Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 June 2005, 19:23   #1
anoniem13708
Guest

Standaard Processorkoeler en ASUS K8N lukt bij mij niet

Hallo,
Ik heb vandaag een stille ASUS voeding en een processorkoeler, een Zalman 7700 CU, gekocht. De voeding had ik snel vervangen, maar met de koeler kwam ik in de problemen. Ik heb namelijk een ASUS K8N moederbord, en daar zit een metalen plaatje op het moederbord, die ik moet vervangen door een kunststofplaatje van Zalman. Alleen zit het metalen plaatje vast, en ik wil deze er niet zo afslopen dat ik mijn moederbord kan afschrijven. Ik ben al bij de computershop langsgeweest waar ik het moederbord heb gekocht, maar die had er geen ervaring mee. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, door mij intelichten hoe ik het plaatje eraf moet slopen. (ik denk dat een slijptop geen goede keuze is. ). Dus heeft iemand hier ervaring mee, help mij AUB.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2005, 23:01   #2
anoniem14085
Guest

Standaard

Het lijkt me raar dat je ook maar iets van je moederbord zou moeten verwijderen. Ik heb foto's van het moederbord bekeken en kan ook niet ontdekken wat je bedoelt. Ik zie een groot zwart raam rond de processorvoet wat lijkt op dat van de Pentium 4. Hiet weet ik dat je 2 aluminium staafjes plaatst waar op de koeler wordt geschroefd.
Zalman levert de koelers erg kompleet af. Weet je wel zeker dat je de juiste onderelen gebruikt?
Ik zou echt niet aan het moederbord zelf iets doen. Ze zijn zeer kwetsbaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2005, 23:25   #3
anoniem13893
Guest

Standaard

mischien kun je hier iets mee http://www.zalman.co.kr/product/cool...MBlist_eng.htm
moet je ook effe kijke op instalatie movie
sucses
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 00:00   #4
anoniem14085
Guest

Standaard

Citaat:
die ik moet vervangen door een kunststofplaatje van Zalman.
Ik heb de film even bekeken. Bij de socket 754 wordt inderdaad een kunststof plaatje geplaatst, maar dan wel aan de achterkant (ofwel keerzijde) van het moederbord, dat dus eerst moet worden uitgebouwd. Ik kan me niet voorstellen wat hier in de weg zou kunnen zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 17:25   #5
anoniem13708
Guest

Standaard

Ik heb ff een foto gemaakt, en jakkoo heeft het goed, er moet een kunststof plaatsje aan de achterkant van het moederbord. Het moederbord had ik al uitgebouwd, en was er mee naar de pc-shop gegaan. Waar het kunststofplaatje moet komen, zit nu een metalen plaatje, en die zit goed vast. Ik zie geen puntlassen ofzo, maar dat kan ook niet, want op het moederbord kun je niet lassen. Het plaatje dat er nu zit kan niet blijven zitten, want de hoogte van de koeler wordt dan te laag. Hier het moederbord en vervangingsplaatje van Zalman.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg plaatje_586.jpg‎ (2,3 KB, 487x gelezen)
Bestandstype: jpg asus_k8n_212.jpg‎ (16,7 KB, 486x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 18:10   #6
anoniem14001
Guest

Standaard

probeer hem eens voorzichtig los te wrikken, ik had dat ook op een asus mobo.
Met een beetje lichte drang kwam hij los, nadat ik alle schroefjes verwijderd had.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 19:06   #7
anoniem13708
Guest

Standaard

Dit heb ik al geprobeerd, maar ik ga het met wat meer drang proberen. (p.s. hij zit niet met schroefjes vast.)
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 19:19   #8
anoniem13708
Guest

Standaard

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt echt niet. Het is een soort dubbelzijdig tape van hele goede kwaliteit of zo, want hij komt aan een hoek wel een beetje los. Maar ik denk dat je die tape moet oplossen met een goedje of zo. Maar ik wil geen thinner gebruiken, want ik denk dat dat niet echt goed is.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 June 2005, 23:07   #9
anoniem14085
Guest

Standaard

Ik vraag me af of dat plaatje wel echt weg moet. Ik meen op je foto namelijk twee gaatjes te zien en je zegt dat er geen boutjes inzitten. Zijn dat toevallig geen tapgaatjes waar de koperen boutjes van Zallman in kunnen worden geschroefd? Is de afstand hetzelfde als bij het Zallmanplaatje?
Ik heb hier twee Zallmankoelers. en bij de één zit een kunststofplaatje maar bij de ander een metalen plaatje wat erg veel lijk t op jouw foto.
Ik begin me af te vragen of of dat plaatje wel echt weg moet. Heb je al geprobeert de koperen boutjes er zo in te draaien?
Dit is mijn metalen plaatje.
Laat je nog wel even horen als het wel is gelukt? Als het is zoals ik nu denk, kunnen anderen daar ook profijt van hebben.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg img00025_147.jpg‎ (14,1 KB, 437x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2005, 11:06   #10
anoniem13708
Guest

Standaard

Het plaatje is idd het zelfde als die van jouw.
Als ik die bouwtjes ik de tapgaatjes draai, is de afstand groter dan als ik het kuntstof plaatje gebruik, en dit lijkt mij geen goed idee. Dus de afstand is dan niet gelijk. Ik het metalen plaatje moet trouwens een m4 boutje, en ik het plastic plaatje een m3. (of m5 en m4, maar dan kom je toch nog te klein uit.) Daarom moet het metalen plaatje er ook af. mijn vader kwam al met het idee om twee langere boutjes te gebruiken, die dan door het busje van het oude plaatje gaan, en de afstand te regelen door moertjes, maaar dat zie ik niet zo zitten.

(p.s. ik geef bijna altijd aan hoe het gegaan is.)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten