluiten.
Ik neem aan dat het geheugen er al lang in zit, en dus zich eerder bewezen heeft ?

Al die testers die je wil aanschaffen, dat zal denk ik geen succesvolle re-animatie voor dit mobo zijn

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 4 May 2019 om 01:53
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2019, 20:37   #18
anoniem44990
Guest

Wat betreft het aandrukken van de geheugenmodules dat heb ik ondervonden.Ik heb heel hard moeten drukken voordat ze er volledig in staken.Maar goed.Ik zal je raad opvolgen en de geheugenmodule die het verst is verwijderd van de cpu er uit halen.Volgens mij betekent het groene lampje(geen ledje) St-by -led dat er spanning op de mobo staat. En het rode lampje( geen ledje maar lampje dat duidelijk zichtbaar is) met memory-led dat het geheugen in orde is .Ik zal ook de geheugenmodules eens afwiwselen voor de zekerheid.Ik heb ze al eens gewisseld,maar steeds tegelijkertijd met alle 2 de memory sticks in de sleuven.Ik ben éénmaal met onze eerste computer bij een computerzaak geweest in 1997.De dekstop was pas een jaar oud.Ik had gezien dat de connector van de printermodule wat los zat aan de achterzijde van de pc.Ik had totaal geen kennis om de pc open te maken en de printermodule eens goed te bekijken.Ook had de winkel waar ik de printer had gekocht(300 €) een verkeerde aansluitkabel meegegeven.Het was geen bi-directionele kabel en ik kon dus niet met mijn printer werken.Toen ik een tijd later mijn pc ging ophalen, moest ik 150 € betalen.Hij verkocht me ook een printerkabel en vroeg een veel hogere prijs dan de gangbare prijzen in de computerzaken.Ik zei dat hij veel te veel rekende voor de zogezegde herplaatsing van twee nieuwe geheugenmodules.Hij verminderde de kostprijs van de printerkabel maar bleef bij zijn bewering dat de geheugenmodules waren vervangen.Hij nam me mee naar zijn atelier en liet zijn werkbank zien waarop verscheidene geheugenmodules lagen uitgestald.Hij zei ook dat zijn twee medewerkers de ganse nacht hadden gewerkt om de geheugenmodules te testen en dat hij die dus ook moest vergoeden voor hun werk.Ik kon dus niet anders dan betalen.Sindsdien 22 jaren later en bij de vier dekstops en vijf laptops die nadien zijn aangekocht nooit geen problemen meer had met het geheugen.De geheugenlatjes zitten er in van 2001.Maar hebben altijd goed gewerkt tot nu,dus ik twijfel eraan dat de geheugenmodules niet goed meer zouden zijn.Het kan altijd,maar waarom brandt dan het rode lampje memory-led op het mobo? De aankoop van die testers is bedoeld om de juiste oorzaak te achterhalen en niet alleen te berusten op veronderstellingen en gissingen. Een monitor die aangesloten wordt op een computer waarop windows experience is geïnstalleerd,maakt automatisch een verbinding met elkaar.Maar ja...dan mag de pc bij het opstarten niet blijven hangen in de POST,want dan krijgt de monitor geen signaal van de videokaart.Als ik de testers heb ontvangen en uitgeprobeerd schrijf ik het resultaat van de uitkomsten
gilberto.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2019, 03:16   #19
anoniem44990
Guest

Ik blijf me toch het volgende afvragen. De bios is het enige stukje software dat vooraf bepaalt, of de pc al dan niet opstart in goede conditie. Als er een onderdeel van de computer niet naar behoren werkt ,stuk is of niet aangesloten is op de juiste ingang van het mobo stopt hij met opstarten. Nu vraag ik me af of de bios ook het moederbord controleert voor een dvd player opdat hij goed zou werken. Als de dvd speler draait komt dit dan door de stroom van de voeding en met behulp van de software matige controle door de bios op interrupt, i/o en memory data van de aangesloten apparaten en connectoren op het mobo, die in het geheugen van de bios zijn opgeslagen? Kan het zo zijn dat de data van de grafische kaart in de bios niet meer juist is? Maar normaal gezien worden de fabrieksinstellingen terug geplaatst na een clear cmoss, zodat dit dan toch weer verholpen zou moeten zijn. Kan het zijn dat de data lijnen naar de connector van de video kaart defect zijn ? En zo ja, kan dit getest en gecontroleerd worden? Als de tester voor het moederbord de voltage vereisten weergeeft die nodig zijn voor een goede werking, wil dit dan ook zeggen dat het slot van de video kaart in orde is? Dus de hamvraag: draait de dvd player omdat de stroomtoevoer in orde is,
en de controle op de interrupt, i/o en memory data van de dvd speler in de bios ook is gecontroleerd door de bios en in orde bevonden?
gilberto
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2019, 12:09   #20
anoniem38560
Guest

Standaard

Het is vrijwel onmogelijk een psu te testen, Met een test zie je wel of de voltages goed zijn maar het komt er op aan of er genoeg power word geleverd tijdens het opstarten. Als dat niet zo is dan komt er een tijdelijke dip in de voltages met het gevolg dat apparaten zich niet juist initialiseren en dus niet werken. Je zou dus de voltages moeten meten of die juist en stabiel zijn tijdens opstarten. Een videokaart heeft een eigen bios, dus de moederbord bios weet hoe hij de videokaart moet verbinden met het moederbord maar de videokaart bios bepaald de interne werking van de videokaart en moet ook gestart worden. Een DVD o.i.d. laat ook de lampjes knipperen als er geen datakabel aangesloten is en daar kan je dus niets mee testen behalve door hem los te koppelen om te zijn of er dan wel power genoeg is om de videokaart op te starten.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten