Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 January 2017, 16:52   #1
anoniem64180
Guest

Standaard Netwerk printer doet het niet

In Apparaat beheer vind ik meerdere versies van mijn printer.
In apparaten en printers vind ik mijn printer met een groen rondje met vinkje. (geselecteerd)
Dubbel klik met links geeft aan dat er 0 documenten in de wachtrij staan en A4, Staand.
Volgens mij betekent dit dat alles in orde is.

Als ik nu een word-bestand wil printen, dan klik ik Ctrl+P.
Daar zie ik onder Printer mijn printer staan en daar onder het woord Gereed.
Volgens mij betekent dit dat alles in orde is.

En toch kan ik niet printen.

Als ik bij Apparaten en printers met rechts klik op het icoontje van de printer en dan naar Eigenschappen van de printer klik -> poorten ga dan kom ik de printer meerdere keren tegen. Als ik ze allemaal afloop, dan zie ik geen verbetering.

Ik kan dus nog steeds niet printen.

Wie oh wie geeft mij de tip, zodat ik wel kan printen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2017, 19:34   #2
anoniem14396
Guest

Standaard

Zonder te weten om welke printer het gaat en hoe hij precies is aangesloten, wordt het moeilijk om wat te zeggen.

Wat algemene dingen.

Wat gebeurt er als je probeert te printen? Krijg je een foutmelding, komt de printopdracht wel in de wachtrij te staan?

Kan je wel een testpagina printen? Rechtsklikken op de printer in apparaten en printers, en dan bij eigenschappen van printer op testpagina afdrukken klikken. Print hij dan wel of krijg je een foutmelding?

Ga naar apparaten en printers en verwijder de printer. Zie je die meerdere keren verwijder je ze allemaal. Daarna laat je windows opnieuw naar de printer zoeken, en voeg je hem opnieuw toe. Werkt hij Opgelost.

Werkt hij niet, dan verwijder je de printer en de driver. Download de meest recente driver bij de fabrikant van de printer. Volg de installatieprocedure. Werkt hij Opgelost.

Werkt hij nog niet, dan hier even melden, samen met welke printer je gebruikt en informatie over hoe de printer is aangesloten.Zit hij rechtstreeks op het netwerk, of via een andere PC, Bedraad of Wifi. Plus de info uit de eerste twee stappen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2017, 11:26   #3
anoniem36513
Guest

Standaard

Ga in Word naar bestand klik dan op afdrukken en kijk dan even of je printer daar staat.
Als daar afdrukken naar PDF of zo staat stel daar dan je printer in.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2017, 17:18   #4
anoniem64180
Guest

Standaard Netwerk printer

Marc, dank voor je antwoord.
In huis is er een laptop die wel via wifi kan printen.
Het betreft een Brother 585cw printer. wifi, want ik heb geen dubbele usb kabel.

Via het printer menu ga ik naar Netwerk - WLAN - Status, dan zie ik Actief 11g
Signaal is sterk (48mbps).
Ik kan dus stellen dat de printer en de router met elkaar communiceren.

Als ik via Congif scherm printer installeer dan kan hij niets vinden.
Doe ik het via TCP/IP en het ip adres dan vind het programma dan krijg ik de melding dat het stuurprogrammamodel gedetecteerd wordt. Dan krijg ik het verzoek om het stuurprogramma te installeren. In het overzicht staat mijn printer.
Printer delen.
Testpagina afdrukken. Even later krijg ik de melding dat testpagina niet kan worden afgedrukt.

Ik snap het niet meer.
Alvast bedankt.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2017, 21:48   #5
anoniem42071
Guest

Standaard

Staat op de laptop hetzelfde besturing systeem, als op de pc?
Zitten beide apparaten in dezelfde thuisgroep van Windows?
Welke beveiligings software wordt er gebruikt op de pc?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2017, 23:12   #6
anoniem38560
Guest

Standaard

Zoek in je router of er een divace isolation, client isolation o.i.d. in je router zit. Dit is een setting in moderne routers om te voorkomen dat iemand op het netwerk een ander op het netwerk gaan hacken. Controleer ook of de apparaten lid zijn van de zelfde werkgroep.
Op een nl pc is dit meestal werkgroep en op een printer workgroup die kunnen niet samen praten.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2017, 00:44   #7
anoniem14396
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Zoek in je router of er een divace isolation, client isolation o.i.d. in je router zit. Dit is een setting in moderne routers om te voorkomen dat iemand op het netwerk een ander op het netwerk gaan hacken. Controleer ook of de apparaten lid zijn van de zelfde werkgroep.
Op een nl pc is dit meestal werkgroep en op een printer workgroup die kunnen niet samen praten.

Dappertje
Dit is het niet. Als de printer geblokked wordt via dev. isolation komt hij er via ip er ook niet bij.

Is de router al eens herstart?

Firewall zou kunnen. Heb ik zelf ook eens bij de hand gehad. Kan je de firewall eens uitzetten?

Maar het zou ook nog een dns probleem kunnen wezen.

Probeer ook dit eens: open een opdrachtprompt ( Windows toets + R en dan in het venstertje CMD intoetsen, ok klikken.) In het zwarte venster dat je dan krijgt typ je het volgende "ipconfig /flushdns" (zonder haakjes)

Kan je vlak na een printopdracht die niet uitgevoerd word eens naar de logboeken van windows gaan en daar eens kijken of je wat meer info kan vinden waarom de printopdracht wordt geweigerd? (Windows toets+r, "eventvwr" intoetsen en op enter drukken.)

En dan in Windows logboeken Toepassing en Systeem controleren.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2017, 09:32   #8
anoniem38560
Guest

Standaard

Kijk hier http://support.brother.com/g/b/produ...d=dcp585cw_all

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2017, 11:13   #9
anoniem64180
Guest

Standaard Netwerkprinter.

Dank jullie allemaal voor het meedenken.

Vanmorgen heb ik de software van de printer verwijderd met de software van Brother.
Daarna Ccleaner erover heen, het register geschoond 3x.
Apparaten & printers - Printer toevoegen - Niets gevonden.
De optie printer op TCP/IP zoeken heeft geresulteerd dat de software geïnstalleerd werd.

Lang verhaal - kort gemaakt = de printer voert mijn opdrachten uit. Heerlijk.

Jullie allemaal bedankt voor het mee denken en adviseren.
Probleem opgelost.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten