Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 March 2017, 15:36   #1
anoniem32530
Guest

Standaard installatie dvd windows 10

Ik heb een vraag gesteld aan de faqman die in het blad is geplaatst, maar ik snap het antwoord niet helemaal. Mijn computer waar ik zelf Windows 10 op had gezet, wilde niet meer starten en toen heb ik hem naar een reparatieshop gebracht. Deze hebben hem weer teruggezet naar Windows 7. De faqman heeft het over een installatie-cd met Windows 10, maar de vraag is dus hoe ik daaraan kom want die heb ik niet. Of kan ik die met de laptop met Windows 10 fabriceren? Hoe doe ik dat dan? Tevens is ook de vraag hoe ik aan een installatie-cd met Windows 7 kom voor de Vista-laptop. Destijds heb ik beide computers bij dezelfde zaak gekocht die het besturingssysteem destijds bij de kassa erop hebben gezet. Bij het installeren van Windows 7 heb ik destijds zoals aangeraden een herstel-flashstation gemaakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2017, 16:00   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Ga naar deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10.
Daar wordt alles uitgelegd.
Je download dus het iso bestand van de juiste versie van W10 naar de schijf van je pc en brand dat als image op een dvd.
Daar vanaf start je de pc op en installeert w10.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2017, 16:37   #3
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Je download dus het iso bestand van de juiste versie van W10 naar de schijf van je pc en brand dat als image op een dvd.
Niek
Is het niet zo dat er maar 1 download versie is van Windows 10 en je dan kan kiezen of je home of pro wilt installeren of in geval dat je een licentie invult dat automatisch gekozen word. Ik heb voor een klant eens 10 pc's met Windows home omgezet naar Windows Pro door alleen de key aan te passen. Dat was vroeger wel anders.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2017, 17:23   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik download het altijd op een usb stick.(8 GB).
Als ik daar het vinkje weg haal "Windows downloaden voor deze pc", kan ik 32, 64bit en pro op een stick zetten door "beide" te kiezen.
Ik neem aan dat dat bij de dvd iso hetzelfde is, maar mogelijk heb je dan een dvd 9 nodig.
Bij de installatie kan ik dan uit alle versies kiezen, maar je kiest natuurlijk wat op de pc/laptop stond, anders krijg je hem niet geactiveerd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2017, 11:18   #5
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik download het altijd op een usb stick.(8 GB).
Als ik daar het vinkje weg haal "Windows downloaden voor deze pc", kan ik 32, 64bit en pro op een stick zetten door "beide" te kiezen.
Ik neem aan dat dat bij de dvd iso hetzelfde is, maar mogelijk heb je dan een dvd 9 nodig.
Bij de installatie kan ik dan uit alle versies kiezen, maar je kiest natuurlijk wat op de pc/laptop stond, anders krijg je hem niet geactiveerd.

Niek
Je hebt wel gelijk natuurlijk wat 32 of 64 bit betreft.
Maar voor Pro of home is zelfde dvd, ik heb hier originele liggen en daar moet je ook kiezen of je home of pro wil installeren. Natuurlijk hoeft dit niet als je een key invult want dan word automatisch de juiste versie gekozen. Dit is ook zo met de USB stick die ik voor mijn Pro versie heb daar moet je ook Home of Pro kiezen als je geen Key invult bij een verse installatie.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2017, 18:31   #6
anoniem54435
Guest

Talking

In dit menu is geen keuze mogelijk voor Windows 10 Home of Pro.

Bijlage 19336

Als je kiest voor direct upgraden is die keuze er wel.

Laatst gewijzigd door Desperado : 27 March 2018 om 22:53
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2017, 21:49   #7
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
In dit menu is geen keuze mogelijk voor Windows 10 Home of Pro.

Bijlage 19336

Als je kiest voor direct upgraden is die keuze er wel.
Maar dat tikte ik ook niet. Ik tikte: "" kan ik 32, 64bit en pro op een stick zetten door "beide" te kiezen."

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten