Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 September 2006, 17:03   #1
anoniem19848
Guest

Standaard Kan geen .exe bestanden en snelkoppelingen meer openen

Hallo,
ik kan geen .exe bestanden en snelkoppelingen openen
wanneer ik die probeer te openen , krijg ik dat venster waarin staat of ik het programma via een lijst wil zoeken of op internet.
Het probleem heeft volgens mij iets met regedit te maken , maar dat is ook een .exe bestand dus kan ik ook niet openen. Ja, heel vaag allemaal ..
Maarja, het is ook niet meer weg te halen met een virusscan want het zit in windows zelf zeg maar, want windows weet gewoon niet waarmee die de .exe bestanden mee moet openen zeg maar lijkt het ..
Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt !
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 17:26   #2
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jens Bekijk bericht
Hallo,
ik kan geen .exe bestanden en snelkoppelingen openen
wanneer ik die probeer te openen , krijg ik dat venster waarin staat of ik het programma via een lijst wil zoeken of op internet.
Het probleem heeft volgens mij iets met regedit te maken , maar dat is ook een .exe bestand dus kan ik ook niet openen. Ja, heel vaag allemaal ..
Maarja, het is ook niet meer weg te halen met een virusscan want het zit in windows zelf zeg maar, want windows weet gewoon niet waarmee die de .exe bestanden mee moet openen zeg maar lijkt het ..
Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt !
Wat je zou kunnen proberen, is in Windows Verkenner of Mijn Computer in het menu "Extra" de optie "Mapopties" aanklikken. Ga daar dan naar de tab "Bestandstypen" en ga daar eens op zoek naar de ".EXE" extensie. Die zou er niet tussen moeten staan. Als dat wel zo is, gooi 'm eens weg en kijk of dat helpt.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 02:25   #3
anoniem19386
Guest

Standaard

de exe staat daar normaal gesproken niet tussen.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 09:17   #4
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stringai Bekijk bericht
de exe staat daar normaal gesproken niet tussen.
Exactly my point. Als Windows echter probeert om die bestanden met een ander programma te openen, doet dat vermoeden dat ze er misschien toch op de één of andere manier tussen gekomen zijn. Hij hóórt er inderdaad niet te staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 11:06   #5
anoniem13576
Guest

Standaard

Gebruik FIXEXE.COM om het probleem op te lossen.
Bestand downloaden en uitvoeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 15:35   #6
anoniem19915
Guest

Standaard Herkent geen exe bestanden

Is het niet mogelijk om Windows opnieuw te instaleren? Steek je schijf van Windows in de cd en doe een setup. Trouwens Windows zal zelf wel vragen wat je wil doen.

Streepje
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2006, 16:54   #7
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door STREEPJE Bekijk bericht
Is het niet mogelijk om Windows opnieuw te instaleren? Steek je schijf van Windows in de cd en doe een setup. Trouwens Windows zal zelf wel vragen wat je wil doen.

Streepje

Beetje drastisch, niet? Dat is niet zoiets als je huis afbreken en opnieuw opbouwen, omdat het raam klemt.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2006, 22:10   #8
anoniem20144
Guest

Standaard

Ik heb een soortgelijk probleem, ik weet niet precies wat er aan de hand is. Ik kan via Start geen programmas meer openen met 1 muisklik, ik kan enkel met de rechtermuisknop op 'openen' klikken.
Ook mijn XP Servicepack 2 kan ik niet installeren, die geeft een interne fout aan.
Ook internet explorer doet raar, ik zie er geen adresbalk meer in staan, ook al vink ik die optie aan en uit. Ik kan wel gewoon mijn startpagina zien.

Wat ik weet, is dat ik een antispyware programma heb laten lopen, Spyware Doctor, die iets vond in de System32 map, en dat bestand heeft ie in quarantaine gezet, en dus ook weggegooid. Ook in het register vond ie iets wat is weggegooid. Daarna begonnen de problemen.

Via Firefox kan ik overigens wel alles, zie ik ook een adresbalk staan.

Ik denk dat ik ook wel een herinstallatie van mijn Windows XP kan gebruiken, ware het niet dat ik er geen CD van heb gekregen toen ik deze computer gekocht heb.

Iemand tips? Of kan ik beter een topic openen hierover?

Groeten,
Edwin

Laatst gewijzigd door Vosje : 8 October 2006 om 22:31
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2006, 20:56   #9
anoniem20158
Guest

Standaard

Op Nucia word je geheel kosteloos geholpen; wel even aanmelden.
Succes
  Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2009, 09:53   #10
anoniem36948
Guest

Standaard Geen bestanden en exe files meer te openen.

Dit is te herstellen met ERD Commander.Met Cd ERD Commander je pc opstarten en dan een system restore uitvoern en probleem is opgelost.Waar het vandaan komt zijn we nog aan het uitzoeken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten