Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 May 2006, 12:55   #1
anoniem13324
Guest

Standaard ADSL signaal over welke draad?

He mensen,

situatieschets:
telefoondraad is in de kruipruimte op mn ADSL splitter aangesloten. Vandaar uit wil ik door één 4-aderige telefoondraad mijn telefoonsignaal ÉN ADSL signaal naar boven trekken. Ik kan geen stekkertjes gebruiken, want die passen niet door de gaten, dus ik moet de draden doornemen en later weer monteren. Voor het telefoonsignaal moet ik de twee binnenste draden hebben, en dit werkt prima. Maar welke draden moet ik hebben (vanuit de splitter dus) om het ADSL signaal te pakken te krijgen?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2006, 14:10   #2
anoniem13724
Guest

Standaard

gaat dus niet
dit is je ethernet (utp) kabel

je hebt drie aansluitingen in je splitter

1 van isra punt
2 ethernet (utp)
3 telefoon

je kan (als het zeer kort is) je splitter net boven de grond zetten
heb je alleen het complete signaal (4 aderig telefoonkabel) de grond uit
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2006, 17:10   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

Dat klopt. Telefoon en adsl signaal zitten op dezelfde kabels, daarvoor is net die splitter.
Normaliter zit dat op rood en blauw.

Wat je wel kunt doen is je 4 aderige telefoonkabel nemen.
Dan zul je op de splitter sowieso het inkomende signaal (rood en blauw) op die isra punt aansluiting moeten zetten.
Dan hou je 2 uitgangen over. 1 PSTN naar de telefoon en 1 ethernet naar je modem.
Je zou dan een rood en blauw van die kabel op de pstn van de splitter kunnen aansluiten en oranje met wit op de modem aansluiting van de splitter.

Zo kun je dan toch met 1 kabel naar boven toe. Aangezien dan beide signalen door de splitter gesplitst zijn en middels de ene kabel langs elkaar lopen omdat die 4 draden bij elkaar zitten, zou er een kleine kans op storingen kunnen zijn.
Maar het is een oplossing.

Het beste was geweest om gewoon de splitter in te steken op het eerste telefoonstopcontact wat in de woning zelf aanwezig is (indien aanwezig).
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 14:41   #4
anoniem18745
Guest

Standaard

Als je nu gewoon de telefoon aansluiting brengt naar je computer, waar die zich dan ook bevind in het huis en je sluit de kabel precies zo aan als in de kpnstekkerdoosje waarop je normaal je tel. aansluit dan kan je hiervanuit de splitter aansluiten en vanaf je splitter de tel. en het modem en hierop je PC met een ethernet kabel.
Werk ik al jaren mee en werkt prima.
Als je dan nog een draadloze tel. koopt en de hoofdaansluiting vanaf je splitter dan is het prima!!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 14:43   #5
anoniem18745
Guest

Standaard

Als je nu gewoon de telefoon aansluiting brengt naar je computer, waar die zich dan ook bevind in het huis en je sluit de kabel precies zo aan als in de kpnstekkerdoosje waarop je normaal je tel. aansluit dan kan je hiervanuit de splitter aansluiten en vanaf je splitter de tel. en het modem en hierop je PC met een ethernet kabel.
Werk ik al jaren mee en werkt prima.
Als je dan nog een draadloze tel. koopt en de hoofdaansluiting vanaf je splitter dan is het prima!!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten