Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 March 2006, 11:50   #1
anoniem18336
Guest

Standaard MSN-verkeer controleren

Als broer van een bezorgde ouder, stel ik deze vraag, op welke manier kan een ouder het msn-verkeer van een van hun kinderen bekijken. Er zit een soort log-functie in msn zelf, maar de kids weten dit zelf ook, moet je maar rekenen. Tis niet zozeer dat Pap zijn dochter niet vertrouwd, maar er bewegen zich ook allerlei ongure elementen op MSN, contact hiermee zou hij willen vermijden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2006, 13:11   #2
anoniem13863
Guest

Standaard

Normaliter zit er idd in mSN een log bestand, welke word opgeslagen onder de map Mijn gespreksinfo in de map documenten.
Het kan zijn dat deze onder MSN is uit geschakeld en dat er dus geen log bestand gemaakt word.

Maar dan is er nog een XML file die ook weergeeft wat er gesproken is op MSN. Ik weet alleen niet precies waar deze zitten maar met de zoek functie van Windows zal dit wel makkelijk te vinden zijn.

Als de logbestanden zijn uitgeschakeld via MSN kunnen deze op de volgende manier weer worden aangezet.

Open MSN, ga naar extra, dan naar opties, naar het kopje berichten. Hier vink je aan "gesprekken automatisch in een bestand opslaan". Dan kun je ook nog aangeven waar deze gesprekken worden opgeslagen. Standaard is het op de C schijf, onder Mijn Documenten/Mijn Gespreksinformatie. Maar dit is makkelijk te wijzigen naar een andere plek van de schijf.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2006, 21:41   #3
anoniem17980
Guest

Standaard

Je kunt toch ook aparte accounts maken, jezelf als administrator en de kinderen beperkte rechten; dan die beperkte rechten zorgvuldig instellen, zodat ze niet zelf de logs kunnen uitschakelen, ik meen, in Veilige Modus.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 09:42   #4
anoniem18336
Guest

Standaard

Als je beperkte rechten instelt, kunnen ze zelfs geen spelletjes meer zelf installeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 14:16   #5
anoniem13186
Guest

Standaard

Klopt, helaas zijn de "beperkte rechten" accounts onder windows XP zo goed als nutteloos. Een groot deel van de spellen en programma´s zijn gewoonweg niet te starten, zelfs niet met de "uitvoeren als" optie. Dat wordt dus nog even wachten op windows Vista voordat deze accounts wel een optie worden voor de doorsnee gebruiker.

Verder zou ik eigenlijk ook geen waterdichte oplossing kunnen bieden.. Het wijzigen van de locatie van het logbestand zou kunnen, maar ja, als dochter-lief niet wilt dat het log te lezen is, dan is ze daar ook zo achter.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten